Smorgens en savonds liggen we op bed als mevrouwtje nog even bij mama drinkt. En dan zijn er weinig tot geen problemen. Maar als ze beneden op schoot moet drinken dan heb ik handen te kort Ze hapt enthausiast genoeg en de eerste slokken gaan goed naar binnen. Maar zodra die binnen zijn begint het ge-emmer. Ze pakt mn tepelhof vast en knijpt er vreselijk hard in met nagels erin en al AU!. Dus die hand pak ik nu al weg VOOR ze in de buurt is (tenminste dat probeer ik maar ze is nogal snel ) Als ik dan dat handje vast heb dan begint ze met dr benen. Ze draait op dr rug onderwijl nog steeds drinkent, en wiebelt wilt met dr benen. Dus die vang ik dan weer met mn vrije hand....maja...dan moet ik dus wel dat knijphandje los laten. En die zit dan alla minuut in mn tepel geklemt waarbij 5 kleine nageltjes mn huid proberen te doorboren (en dat lukt aardig ) Al haast meteen nadat ik dat handje nog in shock over de pijn die ze me bezorgde heb vast gepakt gaan die benen weer alle kanten op Nou zou je denken meid je bent toch de hele dag thuis dus voed boven! Maar dat werkt dus niet want ook daar knijpt rolt en schopt ze onder het drinken. Alleen smorgens en savonds niet (en de weinige keren dat ze snachts nog komt ook niet) Mijn 2e kindje deed dit ook maar die was kleiner. En dan klemde ik zn benen onder mn arm zodat die niet vrij rond konden zwiebelen en had onderwijl het handje vast zodat er niet geknepen kon worden. Bij Wendy past dat dus niet Iemand de gouden tip zodat ik wat minder chaotisch en vechtend Wendy dr BV kan geven? Word hier nml nogal kriegelig van en zij heeft nogal wat boeren enz na zo'n gevecht (voeding kan ik t bijna niet meer noemen )
Elke keer als ze zo doet, haar loshalen en zeggen: Nee, dat wil mama niet. Dan even wachten en haar weer aanleggen. Als ze het weet doet, weer hetzelfde doen. En dan ook steeds wachten tot ze weer rustig is. Ze is oud genoeg om oorzaak en gevolg te leren.
Ik herken je verhaal volledig, en heb helaas niet echt de gouden tip voor je. Jamila doet dit ook heel erg en het enige wat een beetje helpt is haar of afleiden met een knuffeltje die ze dan pakt waardoor ze me niet gaan knijpen of een doek over haar heen leggen zodat het een beetje donker is daar wordt Jamila iniedergeval iets rustiger van... Verder begrijp ik heel goed hoe je je voelt, Jamila heeft me al een aantal keren open gekrabbelt En dan kan je nog elke week die nageltjes knippen het lijkt wel of ze binnen enkele seconden gegroeid zijn en heeft ze geen nageltjes dan knijpt ze gewoon vrolijk in een heel klein velletje of laat even mijn tepel los om daar in te gaan knijpen..... Voeden in het donker of afleiden werkt hier voor alsnog het beste... Succes ermee
Dat heb ik met Jamila ook geprobeert maar dan duurt 1 voeding 3 uur omdat ze het toch echt blijft doen bij ons is dit helaas niet de oplossing....
Hm dan kan ik me voorstellen dat je daar niet blij van wordt. Maar hoe lang heb je dat geprobeerd? Zou het kunnen, dat als je dit een aantal dagen volhoudt, dat het dan wel werkt? (niet aanvallend bedoeld hoor) En hoe heb jij het dan opgelost met Jamilla?
Ik denk dat ik het een week heb geprobeert en toen maar "opgegeven" hier is een doek over haar hoofd (klinkt heel zielig maar valt mee hoor ) toch de beste oplossing. Maar ook dan wil ze nog wel eens knijpen en tjha dan is het enige handje weghalen en even doorbijten (door mij dus niet door Jamila, met bijten is ze gelukkig gestopt).
En in een andere houding voeden? Is dat misschien een idee? Dus bijv rugbyhouding? Dan zitten die wiebel benen achter je en heb je er misschien minder last van. Of zittend voeden? Gewoon op je been, en dan beentjes gespreid over jouw bovenbeen, of aan 1 kant van je been. Misschien is het dan weer nieuw en interessant (Wat een moeilijk woord zeg! Hoop dat het zo goed is! Haha) en heeft ze minder tijd om te gaan zitten klooien? Verder weet ik het echt niet! Hier gelukkig die tijd niet gehad! Hier was tiet altijd alles, totaal geen oog meer voor andere dingen zogauw die tiet in de mond zat !
Wat hier wel helpt is dan toch op bed en dan ons dekbed een beetje strak over de beentjes trekken... Kan ze nog wel wat, maar niet heel veel meer. Knijpen doet ze gelukkig niet, ze aait hier gewoon eindeloos onder het drinken,
En oja, wat ik hier ook vaak doe, is mijn borst ondersteunen, (anders krijgt ze de tepel niet goed te pakken, de boel hangt dan te zwaar te wezen). Ik steek dan wat vingers uit, die ze met haar handje(s) beetpakt, (is misschien ook de reden dat ze de fles in sommige buien WEL wil als er handvatjes aan zitten, ).
Dat oorzaak en gevolg verhaal daar geloof ik niet zo in nog. Mijn ervaring met de 2 vorige kindjes is dat oorzaak en gevolg pas echt duidelijk word rond de 2 jaar. Als ik dr loshaal omdat t echt ff teveel pijn deed (De tranen springen soms in mn ogen) dan word ze helemaal onhandelbaar en beweegt dan zo wild door dat ze toch nog honger heeft dat ze bijna op de grond valt Rugbyhouding zei mn man ook al. Maar ze is nogal aan de grote kant (heeft maat 80) en ik kan t wel eens proberen maar tijdje terug toen ik met harde schijven in mn linker borst zat en die op die manier weg probeerde te krijgen ging dat al niet echt meer. Zittend heb ik in een vage bui al eens geprobeert maar dan duikt ze met dr neus in mn tiet en dat ademt niet zo fijn....om niet te zeggen gewoon niet. Dus misschien moet ik ook maar onder n doek voeden voortaan. Ik heb dr al geprobeert aan te leren om dan maar mn trui/tshirt vast te houden onder het drinken en daar dan in te knijpen. Maar ze wil persee de tiet vast grijpen en dan vlak bij dr mond. Alsoftie anders eruit zou floepen ofzo Volgens mij heeft ze dat van de tijd dat ze nog afgekolfde melk kreeg in n fles. Die moest er af en toe uit omdat ze zo enthausiast dronk dat de speen vacuum zoog. En op den duur regelde ze dus zelf dat als het niet meer zo goed dronk die fles er even uit ging zodat de speen niet meer vacuum was. Sinds die tijd wil ze ook persee mn tepel vast houden. En begin aaide ze idd ook zoals rozemarijke verteld. Alleen is dat nu helaas knijpen geworden En anders ga ik maar eens kijken voor straight jackets maatje 80
Heb je al eens geprobeert haar tijdens het voeden in een slaapzakje te doen en dan inplaats van haar armpjes door de arm gaten deze zeg maar tegen haar lijfje te houden zodat ze haar armen wel kan bewegen maar alleen in de slaapzak?
Ik heb dé ultieme tip: een mooie kleurig ketting die ter hoogte van je borsten hangt. Ik heb er zelf ook 1 (maak ze ook zelf, ga ze binnenkort in de verkoop doen) en Daan is er helemaal gek op! terwijl hij rustig drinkt gaat hij er lief mee zitten friemelen en rinkelen (er zitten belletjes aan) en hij gaat dus ook niet meer lopen stieren
Dat ga ik uitproberen! Dat ik daar zelf niet op ben gekomen. Ik heb een leren koort met een steen er aan waar ze altijd als ik die om heb mee loopt te friemelen en te doen...misschien is die wel de redder in nood. Dankjewel voor je tip Marieke1988