Wanneer je een lange cyclus hebt, heb je dan wel/geen eisprong? Ik lees hier verschillende verhalen over. Ik heb ineens deze x een veel langere cyclus dan voorgaande en vraag me dan ook af of ik een eisprong gehad heb of niet. Soms lees ik dat je niet ongesteld zou kunnen raken als er geen eisprong is geweest en soms lees ik dat je in een lange cyclus simpelweg geen eisprong hebt.. Wie weet hoe dit zit?
Ligt er aan. Het kan wel, maar vaak ben je dan wel wat regelmatiger dan jij. Ikzelf had (ws.) geen eisprong omdat ik PCOS heb. PCOS wordt gekenmerkt door lange cycli, soms zelfs helemaal geen menstruatie. Als je je zorgen maakt kun je naar de dokter gaan. Ik was net als jij onregelmatig en lang. Ik ben zelf in mijn 4e cyclus naar de huisarts gestapt, ookal waren we toen nog maar 7 maanden aan het proberen. De huisarts vond mijn afwijkende cyclus reden genoeg om me verder te laten onderzoeken. Een echo bevestigde het verhaal en vrij snel kon ik in behandeling in het ziekenhuis. Succes.
Hoe is dat bij jou toen allemaal gegaan vanaf het moment dat je bij de ha op bezoek kwam? Ik vond m'n cycli op zich nog wel redelijk (behalve die uitschieter van 45 dagen) na 10 jaar de pil te hebben geslikt. Maar nu is m'n cyclus toch wel errrg lang en daarom heb ik ook besloten naar de ha te gaan aanstaande maandag. Ben wel benieuwd wat ze zal zeggen. Hopelijk is het niets bijzonders maar je gaat toch twijfelen als t zo lang duurt
Herkenbaar verhaal! Sinds ik 14 maanden geleden gestopt ben met de pil (na 8 jr) worden mijn cyclussen steeds langer. Begon netjes op 29 dagen, zit nu op 50+ dagen. We zijn enkele maanden aan het proberen om zwanger te worden. Toch maar de huisarts ingeschakeld om te overleggen wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn van lange cyclussen. Zij heeft me direct doorverwezen naar het ziekenhuis. Volgende week mag ik me melden bij de poli fertiliteit bij een verpleegkundige. Heeft iemand daar ervaring mee? Mijn huisarts dacht in ieder geval direct aan PCOS en nam mijn verhaal ook erg serieus. Goed dat jij ook naar de huisarts gaat.. Succes!!
Tralala zijn jullie ook serieus aan het proberen al? Dwz met ovu testen etc? Wij nog niet maar doen t wel onveilig. Ik neem aan dat de huisarts dan eerst naar mijn geval gaat kijken zoals bloed prikken en/of een echo maken ofzo? En niet dat we meteen al beide ons moeten laten onderzoeken?
Wij zijn het wel serieus aan het proberen. Maar nog niet met ovu testen en dat soort dingen. De huisarts vond het reden genoeg om me goed na te laten kijken in het ziekenhuis. Ze vindt het raar dat, hoe langer ik gestopt ben met de pil, hoe langer mn cyclussen worden. Mijn ha denkt dan ook dat er geen eisprong plaatsvindt Wel fijn dat er serieus wordt doorgepakt. Ik heb wel eerst (op mijn eigen verzoek) bloed laten prikken om te kijken hoe het met mijn schildklier staat. Als deze waarden afwijkend zijn, kan dit namelijk ook invloed hebben op je cyclus. Dit was allemaal normaal.
Ja idd. Wel goed om te horen dat je huisarts er meteen serieus mee omgaat. Hoe was jouw cycli precies? En weet je wat nu precies de volgende stap inhoudt? Ben benieuwd
Mijn laatste cyclussen zien er als volgt uit: 39-43-45-293848-49-51 Ik heb geen flauw idee hoe het consult eruit gaat zien. De ha had me doorverwezen voor een echo, maar we hebben een afspraak thuis gekregen voor de fertiliteit poli bij een fertiliteitsverpleegkundige. We kregen vragenlijsten thuis gestuurd die we allebei moesten invullen en terugsturen. Ik ben dus ook heel benieuwd wat er gaat gebeuren.. Ik hoop op zn minst een echo! Zijn jullie al wel bezig met ovu testen, temperaturen etc?
Ok nou spannend hoor..! Volgende week dus.. Nee nog niet mee bezig geweest eigenlijk. Doen t wel onveilig maar wilde t eigenlijk gewoon vanzelf laten gaan zonder bijhouden/testen enzo. Maar ja ff kijken dus wat de ha zegt. Neem aan dat ze eerst mij onderzoekt voor meteen al ook bij m'n man te moeten kijken?
Ja dat had ik ook! Ik dacht 14 mnd geleden ik stop vast met de pil, zodat ik eens kan kijken wat mn cyclus is. Sinds een paar maanden echt aan het klussen. Maar wilde ook nog niet teveel poespas Mn huisarts zei, als ze in het ziekenhuis niets kunnen vinden kun je altijd nog bezig gaan met ovu testen. En dat is ook wel zo. Meestal kijken ze je man pas na in het ziekenhuis volgens mij. Niet echt een taakje voor de huisarts. Laat je maandag niet te snel afschepen!
Ik heb van mezelf ook een lange, onregelmatige cyclus, maar heb geen pcos. Meer een soort van hormonaal foutje Ik heb wel bijna altijd een eisprong gehad. De cyclussen die in mn handtekening staan tussen haakjes zijn zonder ei. Wat je kunt doen om te checken of je een eisprong hebt, is beginnen met tempen. Op die manier kun je precies zien wanneer je eitje is gesprongen. Bij écht lange cyclussen (80 dagen ofzo) heb je meestal geen eisprong en wordt je ongi omdat je baarmoederslijmvlies dan toch een keer afgestoten moet worden.
Ik heb ook een onregelmatige cyclus. Zoiets als Tralala, maar ik krijg wel steeds een ei, want dat voel ik. En ik heb een biologische zoon, die krijg je niet zonder ei Heb deze maand ovutesten gebruikt en een mooie positieve ovutest gehad bij de pijn die ik voelde. Er hoeft dus niks aan de hand te zijn, maar tuurlijk is het fijn om het te laten onderzoeken.
Het kan zeker wel! Mijn 1e cyclus duurde 94 dagen en de 2e zal nu geproken op dag 83 moeten zitten maar... Ik ben zwanger! Succes en ik hoop voor jullie dat er ook gauw een beebje komt!
Ok! Ja ik was ook wel van plan vanaf volgende cyclus ovu testen te gaan gebruiken en eventueel tempen. Dat is nu een beetje lastig ivm werk en vroeg opstaan. Maar ik vraag me af wat ik van de huisarts moet verwachten maandag?? Ik wil me idd niet te snel weg laten sturen want ik ben dan zo iemand die denkt 'ze zal wel gelijk hebben' wanneer ze me bijvoorbeeld meteen weer weg sturen..!
Ik heb tegen de huisarts gezegd dat ik graag wilde uitsluiten dat er iets mis was. Ik zei ook dat ik geen haast heb (wordt in nov 24 jr), en dat ik graag wil horen dat alles goed is (hoe gek dat ook klinkt). Wel gezegd dat ik me zorgen maak dat mijn cyclussen zo lang duren. Aangezien ze zelf ook denkt aan PCOS gaf ze mij gelijk en stuurde me door. Laat vooral niet merken dat je 'ongeduldig' bent, maar meer dat je je zorgen maakt en dat je graag wil weten waarom je cyclus lang duurt.
Ik denk dat elke huisarts / gyn. anders reageert. Bij huisarts heeft ze aan baarmoederhalsmond gevoeld en bij gyn. heb ik bij eerste afspraak echo gehad (heb PCO), bloed laten prikken en moest vriend zsm zaad inleveren. Succes!
Ok dank jullie wel voor de tips . Ja het gaat er nu alleen om dat mijn cycli lang duren en onregelmatig zijn. Pas als ze kan zeggen waar dit door komt denk ik dat manlief er bij in t plaatje komt (mocht het dan nog niet lukken). Het gaat nu puur nog om mij denk ik, weet niet of ze in t buitenland er anders mee om gaan maar we zien t vanzelf!