Striae op mijn beide benen en buik! :( vet lelijk!

Discussie in 'De lounge' gestart door Acem, 19 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    #1 Acem, 19 okt 2011
    Laatst bewerkt: 19 okt 2011
    Wie is hier ook zo onzeker over haar ontzettend opvallend en lelijke striaen? IK!

Gedurende zwangerschap geen kilo aan vet aangekomen! Van 50 kilo naar 63 kilo tijdens bevalling. Droeg toen gewoon heel mijn zwangerschap door maat 34!

Na de bevalling, in een keer aangekomen, hoe dat is gekomen? geen idee, ik at in het begin gewoon normaal! niet eens veel.
    Nou toen ben ik van maat 34 naar maat 40gegaan!

Niet erg vond het er wel goed uitzien! toen viel mijn buik nog wel mee! Maar toen kwamen ook de striaen in een keer! op beide zijkanten van mijn buik! Zie ik wel vaker bij mensen dus zo erg nog niet.

Maar aan de binnenkant van mijn ene been! helemaal onder die lelijke rood bruinachtige strepen..
    Nu mijn knieen erbij, bij de achterkant en mijn andere been...:$

Ik draag nu maat 38.

Ik kan gewoon geen rok meer dragen omdat dat er vet lelijk uitziet van achteren... zelfs als ik ga zwemmen dan zit ik daar constant aan te denken en voel ik me onzeker.:(

Ik hoorde dat het vanzelf weggaat maar dat is denk niet waar.
    Ik wil er niet mee naar het ziekenhuis voor een behandeling of iets dergelijks.. dat zeker niet.

Heb biolie wel eens geprobeerd en had het idee dat het meer werd..
    Het jeukt ook heel erg en soms doen ze ook pijn bij mijn knieen...:(

wie heeft dit ook? en hoe kijk je er zelf tegenaan? Tips zijn ook welkom!

liefs!

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik ken dit probleem
    ik heb met bio-oil gesmeerd en het is bij mij echt veeeeeeeeeeeeeeel minder geworden
    maaar je moet dan wel consequent 2x per dag smeren
    en zoals het op de verpakking staat, smeren tot de olie ingetrokken is

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Tegen striae kun je helaas niets doen. Het is erfelijk bepaald of je het krijgt of niet. Geen 1 middel gaat striae tegen, dat is een fabel, zelfs de smeerseltjes van 100e euro's niet. Het vervaagd met de tijd tot wittere streepjes, maar weggaan doet het nooit meer helaas.

Bio oil kan bijv helpen om ze eerder te vervagen, maar gaat ze niet tegen en ze gaan er dus niet van weg

4. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb tijdens mijn groei in de kindertijd striae op mijn heupen/bekken gekregen. Als ik ging zwemmen kreeg ik de vraag of de hond me had gekrabbeld... euhm we hebben geen hond...

Het is nooit meer weggegaan en het zijn nu lichtere strepen geworden. Soort littekens.

Ik had ze tijdens de zwangerschap van de eerste verwacht op mijn buik, maar gelukkig niets gehad. Wel heb ik enkele strepen bij mijn borsten gekregen.... Gelukkig zien alleen mijn man en ik die strepen zitten.

5. Jel

Jel Niet meer actief

Die strepen gaan volgens mij nooit helemaal weg. Ik heb in de zwangerschap ook veel striae op mijn buik gekregen, en die waren eerst rood, en nu een parelmoerkleur.

6. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Zoiets vermoede ik al...:(
    Mijn beide benen zitten er helemaal onder.. bah.. nooit last van gehad...

Het begint als het ware bovenin aan de binnenkant van mijn benen, en gaat zo naar beneden richting de achterkant van mijn knieen.. OW zo lelijk.

Ik ben licht getint, en bij mij zijn ze donker... HOE ERG! ik moet er bijna om huilen zo lelijk.

7. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ja ook zoiets, ik ben een alleenstaande moeder... Ik word er zo onzeker van bij de gedachten dat een andere man dat ziet en het meteen als een afknapper ziet!

De vader van mijn kind masseert het wel eens omdat ze soms echt pijn doen... ;)

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    sorry, maar bij mij is het deels ook weg
    ligt eraan hoe erg de striae is
    en hoe snel je er iets aan doet zodra je het merkt
    ik heb strepen van 10 cm lang bijna 1cm breed, ja die gaan nooit weg
    maar de kleinere streepjes zijn bij mij weg!!!

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    ik zou toch proberen iets van litekenzalf of olie te smeren
    misschien dat de dokter iets kan voorschrijven?? ze hebben wel liteken creme bij de apotheek die vergoed worden (had mijn tante voor operatie litekens)

10. Sensea

Sensea Niet meer actief

ja ik heb ze ook, na 3 zwangerschappen toch wel aardig wat. ik vind het niet erg en mijn vriend vind het ook niet erg. hij is er megatrots op dat daarin zijn zoon gewoond heeft. en dat zegt hij keer op keer tegen mijn flubberduik met bosatlas. en hij heeft gelijk. mijn flubberbuik heeft toch maar mooi 3 prachtige kindjes gedragen en daar ben ik trots op.de strepen zijn een aandenken. soms jeuken ze da's wel wat minder leuk natuurlijk. ( vooral als het erg koud wordt ofzo heb ik dat vaak) maar een paar daagjes bio oil en het gaat wel weer. je kan daarmee proberen om ze wat lichter te krijgen. maar weggaan zullen ze nooit, hoe eerder je dat accepteerd, hoe beter je je voelt.

van je benen is natuurlijk wel vervelender, dat valt sneller op.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Die strepen krijg je omdat je lichaam snel groeit.

Daar helpt echt niks tegen.
    Het wordt vanzelf wel lichter, maar dit kan wel erg lang duren.
    Bij mijn eerste zwangerschap was het zo erg, ik had/heb ze gewoon in mijn knieholtes zitten.
    9 maanden later ging ik op vakantie en ze waren echt nog knalrood.
    Echt lelijk, maar niks aan te doen, dan kijken mensen maar de andere kant op!
    Nu zijn ze wel lichter van kleur geworden gelukkig.

12. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    ja bij mij komt het echt omdat ik in een keer zoveel zwaarder was!
    :$ nooit zo aangekomen en in een keer kom ik gewoon 3 maten aan!

;)... en dan zit je met de gebakken Striae! bah bah... balen

13. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Hier van 49 kilo naar 82 kilo gegaan in mn zwangerschap, ik heb ze ook erg, op mijn buik, billen, binnenkant van mn benen etc. Ik had tot 34 weken geen elke streep, en toen ineens boem! overal... Ach ik denk maar zo, er hebben bij mij 2 kindjes tegelijk in gezeten, zo n wonder laat gewoon zn sporen na! Ik baal er wel van, maar het is niet anders!

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb groeispurten gehad in mijn jonge jaren en daardoor striae. Helaas het is niet anders.
    Nu in de zwangerschap smeer ik uitbundig om mijn huid soepel te houden. Het lijkt te helpen.
    Overigens heeft manlief hetzelfde probleem gehad en neemt mijn striae dus ook voor lief. Ook de kilo's die ik nu aankom en hij is er alleen maar trots op.

Wat je wel kan doen is je bloed laten prikken, plotselinge gewichtstoename zonder aanwijsbare reden, kan op een schildklier probleem wijzen.

15. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Bij mij is het gekomen na de bevalling.
    Ook echt vreemd.. Dacht altijd dat het tijdens de zwangerschap ontstaat.
    Heb er wel vrede mee.. Tuurlijk is het niet mooi maar ach er zijn wel ergere dingen.
    En heb er weer eens een ander koosnaampje voor gekregen.
    Tijgertje haha :p

16. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ja zou het?
    Mijn zus heeft schildklier problemen en ze valt juist af en dat is bij mijn vriendin hetzelfde...;) nou hoop het toch maar niet.

17. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ja klopt ben meteen gaan googlen.. Nope ik ben niet extreem aan het aankomen. Ik ben goed aangekomen maar, het lijkt hetzelfde te blijven.. wat voornamelijke in de weg zit is mijn blubber buikje wat eerst mooi strak was.

Heb volle benen en volle armen en heupen.. maar niet zorgwekkend. Ik heb gewoon rondingen op de juiste plekken laat me het zo zeggen...

Alleen die buik en de striaen verpesten alles.;)

18. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    dacht ik ook, dus niet!

19. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    De meeste mannen vinden dat niet zo belangrijk. En ze verbleken nog, maar goed ik snap je hoor! En een man die daar op afknapt is blijkbaar niet de man die bij jou past.

20. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    +1 ;)

Deel Deze Pagina