Word er niet goed van!!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stinkerbell, 18 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Oke ik zal eens aan de slag gaan.

Maar eh alles vervangen :$. Ik wacht daar nog even mee. Als het strakjes echt niet weg gaat dan kan ik dat altijd nog doen.

2. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ach wat sneu. ik heb er geen ervaring mee gelukkig. bij alledrie niet, dus kan je niet helpen.ik zou zelf denk ik niet op de cb arts wachten maar gewoon eens naar de eigen huisarts gaan. dit duurt nu wel lang genoeg zo.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snap wel dat alles vervangen wel kan werken, maar het is wel een dure grap! Ik zou het dus eerst nog zo proberen, het kan best hardnekkig zijn en sowieso een paar weken duren.

Yinte, huisartsen weten er vaak maar weinig van, ik kreeg ook een heel ander advies dan waarmee het uiteindelijk over is gegaan. Je moet gewoon een middel hebben tegen spruw en dan op b.v. borstvoeding.com kijken hoe je het het beste kan gebruiken ;).

4. linde90

linde90 Niet meer actief

Wat bij mij ook wel hielp na weken lang smeren zonder resultaat, was hele sterke normale thee zetten, af laten koelen, en dan met een steriel gaasje door de mond van je kleintje gaan.
    Binnen 2 dagen was de dikke witte laag weg.
    Wij hadden alleen allebei nergens last van, alleen die dikke witte tong dan.....

5. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    nou da's ook lekker handig dan snoopy. in zulke mensen hebben we dan vertrouwen. spruw lijkt me toch niet echt iets zeldzaams. wat stom dat huisartsen daar zo weinig vanaf weten.

6. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Nou kijk maar naar mijn huisarts weet er dus ook niet veel van. En hij was eerst ook nog eens mijn CBarts :$

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Het is inderdaad heel triest... en dan zegt men vaak dat we worden doodgegooid met info over borstvoeding... maar zodra er problemen optreden weten reguliere artsen vaak veel te weinig.
    En ik heb verder heel veel vertrouwen in mijn huisarts, hij is verder echt heel goed. Maar met dit soort specifieke dingen dus niet.

8. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Die van mij ook niet kunnen we elkaar dus de hand geven hahaha.

Trouwens nog een vraagje. Zou het eerder over gaan nu ik hem overdag alleen maar de fles geef? Snachts en 1 keer sochtens krijgt hij wel de borts maar voor de rest doe ik nu kolfen. Dit ook omdat hij nu overdag telkens los laat.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij gaat het niet eerder weg als je de fles geeft.
    Dat los laten herken ik wel, Eva dronk alleen rustig 's nachts en de eerste voeding 's ochtends, de rest was drama.... maar ik heb het echt vertikt om te kolven ;), ik was een beetje bang dat ze dan helemaal niet meer aan de borst wilde. Maar ze was dan ook nog maar 3 weken, dus we waren sowieso nog niet begonnen met de fles.

10. Kejay

Kejay Niet meer actief

Onze KA zei dat nystanine niet werkte, ik heb met Keana ook 2 flesjes gebruikt, het hielp voor geen meter.
    Vraag maar eens naar daktarin, binnen een dag was het hier weg!

11. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Ik heb ook geen vertrouwen in nystatine hoor! Dat geven ze omdat dat het goedkoopste is. Heb het 2x gehad, daarna dus iets anders, dat wel gelijk hielp. Dus uiteindelijk zijn ze dan nog duurder uit als dat ze gelijk het beste medicijn geven!

12. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Het is er wel weg van geweest. Als het op is kan ik altijd nog naar dat andere middeltje vragen. Zal het even op schrijven.
    Maar zou dat echt dat ze dit voorschrijven omdat dat andere spul duurder is? Mijn cb arts zei strakjes wel dat Luuk niks anders mocht hebben. :(

13. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Nou heb even met mijn schoonzusje gebeld. En Daktarin mogen kindjes onder de vier maanden niet hebben. Dit is sinds een paar maanden omdat er een kindje aan gestorven is omdat het nogal plakkerig spul schijnt te zijn.

Dus dat ze me nu het goedkoopste hebben gegeven is niks van waar. Dus ga dit proberen. Hopen dat het weg gaat.

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat er een kindje aan gestorven is, is waarschijnlijk omdat iemand de bijsluiter/advies van een arts heeft opgevolgd door in 1 keer de hele dosis te geven (ongeveer een eetlepel vol). Als je je kindje een erwtje ervan in de mond geeft na elke voeding en deze uitsmeert, kunnen ze er echt niet in stikken...

15. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Dat zal inderdaad. Maar vandaar dat ze het nu niet meer voor schrijven voor kindjes onder de vier maanden.

16. Kejay

Kejay Niet meer actief

Hmmm, Keana is pas 9 maand oud, dan is pas net ingevoerd! Dan hebben die mensen de bijsluiter inderdaad niet gelezen. Als je heel iets op een wattenstaafje doet, is er niets aan de hand, je moet natuurlijk niet hele klodders in dat mondje smeren. Er staat duidelijk in de bijsluiter dat je goed op moet letten ivm stikkingsgevaar, dus bij zuigelingen kleine hoeveelheden toedienen.
    Van die andere gaat het even weg, maar komt net zo hard weer terug. En ja, die schrijven ze inderdaad voor omdat daktarin niet door de verzekering vergoed wordt (bij mij niet tenminste) en goedkoper is. Heeft alles te maken met de goedkope medicijnen standaard voorschrijven of de patient moet zelf ergens anders om vragen, dus dat ik wel degelijk waar! Dit alles om de kosten te drukken.

Ik zou zo weer om daktarin vragen, ondanks dat bericht en als je het vraagt, schrijven ze het heus wel voor hoor. Ik heb liever iets wat helpt dan dat ik loop te sukkelen met zo'n kleine.

17. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ik ga eerst een aan kijken of nu ik het langer gebruik het wel werkt. Het is even weg geweest maar telkens als ik er mee stopte kwam het weer terug.

Dat ze goedkopere medicijnen voor schrijven zal best kunnen, ik bedoelde dat dat in mijn geval niet zo is.

18. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    lastig he!

mijn zoontje heeft het ongeveer 3 maanden achter elkaar gehad..
    iedere x was het weg,was de nystatine op. en begon het weer opnieuw

en idd dactarin was super spul (bij me dochter werkte dit super) maar idd dat geven ze ECHT NIET meer bij kinderen onder de 4 maanden,ik heb er bijna om gesmeekt maar kreeg het echt niet..
    zelf toen hij in het ziekenhuis lag kreeg hij het niet..

steeds maar nystatine gegeven en op een gegeven moment was het weg en bleef het weg..

19. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Effe iets anders; ik vond die nystatine ook zo zoet, dat is toch ook niet goed om zo lang achter elkaar te geven aan die kleintjes! En op zoetigheid gedijdt die bacterie ook! Beetje vaag. Ik vind die antibaiotica drankjes voor kinderen ook super zoet, gewoon suikerwater met een medicijn erdoor. Ik snap wel dat ze dat doen omdat die kleintjes het dan lekker vinden, maar toch..

20. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    biologische koudgeperste kokosolie en zwarte-bessensap. (ook biologisch ivm toegevoegde suikers)
    Heb niet het hele topich doorgelezen dus weet ook niet of je deze tips al hebt gehad, maar dit werkt allebij schimmeldodend. Heb er bij mijn zoontje in iedergeval een hardnekkige schimmel mee weggekregen! Succes

Deel Deze Pagina