word er helemaal naar van

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Regenboogmam, 31 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Sorry mamaatje van 5 :$. Ik ben blij dat mijn zoontje met Down mij gekozen heeft als moeder.

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik ook ;)

3. linde90

linde90 Niet meer actief

Ik zeg maar even niets......:(:(

4. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    je vroeg mij om een eerlijke mening en die heb ik gegeven, dan kom jij vervolgens met een opmerking waar ik maar 1 ding op kan antwoorden dat ik inderdaad blij ben met mijn gezonde kinderen, ik heb nooit iemand beledigd of dergelijke dus jou uitval naar mij toe enkel omdat jij een kindje met down heb is niet fair, ik heb mijn denkwijze jij de jouwe, maar ten alle tijden heb ik respect getoont in al mijn berichten

5. linde90

linde90 Niet meer actief

Sorry maar je hebt de verkeerde .....

Ik vind het alleen heel pijnlijk en moeilijk om te lezen....

6. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    Doof of blind als handicap brengt wel iets meer met zich mee dan alleen de fysieke handicap. Het brengt ook een hoop psychosociale problematiek met zich mee en kan al met al een enorme belasting geven voor een gezin.

In de maatschappij zijn blinden en doven echter meer geaccepteerd dan personen met een verstandelijke handicap en daarom kan ik me voorstellen dat je deze handicaps minder erg vindt. Braille en gebarentaal zijn mooie hulpmiddelen, maar zijn slechts een hulpmiddel in soms ingewikkelde problematiek.

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    sorry idd de verkeerde mijne excusse :);)

8. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.183
    10.747
    113
    #48 MadeInUSA, 9 aug 2012
    Laatst bewerkt: 9 aug 2012
    In mijn werk zie ik veel kinderen met ernstige neurologische problemen. En "in het geheel genomen" vind ik dat juist veel syndromen-kindjes op hun manier gelukkig zijn, ondanks hun onvermogen om te praten of lopen, hun spasmen, hun epilepsie en de bijkomende moeilijkheden met groeiafwijkingen, incontinentie, voedingsproblemen, hartafwijkingen... Juist de verworven of later manifeste aandoeningen zoals asfyxieën, tumoren, niet-aangeboren hersenletsel en de epilepsiesyndromen die je pas later ziet zorgen vaak voor veel meer ellende naar mijn idee.

Ik zou zelf nooit een zwangerschap beeindigen "alleen" vanwege Down, maar heb respect voor ouders die een andere keuze maken, en weet zeker dat geen enkele ouder die keuze licht opneemt!

En mamaatjevan5, ik heb niet alles doorgelezen, maar ALLE kinderen, hoe ziek of gehandicapt ook, zijn een verrijking voor het leven van hun ouders,. En ik kan me een hoop mensen voorstellen de ondanks "gezond" te zijn geen verrijking voor de maatschappij zijn. Dus wat id dat nu qweer voor argument? Houd je fascistoide opmerkingen liever voor je.

9. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dames,

Het is wel de bedoeling dat we een ieder met respect behandelen, en dus met respect richting elkaar antwoorden.

De toon die hier wordt gezet, is uitermate kwetsend. Graag indimmen en op je woorden letten.

Babii

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    bedankt dat vond ik dus ook al terwijl ik volgens mij in al mijn vorige berichten netjes en respectvol ben geweest ten alle tijden

11. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    en dat noem jij een menswaardig bestaan lees nu eens zelf door wat je schrijft allemaal, ten alle tijden ben ik respectvol geweest, heb ik begrip getoont voor een ieder, en ben ik eerlijk geweest over MIJN denkwijze en keuze omtrend MIJN kinderen nooit over andermans kinderen, alleen omdat ik mijn keuze uit, er zijn miljoenen vrouwen die prenataal onderzoek laten doen en niet voor niets lijkt mij en de opmerking die ik heb mag ik maken dat is namelijk MIJN mening niets meer niets minder wie ben jij om te bepalen dat ik een andere mening moet hebben of anders mijn mond moet houden ;) maar goed ik merk al dat het niveau van sommige verder zakt dan heb je m.i wel een punt dat er een hoop mensen idd geen verrijking zijn ;)

12. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mamaatje van 5 : misschien is het je toon waarom mensen zo gaan reageren .ik hou me verder uit deze " discussie" . Ik voel me niet prettig hier.

13. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    tja dat is dan echt de leesfout van mensen hoor, ben gewoon respectvol geweest zonder te schelden want dat sommige mensen dat goed kunnen heb ik veelal gelezen het niveau van ZP begint m.i echt gigantisch naar beneden te gaan vooral als men een andere mening is toegedaan, en ja ben mij ervan bewust dat mijn uitspraken hard kunnen zijn, maar ik heb het toch niet over andere kinderen heb het over als het mij zou overkomen

maar goed ik ben ook weg hier heb mijn mening duidelijk gemaakt en daar blijf ik bij wat een ander daar ook van vind ;)

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oefff, Mamaatjevan5 ik zou het lot niet tarten als ik jou was. :$ Je maakt idd wat botte uitspraken die heel pijnlijk kunnen zijn voor ouders met niet helemaal gezonde kindjes. En bovendien getuigt het m.i. ook nog van een bepaalde kortzichtigheid en oppervlakkigheid aangaande dit onderwerp. Ik hoop voor je dat je 6e kindje ook helemaal gezond is, gezond geboren wordt en gezond blijft. Besef echter dat het leven niet maakbaar is en één van jouw kindjes ook nog op latere leeftijd allerlei problematiek zou kunnen krijgen als gevolg van bvb een ziekte, ongeluk of simpelweg een aangeboren afwijking die pas later gediagnosticeerd wordt. Ik ben het met Maartt hierboven eens dat als je niet bereid bent die "risico's" te aanvaarden je niet aan een (volgend) kind moet beginnen. Het merendeel van (toekomstige) ziektes en afwijkingen is immers niet via een
    pre-natale screening op te sporen en komen pas (veel) later aan het licht!;)

Deel Deze Pagina