Mag ik even klagen!!

Discussie in 'De lounge' gestart door priscilla1987, 13 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. priscilla1987

priscilla1987 Fanatiek lid

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Wij hebben een pas geboren dochter net heerlijk weekje oud doe het super goed drink goed eet goed ik voel me ook goed beter dan bij me vorige bevalling...

Vandaag kwam dus het cb en begon over terug vallen op ouders mijn man heb geen ouders meer en ik zie me vader soms en bellen vaak maar kan er niet op terug vallen(ziek)..maar hebben een hele lieve kennis die alles doe voor ons en de kindjes opa en oma zijn het voor onze kindjes gaan ze potpotverdrie in het dossier zetten dat ONZE dochter een aandachtskindje is..zeggen ze dat ze mij in de gaten gehouden als ik het wel red..want onze kennis telt niet mee als terug val..als er wat gebeurd..

Heb gewoon een gevoel dat ze me nu een stempel hebben gegeven van jij kan niet voor je kindjes zorgen..zou ze het liefst morgen bellen voor tekst en uitleg..

En dan er nog eens bij sturen ze me naar een dorp 10 km als niet meer is verder om voor eerst naar cb te komen wat ik met openbaar vervoer is..

Zodat moest er even uit..

2. 2jees

2jees Niet meer actief

Waarom vroegen ze dat dan? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

3. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Oh meis, het CB......echt hele boeken dat ik daarover kan schrijven als het om slecht behandeld worden gaat.
    Ze lieten me echt elke keer voelen alsof ik de slechtste moeder van de wereld was. Tot ik een keer vroeg waarom ze dat eigenlijk deden want ons mannetje is kerngezond, levendig, spontaan, vrolijk, eet goed, groeit goed, goede ogen en volgens de statistieken heel slim......dus waarom laten jullie me dan nog steeds voelen als een hele slechte moeder???
    En ook hier vroegen ze wel of ik alles wel aankon terwijl ik op heel veel mensen kan terug vallen.

Lekker laten l*llen op dat gebied, jij weet dat je het goed aan het doen bent. Zij zien je 10 minuten en jij weet wel beter dan dat toch?
    Je kleintje heeft het heel goed bij jou dus laat ze lekker links liggen. Ga voor de prikjes en vergeet de rest (Zolang er natuurlijk niet echt iets aan de hand is)

4. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Dat snappen wij zelfs niet ben echt boos gewoon en ga morgen even bellen ze graaien zelfs in je financiële situatie en al..

5. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Ik ken dat ook niet nee. Ze stellen wel tig vragen ook over op wie je terug kan vallen idd. Zou bellen voor uitleg want kan me niet indenken dat ze dat zo beschrijven door enkel dit punt. En dan zou ik bezwaar maken als dat überhaupt kan?

6. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik neem aan dat ze je het hele gesprek geobserveerd hebben en dat de uitspraak van die kennissen niet de reden is. Zon vraag stellen ze niet zomaar. Wellicht hadden ze de indruk dat je overbelast bent en vroegen ze daarom of je mensen hebt om op terug te vallen.

7. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Esther dankje o doe ik ook mijn man zei ook al laat gaan maar echt ik kan er ook boeken over schrijven onze dochter heb nenatal voeding met vit k zeg ze nee je hoef geen vit k ik omdat is wel want ze heb speciale voeding o o oké zegde ze.maar je mag er mee stoppen bij 500 cc per dag nou ik wacht wel op de ka kijken wat die zegt..

8. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Meis het CB aub zeg!! Maak je niet druk joh! Ik heb me door hun zo vaak zoooo onzeker gevoeld!! Inmiddels na 3 kinderen trek ik mij er niks meer van aan! Vind het trouwens wel heel erg beledigend wat ze hebben gedaan!!

9. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Twinkel tegenwoordig hebben ze hier een nieuw systeem zeggen ze..

Twoboys o ga ik zeker doen want ze geven me wel een rot gevoel zo van jij kan het niet aan..

10. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT

Zo voel ik me zeker ook maar ben nog niet klaar met ze..

11. mamsvan6

mamsvan6 Actief lid

14 jan 2014
    399
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook hoor! laten kletsen
    als het niet hoeft ga ik ook niet!

ik had het gevoel dat mijn zoontje niet goed zag. zeiden ze op het cb: onzin. dat kwam door houterig lopen en hij keek niet waar hij liep. een jaar later met de ogentest (die 3x gedaan is) moesten ze me wel gelijk geven.
    had een lui oog.
    gr

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    En toen dacht je niet, laat ik eens naar een oogarts gaan? Ik zou als ik het gevoel had dat het niet zat, toch echt niet op de mening van het CB afgaan, hoe goed ze ook zijn hier bij mij hoor.

Enniewee, ik herken het totaal niet, mijn man heeft zijn ouders ook niet meer, mijn moeder woont in Duitsland en mijn vader is te oud. Ik heb een zus hier in de buurt, maar die werkt ook gewoon en heeft een huishouden, dus ik kan me haast niet voorstellen dat dat de enige reden zou zijn voor de aantekening in jullie geval. Misschien is het een combinatie van een aantal redenen?

13. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Nou wij zouden niet weten waarom wel ga goed hier financieel gaat goed we kunnen de kindjes alles geven wat ze willen en de aandacht is ook gewoon goed snap gewoon niet hoe ze het kunnen verkondigen ben net een week maandag twee weken bevallen;)maar ga morgen bellen en dan eens ff me hart luchten en vragen waarom zo een stempel te krijgen..

En ik laat nu maar gaan ga morgen bellen in iedergeval wat mijn man ook wil die is er ook niet blij mee.

14. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik stel bij een -voor mijn gevoel- ongepaste vraag, die vraag meteen terug.

Aan mij vragen ze altijd of ik al werk heb. vraag ik aan haar wanneer ze met pensioen gaat.

en dan is het ook klaar. gewoon laten merken wie je bent. laat niet over je heen lopen hoor.

15. Joh, bij het CB werken voornamelijk sufmutsen die denken dat ze uit boekjes kunnen leren hoe je kinderen moet opvoeden. Ik ben ook altijd de grond ingetrapt bij het CB. Sinds Damiën een maand of 6 was, ben ik er alleen nog heengegaan voor vaccinaties. Als ik denk dat er iets mis is met m'n kind, ga ik naar een echte dokter en ZP is wat vragen over de opvoeding handiger (en meer begripvol!) dan het CB..

16. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT

Jij liep ook in Oudenbosch toch??ik moet in hoeven en moet ff helemaal naar oud gastel voor de 1 e afspraak ook..

17. priscilla1987

14 jul 2008
    3.373
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT

Das een goeie kon ik beter ook vragen vroegen ze ook aan me of ik werk had..

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Watis er raar aan de vraag of je werk hebt dan? Ik heb die vraag ook gehad maar zie er echt niets verkeerd in. En daarna de vraag hoe wij de opvang hadden geregeld. Nog steeds geen rare vraag lijkt mij.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Totaal niet mijn ervaring met het cb. En ik ben alleen met 2 kinderen. Totaal geen vader in beeld. Hier was het de HA die van een klein iets, een groot ding maakte. Heb toen ook expres het cb langs laten komen zodat die konden kijken of ik werkelijk een probleem geval was. Zeer goede ervaring mee gehad. Ze zagen ook meteen dat ik het allemaal prima kon handelen.

En ik snap het vitamine K verhaal niet helemaal? Je typt het een beetje onsamenhangend..
    Geef je borst of flesvoeding? Bij flesvoeding hoef je geen vitamine k bij te geven. Sterker nog, het mag niet eens.

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    En inderdaad, of je werkt hebt is een hele normale vraag;)
    Bij antwoord JA krijg je ook de vraag hoe je de opvang geregeld hebt. Dat adres willen ze ook weten want daar kunnen ze bij evt (ontwikkelings)problemen, contact mee opnemen.

Ik zou eerlijk gezegd morgen RUSTIG hun opbellen voor de uitleg. Mocht het echt zo zijn dat je te boek staat als probleem geval dan zou ik nu zeer zeker geen grote trammelant gaan trappen. Dat maakt het alleen maar erger.

Deel Deze Pagina