word er moe van!

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 3 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik word moe van mijn zus! Ze is echt zo'n moeilijk persoon!
    Ik trek haar gedrag van de afgelopen jaren echt niet meer.

Van het weekend was ik bij m'n ouders, zij was er ook ze woont er tegenwoordig tenslotte.
    Ik heb met m'n ouders afgesproken dat wij van de zomer kampeerspullen mogen lenen, we willen namelijk naar Frankrijk om te kamperen. We hebben zelf al aardig wat kampeerspullen,maar moeten ook nog wat dingen aanschaffen. M'n ouders hebben toen gezegd dat we hun spullen mogen gebruiken. Omdat we eigenlijk ook wel een grotere auto willen. En zouden moeten hebben als we willen kamperen.
    Mijn zus is nogal een jaloers persoon,ze gunt een anders niks. Ze heeft alles niet zo mee de afgelopen jaren en natuurlijk is dat sneu maar anderen moeten daar ook onder lijden.
    Nu gunt ze mij natuurlijk ook niet een vakantie met m'n gezin.
    Het gevolg zij wil nu ook de camping spullen van m'n ouders lenen want zij wil ook kamperen met haar zoon en man.
    M'n moeder heeft al gezegd dat ze het ons al beloofd heeft.
    Daarnaast mijn zus zou naar het buitenland gaan voor een paar maanden en pas eind juli terug komen. Dan zijn wij ook al terug van vakantie.
    Nu is ze een drama aan het maken, want wij kunnen onze spullen zelf wel kopen en zij niet want zij hebben niks.
    Ok ze hebben niks, maar daar hebben ze zelf voor gezorgd, is een te lang verhaal om uit te leggen.
    Maar wij zijn ook niet super rijk! En daarnaast, geloof me haar man zou nooit van z'n leven met haar gaan kamperen!
    Gisteren heeft ze me de hele tijd gebeld om erover te zeuren. Op een gegeven moment heb ik niet meer opgenomen.
    Van mij mag ze in die spullen stikken!
    Maar aan de andere kant wil ik ook niet aan haar toegeven!

En dit is niet het enige, haar zoon en mijn dochter hebben een voorleesboekje van mijn opa en oma gekregen. Nu zegt zij dat we het verkeerde boekje hebben meegenomen...het is het boekje wat mijn oma zelf aan me gegeven heeft. Maar m'n zus is ervan overtuigd dat dit niet zo is. Voor mijn geen probleem dan ruilen we hem het zijn beide dierenboekjes dus komt op hetzelfde neer.
    Maar ze beweert nu dus dat ik het express heb gedaan;).

Word echt zo moe van haar gedrag! En wil soms gewoon niks met haar te maken hebben!

Wat zouden jullie doen, toegeven en zeggen dat zij de spullen mag gebruiken of vasthouden en niet toegeven?
    Heb namelijk niet zin in nog een grotere drama!

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    pff wat een rare zus zeg
    ik zou niet toegeven je ouders hebben al gezegt dat jijhet mag gebruiken
    ze kan toch dat als jullie terug komen gaa kamperen?

3. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Niet toegeven, en zelf lekker gebruik maken van die spullen.
    Als ze zo nodig gebruik wilt maken ervan, plant ze om jullie vakantie heen. Als je nu hierin gaat toegeven lost dat nog niets op voor de toekomst.

Beter nu een drama en goed duidelijk maken waar jou grenzen liggen. In de hoop dat je dit soort kunt voorkomen, door deze gebeurtenis.

Succes!

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat een vervelende zus zeg, lijkt wel alsof ze jaloers op je is...
    ik zou gewoon zeggen, joh als jij er blij van wordt asjeblieft meid!! als een klein kind behandelen dan houd ze er gauw mee op... ze heeft jou er nu mee te pakken omdat je er op reageert... snap best dat je ook het gevoel hebt niet te willen toegeven omdat het van kwaad tot erger kan gaan... maar ik had mijn kampeerspullen lekker zelf gekocht als het budget het toelaat!! sterkte met je zus!!

5. giraf

giraf Niet meer actief

Pfff, dat is niet leuk dat ze zo doet zeg.
    Maar als ik jullie was zou ik niet toegeven hoor, tenslotte waren jullie al eerder met vragen en heeft je moeder het al aan jullie beloofd.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Aan de ene kant denk ik ook, van neem die spullen als je daar zo gelukkig van word! Bedoel dan maar een paar weekjes wat krapper zitten en het zelf kopen.
    Maar ze krijgt gewoon ook al zoveel voor elkaar!
    Ik heb al te vaak aan haar toe gegeven, en heb het idee dat ze nu denkt over me heen te kunnen walsen.

En geloof me,ze gaan niet op vakantie. Haar man is altijd overal en nergens behalve thuis. En zou nooit van zijn leven met haar gaan kamperen.Hij doet nooit wat met haar en hun zoon.
    Het is een vreselijke vent. Dus ze heeft die spullen niet nodig, ze doet dit om onze vakantie te verpesten. Ze kan het niet hebben dat haar zusje wel met man en kids op vakantie gaat. Het is gewoon zo erg! Haast ziekelijk vind ik!

7. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    jeetje wat een irritante zus!!! ik zou er ook echt niet aan toegeven hoor!!

8. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

jeetje wat irritant! Ik zou ook zeggen zoek het maar lekker uit met je camping spullen zeg!

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Oh meid...is het weer zover :(
    Ik zou echt niet toegeven, het is een keer genoeg geweest!
    Door zichzelf zit ze in de situatie waar ze nu in zit, maar op deze manier trekt ze jullie er in mee.
    Volgens mij vind ze zelf dat het haar allemaal maar overkomt, terwijl het haar eigen schuld is.
    Hou echt voet bij stuk, want anders is er wel weer iets anders wat ze jullie door de neus heen boort!

Heb jij je man al zover dat hij wil kamperen ;)

10. NAncy79

NAncy79 Fanatiek lid

12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Nooit en te nimmer aan toegeven, echt voet bij stuk houden hoor! Wat een eng mens zeg brrrrr :x Die heeft hulp nodig volgens mij :(

11. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Niet toegeven inderdaad, dan wordt ze ook nog 'beloond' voor dit gedrag

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Inderdaad ze vind ook dat het allemaal haar maar overkomt, maar ze heeft haar situatie zelf in de hand gehad ;).
    Ga ook niet toegeven. Dan maar ruzie..dat maakt me toch al niks meer uit. Ben benieuwd hoe ze daar op gaat reageren :D.

@consider: ik heb hem overgehaald onder het mom van 'als de kinderen maar genieten' ;).

13. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Nou, als ze zich gedraagt als een klein kind, dan ook zo mee omgaan. NIET toegeven dus;) Wss behandelen jullie haar al veel te veel als een porseleinen popje, waardoor ze lekker in haar kleinzielige, zelfmedelijdende gedrag kan blijven hangen. In haar sop gaar laten koken, niet meer woorden aan vuil maken dan nodig is en lekker je leven leven..

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Precies, door constant aan haar toe te geven, geef je haar ook weer voeding voor een volgend conflict. Constant kijken tot hoever ze kan gaan en zo te zien gaat dat hèèl ver...Jullie helpen haar niet door altijd maar toe te geven, geef haar liever een flinke schop onder haar kont!

15. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Dat is ook zo ze krijgt overal haar zin in. Op een manipulerende manier.

Zou haar dolgraag eens een schop onder de grond geven en haar keihard de waarheid vertellen, maar het probleem is dat ze dan zielig gaat doen bij m'n moeder en ik weer de boosdoener ben.

Vond het al wonderbaarlijk dat m'n moeder niet al heeft gezegd laat haar maar de spullen nemen, want die is meestal ook nog eens zo.
    Maar volgens mij begint m'n moeder nu ook wel genoeg van de situatie te krijgen.

16. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Niet toegeven...

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Hoop dat je moeder er binnenkort ook een keer flauw van is.
    Want omdat die haar de hand boven het hoofd houdt, blijft je zus dit doen.

Maar wat fijn dat je je man hebt overgehaald :D

18. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    niet toegeven, jij hebt het netjes gevraagd aan je ouders, en die hebben toegezegd,

Deel Deze Pagina