Hoi, mijn baby van 8 dagen heeft al 48 uur niet gepoept! Kan het zijn dat hij verstopt zit want voorheen poepte hij 2 á 3 maal daags. Hij krijgt Nutrilon standaard flesvoeding. Iemand een idee wat we hiermee kunnen doen. Ik heb net de verloskundige gebeld en die adviseerde mij om over te stappen op NAN voeding. Hier hoor ik in mijn omgeving juist minder goede dingen over... Wat zouden jullie doen? Herkennen jullie dit?
een baby hoeft niet elke dag te poepen werd mij verteld ! ik ben overgestapt om nutrilon omneo en dat werkte erg goed na ongeveer 3.5 maand ben ik begonnen met fruithapje en sindsdien poept ze weer elke dag z'n 3 a 4 keer op 1 dag
Ik zou juist absoluut niet overstappen, daar raken de darmen nog meer van vanslag! Ik ben met Keana ook overgestapt na een week, in het ziekenhuis kreeg ze nutrilon hypo en thuis ben ik nutrilon 1 gaan geven. Ze heeft van die overstap een week niet kunnen poepen!!! Heel zielig. Het komt best vaak voor dat ze 1-2 dagen overslaan met poepen. Je kunt verschillende dingen proberen. Een beetje geduld heb je wel nodig. * buikmassage. Altijd met de klok mee, anders masseer je tegen de darmwerking in. * thermometer puntje gebruiken, soms reageren baby's hierop en krijgen ze persdrang * kringspiermassage: eerst de kringspier aan de buitenkant proberen. Zachtjes rondjes draaien met bv een wattenstaafje. Niet meteen opgeven als het niet lukt, je hebt er echt een beetje geduld voor nodig. Mocht het aan de buitenkant niet lukken, kun je het wattenstaafje inbrengen met een beetje vaseline. Niet verder dan dat je dat met een thermometer doet. VOORZICHTIG kleine rondjes draaien of op en neer bewegen. Dit veroorzaakt een persreflex. Overigens niet te vaak doen, anders worden ze "lui" zeg maar... Ik hoop dat je er wat aan hebt. Maar ik zou vooral nog even wachten voordat je helemaal overstapt naar andere voeding. Je kindje is net geboren en het is allemaal nog zo pril...
Mijn dochter poepte op een gegeven moment maar 1 keer per week, en dat terwijl ze bv kreeg. Ik zou me nog niet druk maken hoor, behalve als je merkt dat je kindje pijn heeft.
Hier steeds verstoppingen. Wat je kan doen is 10 cc water toevoegen aan de fles. Daar wordt de ontlasting wat smeuiger door. Van VSM heb je Cinababy voor een regelmatige en makkelijke stoelgang. Het is niet goed als hij 48 uur niet heeft gepoept! Hou het goed in de gaten en neem anders even contact op met je HA. (Kindjes die BV krijgen hebben een ander ontlsatingspatroon, die poepen soms 1 x per week. Kindjes die FV krijgen moeten elke dag of om de dag poepen!)
een baby hoeft dus niet elke dag te poepen is bij door de HA en het CB verteld dus dat het niet goed is zal wel heel erg mee vallen mijn dochter poepte zo om de 3 dagen 1 keer( nu niet meer dan ) maar toen
Hier is ook bij het CB gezegt dat het niet iedere dag hoeft. Bij BV komt het vaker voor dat ze weinig poepen. 10 cc water erbij doen is trouwens ook een goede tip, heb ik hier ook een tijdje gedaan!
wat al eerder gezegd is, bij iedere fles 10cc extra water toevoegen en evt de temperatuur opmeten. doordat er iets in het poepertje zit willen ze het eruit persen waardoor ze vaak gaan poepen. beide methodes werkten hier erg goed. ik zou niet gelijk al na 2 dagen overstappen op andere voeding. je kleine is pas 8 dagen oud, misschien moeten de damrpjes nog even op gang komen. sterkte joyce
cinababy kan juist verstoppen dus zou ik niet doen, thermometer "roeren" werkte hier altijd prima, beetje extra water in de flessen, warm badje met massage.. beetje fietsen met de beentjes... Ik zou ook geen voeding wisselen!
Vanaf 1 week geen ontlasting moet je je pas zorgen gaan maken is mij door de huisarts verteld. Onze jongen poept 1 keer in de 3 dagen. Dat is gewoon zijn ritme en het is gewoon goede poep. En je kindje is er net zie ik! Geef het de tijd ook te wennen. Mijn ervaring is wel met Cinababy en Infacol dat het iets zorgt voor verstopping! Je hoeft je geen zorgen te maken! Wees wel voorzichtig met de thermometer want je beschadigt zo iets!
alvast bedankt, kijk hier heb ik dus wat aan. Mijn gevoel was ook al meteen niet goed toen ze begon over de NAN voeding. Hij is hier in de buurt ook nergens verkrijgbaar, dus dan zou ik hem steeds via internet moeten bestellen. KIjk, als dat nodig is dan is dat zo maar Nutrilon heb ik gewoon een beter gevoel bij. Wat ik nu gedaan heb: getempt en water 10 cc extra, en wat denk je! vol die broek.... Jippie, mama weer gerust gesteld.
hai eerst nog even afwachten denk ik maar als je kindje last begint te krijgen (buikpijn, krampjes,...) mss es lang de apotheker en daar vragen wat je kan doen vermeld zeker wel de leeftijd van je kindje!!!! is erg belangrijk wij hadden hetzelfde probleem;maar toen was hij al een maand of 2 normaal heeft hij eens in de 2 dagen minimum 1 poepluier, meestal meer toen had hij 4 Dagen niet gepoept en je zag dat hij last had thermometer hielp niet, water kon niet b(ivm reflux)... dus vriendlief naar de apotheker we kregen een 'tab' om in de poepe te steken en ja hoor, een nachtje later; een volle uier hij heeft er die dag zeker 4 GEHAD en allemaal seriues vol (niet vloeibaar, gewoon mooi vast) moet je wel mee uitkijken, ze moeten zelf leren van kakka te doen maar als het echt nodig is... xxx
zie je tempen werkt echt wel goed, je kan ook met een niet flexibele een beetje draaien (zachtjes uiteraard) en eigenlijk 9 van de 10 keer dat er poep komt haha, wij hebben het altijd gedaan als we zagen dat er ermee zat en aan "volzitten" was en nu poept ze prima zelf