Teleurgesteld! Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door hamtaro, 12 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hamtaro

hamtaro Actief lid

31 mrt 2009
    293
    0
    0
    In het begin was het erg moeilijk om te voeden en om daarbij een goede houding te vinden. Na een maand ging het beter en kon ik ook meer genieten van het voeden. Ik besloot dat ik tot 6 maanden wilde proberen te voeden. Toen de 6 maanden voorbij waren en het echt helemaal fantastisch liep, wilde ik doorgaan tot minimaal 9 maanden of een jaar. Borstvoeding is gewoon goed voor haar.
    Omdat ik veel last van bekkeninstabiliteit heb en dit maar niet wil genezen, werd er door mensen in mijn omgeving gezegd dat ik maar moest stoppen. Ik wilde dit nog niet! De borstvoeding liep prima en je zag mijn kindje gewoon genieten. Daar komt ook bij dat ze elke fles bleef weigeren. Ze wilde alleen aan de borst drinken. Dit was met 6 maanden. Helaas werd ik 3 weken geleden ziek. Mijn schildklier bleek ontstoken te zijn. Ik denk dat dit invloed had op mijn productie. Daarbij kreeg ze haar eerste tandjes. Dit gaat zo snel dat ze in tweeënhalve week nu 5 tandjes heeft. We zijn 2 weken terug op vakantie geweest. Ik had mijn kolf niet meegenomen en juist toen begon het bijten. Ze dronk bijna niet, maar beet steeds. Anderhalve week geleden ben ik begonnen met kunstvoeding. Omdat mijn productie zo snel daalde ben ik sinds gisterenavond ook van de avondvoeding af. Ik had alleen de ochtendvoeding nog over en had gehoopt dat ik dit zo lang als mogelijk nog door zou kunnen geven. Vanmorgen wilde ik haar aanleggen en de TSR kwam niet op gang. Ze beet me toen zo hard dat ik nu een bloedende streep op mijn tepelhof heb ter grootte van haar 3 ondertandjes. Dit doet erg veel pijn. Maar ik ben verdrietig omdat ik me het afbouwen zo anders had voorgesteld. Ik geloof niet dat ik er al klaar mee ben. Ik had die ochtendvoeding zo graag nog door willen geven tot 9 maanden, met een prettige laatste keer als einde. (tja ik weet het, het is naief gedacht) Wat moet ik nu doen? Het maar opgeven en denken dit was het dan? Of toch kolven en blijven stimuleren om die ochtendvoeding op peil te houden? Mijn kindje wordt morgen 8 maanden. Hoe ging het afbouwen bij jullie?

groetjes
    van
    Hamtaro

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ohw meid, wat jammer allemaal!

Ik begrijp het goed hoor! Heb ook last van bekkenklachten en tevens een buikoperatie gehad in feb. En een bijtertje met 8 maanden bij het doorkomen van de eerste tanden.
    Er is me al zo vaak gezegd: stop toch, maar geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt!

Ik ben aan blijven leggen en kreeg voor de toeschietreflex een neusspray.

Ik vind het jammer dat je kunstvoeding bent gaan geven, want je weet: minder vraag = minder aanbod. je had beter kunnen gana kolven om de productie op peil te houden! Als jij haar ander drinken geeft, dan zal ze minder borst willen en gaat er een seintje naar je hersenen van: minder melk nodig, dus minder aanmaken!

Drinkt ze nu helemaal niet meer aan de borst?
    Je zou kunnen proberen weer vaker aan te leggen/te kolven en de fles kunstvoeding achterwege te laten. Iets anders kan ik niet verzinnen!

Succes ermee!;)

3. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    hey,
    wat vervelend! zeker omdat het niet echt je eigen besluit is!
    Ik zou ook proberen vaker aan te leggen of te gaan kolven zoals zogelukkig zegt.
    En anders kun je misschien contact opnemen met een lactatiedeskundige of een leidster/contactpersoon van vereniging borstvoeding natuurlijk of la leche league, wellicht hebben die ook nog goede tips voor je!
    Het zou toch jammer zijn als je er zelf graag mee door wilt gaan om dat te moeten stoppen, paar weken terug was ik zelf ook ziek. De borstvoeding leek toen terug te lopen en dat deed me echt pijn want ik wou nog helemaal niet stoppen, gelukkig is het weer goed gekomen (heb haar veel aangelegd).
    Sterkte!

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wat spijtig voor je dat het door die samenloop van omstandigheden zo gegaan is. Ik denk ook dat je zal moeten proberen de KV nu af te bouwen of te stoppen en vaker aan te leggen of tijdelijk te kolven.
    Wat het bijten betreft: zie je het niet aankomen als ze gaat bijten? Mijn zoontje gaat het doen als hij niet meer actief aan het drinken is en begint dan wat te 'spelen'. Ik koppel hem voortaan wat sneller zélf af om dus te voorkomen dat hij me bijt.
    En ik zou in jouw situatie zéker contact opnemen met LLL of een dergelijke.

Veel succes!

5. hamtaro

hamtaro Actief lid

31 mrt 2009
    293
    0
    0
    Hoi,

Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik zie dat ZoGelukkig al 15 maanden borstvoeding geeft. Poeh wat knap! Ik heb haar sindsdien een aantal keren aangelegd, met als resultaat overal tandafdrukken. De ene alleen op de huid en de andere door de huid heen (wondjes). Drinken aan de borst doet en wil ze niet meer. Ik ga nu kolven en ze krijgt de melk dan in een flesje. Dit gaat goed en ze drinkt de fles helemaal leeg. Wel apart. De eerste 7 en halve maand weigerde ze elke vorm van de fles en nu weigert ze mij. Het is alsof ze nu de fles geaccepteerd heeft en denkt, dit is wel goed zo mama. Ik vind het wel jammer, maar het gaat om wat het beste is voor haar.
    Ze krijgt vanaf nu in ieder geval nog 1 keer per dag moedermelk en als het lukt hoop ik ook 1 voeding in de diepvries te stoppen (dit doe ik zodat ik haar langer die voeding per dag door kan geven). Mocht de productie toch meer worden, kan ik het beiden uitbreiden. De rest houd ik de kunstvoeding aan. Hopelijk kan ik dit nog een tijdje zo volhouden. Al krijgt ze elke dag maar 1 voeding, die heeft ze dan toch maar gehad. Mijn verdrietige gevoel van gisteren heeft nu meer plaatsgemaakt voor het gevoel van: ze is 8 maanden en ik ben er trots op dat ze het al 8 maanden gekregen heeft! Ik hoop dat ik op deze manier nog een tijd kan doorgaan.

In ieder geval nogmaals heel erg bedankt voor jullie reacties!

groetjes
    van
    Hamtaro

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat flink dat je er zo over heen kan zetten en toch door kan gaan!
    Ik snap je verdrietige gevoel heel goed meid, dat mag ook gewoon!;)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat jammer voor jullie dat het zo loopt zeg!
    Maar fijn dat je een oplossing gevonden hebt.

Waar je nog aan denken kunt is: veel huid-op-huidcontact, samen rusten op bed met ontblote bovenlijven, samen in bad. Draagdoek helpt ook, maar met je bekkenproblemen moet je je dan van te voren heel goed laten adviseren door iemand die er echt verstand van heeft, want zomaar een babybjorn is dan een slecht idee.

Wat het bijten betreft: een kind dat echt aan het drinken is kan niet bijten omdat het dan ook zichzelf in de tong bijt. Bijten gebeurt vooral aan het begin van een voeding of aan het einde. Aan het begin vooral als de melk niet snel genoeg toeschiet. Door kort te kolven en aan te leggen als het toeschiet of door de neusspray te gebruiken kun je daar nog wel iets aan doen.
    Bij bijten aan het einde van de voeding is het een kwestie van heel goed kijken en meteen als je ziet dat je kind niet meer slikt maar sabbelt, losmaken, omdat dat vaak het bijtmoment is.

Deel Deze Pagina