Clomid starten op dag 7 of 8?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Olakidee, 17 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olakidee

Olakidee Bekend lid

17 okt 2012
    688
    6
    18
    Beste allemaal

Ik ga dinsdag weer naar de gyn en hoop dat ik met clomid mag starten.
    Nou vraag ik mij af of dat perse van dag 5 tot 9 gegeven moet worden.
    Dinsdag is voor mij dag 7 van de cyclus. Kan ik ook die dag starten of moet ik dan weer een cyclus wachten?

Alvast bedankt!

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Hmm dat weet ik nietr of ze daar moeilijk over gaan doen. in principe willen ze dat je op de juiste dag start zodat je cyclus niet te lang wordt ivm goede eisprong.
    Wanneer het in de lijn lag dat je vanaf deze afspraak zou mogen starten met Clomid dan lijkt het mij dat ze je ook hadden gevraagd een afspraak te plannen zodra je menstruatie was gestart, zodat je ook kon beginnen.
    Misschien kan je even bellen en dit voorleggen?

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Op de recepten die ik zie (van anderen, want werk in een ziekenhuis) staat altijd dag 3 t/m 7. Het lijkt me dus vrij laat. Ik zou ook gewoon ff de gyn bellen en even overleggen.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt niet te laat met de Clomid beginnen, omdat het anders helemaal geen effect meer heeft. Ik moest altijd op cyclusdag 3, 4 of 5 beginnen. Later mocht niet.

Als ik jou was, zou ik proberen om de afspraak bij de gyn naar voren te schuiven. Dan heb je kans dat je meteen met de Clomid mag beginnen, mits alle voorbereidende echo's en onderzoeken afgerond zijn. Anders moet je misschien een ronde wachten.

Deel Deze Pagina