hallo allemaal, ik heb zwangerschapssuiker dus wordt sowieso met 38 weken ingeleid, maar nu heb ik ook zwangerschapsischias erbij gekregen en kan ech niet meer normaal bewegen , heb vreselijke pijn in me linkerbil en been valt soms gewoon uit... nu kan ik wel morfine krijgen van de gyn maar vind dat niet zon goed idee eerlijk gezegd, heb ook wel wat leefregels meegekregen zoals veel rust, niet meer opme rug slapen , alleen zij liggingen en als ik zit benen omhoog.... Nu zou ik toch graag met 37 weken ingeleid worden, heeft een van jullie daar ervaring mee? of misschien tips om de pijn te verlichten?
Ik heb er geen ervaring mee, maar volgens de boeken is het kindje wel levensvatbaar dan en moet het ook gewoon kunnen overleven, en als je echt zo veel pijn hebt zou ik er wel naar vragen...
Je kunt vragen of ze het willen doen met 37 weken. Dan kun je altijd de reactie van de gyn krijgen. Het verschilt ook wel per situatie.. Ik weet dat kindjes die met 36-krap 37 weken geboren worden, nog wel eens problemen hebben met hun zuigreflex, en dan aan de sonde moeten. Met 38 is dat normaal wel over. Dus ik vermoed dat zo lang mogelijk laten zitten wel het beste is. Maar als jij dan veel pijn hebt, en medicatie zou moeten slikken, is dat ook geen goede oplossing..
Bij mij werd de ischias veroorzaakt door een kramp in mijn bilspier.Ik ben 2 x door een fysiotherapeute flink gemasseerd en daarna heb ik er niet of nauwelijks meer last van gehad . Ik kon het zelf ook niet geloven , de zwangerschap ervoor heb ik er mee door gelopen en daar heb ik nu wel spijt van. Sterkte , ischias is echt heel pijnlijk en vervelend.
Ik denk niet dat de gyn dat doet,ze zien liever dat kindjes na 37 weken komen. Bovendien is het voor je lichaam dan nog een keer een stapje zwaarder en inleiden kan al vervelend genoeg zijn. Denk dat je meer hebt aan een fysio.
Ik zou de inleiding op 38 weken houden. 37wks kindjes hebben vaker problemen met warm houden, zuigreflex en hebben vaker en langer last van darmkrampjes. Daarom kiezen artsen ook voor 38wk omdat kindjes dan sterker zijn. Ik heb ook ischias en dat kan erg pijn doen, ik weet het, maar ik raad je toch echt aan om 1 week langer uit te houden. daarbij is de kans ook groter dat je daadwerkelijk in te leiden bent zonder al te veel poespas.