Hallo verloskundigen , Even een vraag , ondanks mijn placenta voor voel ik de baby vrij goed en veel.. Nu de laatste dagen voel ik de baby wel ook vaak genoeg maar een stuk zachter dan voor heen.. Is dit zorgelijk ? Heb wel eens eerder gehad dat de schopjes 1 of 2 dagen iets zachter waren maar nu is het al erg zacht of voelt ver weg sinds maandag ongeveer. Ben nu trouwens 27 weken zwanger Liefs !
Hoi Ano01, het maakt niet zoveel uit hoe hard een kindje schopt, als de frequentie maar niet drastisch anders is. Een kindje kan een andere houding hebben aangenomen waardoor het nu op andere plaatsen schopt waar jij het minder voelt. Probeer als je je zorgen maakt maar eens een half uur te gaan liggen op je gemak en de bewegingen tellen. We willen graag 10 bewegingen op een dag, maar zelfs voor de 28 weken hoef je je kindje niet elke dag te voelen. Mocht je je nu zorgen gaan maken omdat het aantal keer ook erg afneemt; bel je vk om even te overleggen. Maar zoals ik het lees klinkt het niet zorgelijk. Groetjes Brigitte
Bedankt voor het berichtje ! Ben toch nog vrij onzeker , al ben ik vrij gauw erg onzeker helaas.. Maar je leest zovaak nare dingen ondanks een goede zwangerschap , dat werkt niet echt positief bij mij .. Wat vinden jullie een andere frequentie ? Ik voel de baby wel heel vaak, elk uur wel een paar keer. Dit was voorheen ook zo , alleen zodra de baby actief word voel ik nu ongeveer 2-3 schopjes per actief moment . En de schopjes voelen vrij zacht , een enkel moment een harde schop. Maar ik maak mij ongerust omdat het vorige week iets anders voelde , vorige week waren de meeste schopjes erg hard en vorige week tijdens een actief moment kon ik wel 20 schopjes per moment voelen .. Ik snap dat hij gedraaid kan zijn , en of dat het aan mijn placenta ligt want die ligt voor, als dat zo is maak ik mij ook niet langer ongerust maar voor nu maak ik me erg ongerust omdat sinds maandag het anders is dan vorige week. Hopelijk heb ik het goed uitgelegd en kunnen jullie mij gerust stellen , Liefs en alvast ontzettend bedankt voor jullie tijd en moeite !!
Goedenavond, als je het kindje elk uur wel een paar keer voelt, hoef je echt geen zorgen te hebben. Het kan soms zachter aanvoelen doordat het kindje anders is gaan liggen of net achter de placenta ligt. Sommige vrouwen voelen zo weinig leven, dat zij een trappelkaart bij moeten houden. Heeft het kindje 10x bewogen, dan is het goed (ook zachte bewegingen). Als ik jouw berichtje lees, kom je makkelijk aan de 10x, dus probeer je echt niet te ongerust te maken. Succes! Groetjes Monique