word er moedeloos van!!! Niet willen slapen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luvv, 5 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Onze dochter is nu 14 maanden oud en sinds een week is t drama met slapen. Ze wil niet naar bed. Zowel 's middags als 's avonds is het drama. Het gekke is dat ze bij mijn ouders overdag iig wel wil slapen. 's Avonds hebben we nog niet geprobeerd.
    Het gaat zo: ik leg 'r in bed en meteen gaat ze huilen en ook vrijwel meteen gaat ze zitten en staan. Het is ook niet gewoon huilen, het is echt krijsen. Ik dacht eerst dat ze misschien pijn had, want ze heeft nogal kapotte billen en tanden en/of kiesjes komen door. Maar zodra ik r weer bij me pak is t weer ok. Dat is zo raar. En ook dat ze wel bij m'n ouders gaat slapen is ook vreemd. Zou ze zo ineens bang kunnen zijn op haar kamer? Ik weet niet wat ik er mee aan moet. Laten liggen? Ze krijst alleen zo hard dat ik dat eigenlijk niet over mijn hart kan verkrijgen. Naast niet goed in slaap komen wordt ze ook regelmatiger 's nachts wakker terwijl ze normaal altijd super goed slaapt. Iemand enig idee wat dit kan zijn en wat ik eraan kan doen? Het is zo vermoeiend voor zowel haar als voor ons. Ze krijst nu ook alweer een kwartier. En zooo hard dat ze er gewoon hees van wordt :(

2. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, dat is lastig zeg.
    Is ze een keer ergens van geschrokken op haar kamertje, dat ze een soort bang is geworden van iets?

Heb je een nachtlampje ?

Misschien helpt het dat je er even bij gaat zitten, dus haar wel in bed laten liggen.
    Naast haar bedje gaan zitten en even haar haar strelen of haar handje. Misschien wordt ze dan rustig en valt ze in slaap!

Heb verder even geen idee, sorry.

3. twijfelaar

17 sep 2008
    75
    0
    0
    Heeeeel herkenbaar!
    Thuis overdag ook niet willen slapen, bij opa en oma gaat t perfect!

Frustrerend hè?

4. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ook hier was dat een paar weken terug zo, bij mijn ouder wel maar thuis niet. Het is ook ineens weer over. Ik zorgde dat ze echt goed moe was iig, als het niet lukte nam ik haar op schoot totdat ze sliep maar wat een drama is dat he.. En als je man haar in bed doet?Soms hielp dat hier wel

5. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Sil had dat een paar maanden geleden ook ineens! Gek werden we ervan en hij huilde zo hard dat de buren er wakker van werden!
    Na een ruime week en wallen tot op onze knieen hebben we elkaar stevig vastgepakt en hem laten huilen en gingen we alleen nog iedere vijf minuten even kijken, speen geven en weer weg. Ineens was het over.
    We zijn er nooit achter gekomen wat het was, maar het was slopend!!

Heeeeeel veel sterkte!

6. Poemi

Poemi Fanatiek lid

2 feb 2011
    2.367
    0
    36
    Zuid-Holland
    Vanaf half april hebben wij het ook ongeveer 1,5 week gehad met ons zoontje, net iets ouder dan 13 maanden toen. Overdag slecht slapen, heel kort, 's avonds slecht slapen, veel wakker worden e.d.. En opeens was het weer over. We dachten eerst dat er misschien weer tandjes doorkwamen, maar tot nu toe nog niets te zien. Geen idee waardoor het kwam dan wel, maar het is nu wel over.

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ze is haar eigen willetje aan het ontdekken.

Verander misschien het avond ritueel en voeg er wat aan toe.

Weet niet wat je al doet maar wees duidelijk.

Van je gaat slapen mama kusje papa kusje en je legt haar op bed. Als ze gaat huilen zeg je nee je gaat nu lekker slapen.

Als je wil kan je er bij gaan zitten maar negeer haar even. Of zo als in mijn geval ik duik mijn bed in en gaat weg als ze slaapt.

Hier is het al een paar avonden van nee nee ik ga nietnaar bed en ze zegt het ook nog. haha.

Dus misschien gewoon vertellen wat je gaat doen en wees consequent..

Succes ermee.

8. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Dit hebben wij ook gehad, echt krijsen!
    2 avonden laten huilen (mijn man was daar heel makkelijk in, mijn hart brak ervan), maar de 3e avond was het over.
    Het voordeel nu is dat als meneertje nu huilt, er ECHT wat aan de hand is.

9. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik heb haar er toch weer uitgehaald. Half uurtje later weer gegaan, even boekje op haar kamer gelezen, even liedje gezongen en toen werd ze wat rustiger en is ze in slaap gevallen. Geen idee wat t is, maar hopelijk is t een fase. Het is wel erg vervelend in ieder geval..

10. AgathaZwaan

AgathaZwaan Actief lid

20 mrt 2009
    255
    0
    0
    Haarlemmermeer
    hier ook een dreumes van bijna 14 maanden, en precies hetzelfde!! Hij heeft het ook gehad toen ie 10 maanden was en dat heeft 6 weken geduurd en ineens was het over. Nu dus weer....ik hoop ook maar dat het een fase is. Misschien zijn er nog meiden met tips???

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Het is nu ook wel weer de tijd voor een sprongetje he?
    Dus misschien heeft dat er mee te maken.

Verder kan ik geen tips geven, wij hebben dit nog niet meegemaakt met mijn zoon.
    Wel een week of 3 terug dat ie een paar avonden achter elkaar eerst een uur lang lang te piepen/zeuren. We hebben m gewoon laten liggen en het is ook weer over gegaan.

Deel Deze Pagina