Wanneer kan ik het beste een zwangerschapstest doen? Ik heb een onregelmatige cyclus, maar heb op dag 21 een positieve ovulatie test gehad dus denk dat ik de 22e een eisprong had. Had die ochtend namelijk ook vruchtbaar slijm. Ik heb gisterenochtend wat oud roze/licht bruinig slijm verloren tijdens afvegen maar daarna niets meer. Lijkt me nog te vroeg voor een opkomende menstruatie. Ik zit nu op cd 29, dus vandaag 7dpo (als het allemaal klopt, is eerste keer dat ik ovu testen heb gebruikt). Zou dit slijm innestelingsbloeding kunnen zijn geweest? Ik heb dit nooit eerder gehad. Ik zou (uitgaande van een gemiddelde 36 dagen durende cyclus) de 5e mei ongesteld moeten worden. Wanneer kan ik dan het beste testen mocht ik tot die tijd nog geen menstruatie hebben gekregen? Ik durf eigenlijk niet van een zwangerschap uit te gaan maar zou de kans bestaan? Heb eergisteren de hele avond lichte steekjes gevoeld helemaal onderin. En de ochtend daarna dus dat gekleurde slijm.
Je kunt 10-18 dagen na je eisprong ongesteld worden. Je eisprong komt 24-48 uur na de eerste positieve ovulatietest. Je kunt ongeveer twee weken na je eisprong een zwangerschapstest doen. Succes!
Ok, dan wacht ik zeker nog een week, want vorige week dinsdag denk ik dus mijn eisprong ongeveer te hebben gehad. Kan het ook zijn dat de test positief was maar dat het eitje niet gesprongen is? Ze twijfelden een tijdje terug bij mij aan pcos en toen las ik eens keer dat ovulatie testen niet betrouwbaar zijn want het kan dan zijn dat het eitje uiteindelijk blijft steken, dus niet daadwerkelijk springt..
p.s. mn ovulatie testen van paar dagen daarvoor waren verder wel gewoon wit of slechts een heel licht streepje, dus die van maandag was wel echt duidelijk positief voor mij met twee donkere strepen. Dinsdag was ie ook nog vrij donker de streep. Woensdag werd ie weer een heel stuk lichter en ben toen opgehouden met testen.
Vind t idd erg spannend! Maar moet er maar niet teveel vanuit gaan nog..! Ik moet eerst sowieso nog een week wachten ook dus er kan nog van alles gebeuren. M'n temperatuur is twee dagen na m'n vermoedelijke eisprong gestegen (dat klopt dan toch gezien de dag Vd vermoedelijke eisprong?). Zit nu elke dag op 37,0 of 37,1. Moet er altijd een innestelings dip te zien zijn in de temp methode of is dat niet altijd t geval? Als dat bruinige slijm eventueel een innesteling is geweest dan was dat al op 5dpo, dat zou wel vroeg zijn. Verder al twee dagen geen afscheiding.