Zelfmoord? Wat móét ik hier nou mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 25 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Okay, ik krijg net een bericht in mn inbox, van iemand die ik al een tijdje via internet spreek, heel oppervlakkig overigens, en die ik dus niet in het echt ken. Hij vertelt in z'n mail over z'n leven, wat hij allemaal fout heeft gedaan, en sluit af met

'Als je dit leest, dan ben ik waarschijnlijk al een paar dagen weggevallen. De details bespaar ik je. Ik heb al een geruime tijd kunnen nadenken over hoe ik eruit stap, en dat is nog steeds mijn eigen wil.

Voor wat het waard is, leef lang en gelukkig.
    en nogmaals, vergeef me dat ik dit op je dak gooi.

vaar wel.'

Wat moet ik hier in godsnaam mee? Ik weet helemaal niet of dit serieus is of een grapje. Het komt behoorlijk serieus op me over, feit blijft dat ik die persoon dus niet echt ken en dat het dus helemaal niet waar hoeft te zijn.. Ondertussen zit ik me wel ontzettend druk te maken hier ;) Ik weet echt niet wat ik moet doen.. Wat kan ik uberhaubt doen?

2. Dana

Dana Niet meer actief

als je weet waar die persoon woont kan je de politie misschien een kijkje laten nemen.

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Freaky... ik zou het maar als grapje beschouwen en zijn emailadres blokkeren. Tenzij je zijn persoonlijke gegevens hebt, dan zou je misschien de poilitie kunnen bellen. Maar dat lijkt me niet, aangezien je weinig van hem weet.
    Lekker vergeten meid, vreemde mensen zijn er toch...

4. Ik weet alleen z'n voornaam en z'n woonplaats, verder helemaal niets;)

5. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    he meid..

als iemand dat schrijft weet ik niet precies wat je moet doen
    maar waarschijnlijk is het een noodkreet om hulp..
    blijkbaar zit diegene niet goe din zijn vel

heb je geen nummer die je kan bellen van hem
    of mail hem terug kijken of je wat terug krijgt
    vraag hem om uitleg ..

gr lovepeet

6. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

hmm vaag.

Wat denk jij zelf. Is het een aandachttrekker? Of zou hij hierover serieus kunnen zijn?

En wanneer heeft hij die mail verzonden? Want over het algemeen komt dat vrij direct binnen bij de ontvanger. Maar hij heeft het over "een aantal dagen al weggevallen".

7. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    wow dat is nogal iets :S
    denk dat je weinig kunt? of heb je zoveel gegevens dat wanneer je een hulpdienst in licht ze hem kunnen vinden?
    wss niet denk ik als je hem oppervlakkig kent :S
    zet anders een krabbel bij diegene op zijn profiel en meld daarin dat mensen die hem persoonlijk kennen even contact met hem moeten opnemen omdat je je zorgen maakt ofzo? niet teveel info maar probeer zo iemand in zijnd irecte omgeving erop te attenderen dat het niet goed gaat ?

ik weet het ook niet zo goed lastig hoor :S
    het zal wel een schreeuw om hulp zijn ...

8. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Zo heftig ik zou er zelf persoonlijk achteraan gaan. Ik zou er niet van kunnen slapen als iemand dit naar mij zou mailen. Terug mailen of bellen zou ik zeggen.

9. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Ik zou via de manier waarop je hem kent een reactie sturen, en dan kijken of je een reactie krijgt..
    Ik weet ook neit zo goed wat je er mee moet en kunt doen.

Probleem is dat als het echt is, dat je dan ws te laat bent , en buiten dat kun je hem niet bereiken denk ik. Of wel?

als het niet echt is, dan zou ik diegene per direct uit mijn vriendenlijst gooien!!

10. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Zou de politie bellen denk. Die kunnen via IP adres checken waar ie woont. Meer kun je niet doen.
    Wel apart dat ie zegt dat ie al een paar dagen weg zal zijn als je het leest, mailtjes uit het hiernamaals krijgen lijkt me nogal wonderlijk....

11. Hij is vannacht om half 5 verzonden, maar ik lees 'm nu net pas. Hij is op mij niet over gekomen als iemand die aandacht wil. Heb gewoon heel normaal met 'm gepraat de afgelopen weken, en nooit iets gemerkt van een depressie of iets dergelijks.. Daarom vind ik dit ook zo raar!

Terug mailen heb ik gedaan, en ik kan zien wanneer hij dat bericht gelezen heeft, maar nog niet dus..

12. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Politie inlichten, die kunnen misschien met ip-gegevens nog één en ander achterhalen. Natuurlijk kan het ook een hele zieke grap zijn. Het zou niet de eerste keer zijn dat iemand zijn eigen dood faket op het internet. Maar als je de politie inlicht heb je in ieder geval gedaan wat je kunt. Probeer het daarna verder los te laten.

13. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    waarschijnlijk dacht hij dat zij niet online zou zijn met de feestdagen (denk ik dan omdat het kerst is)

denk dat iker niet van zou kunnen slapen :S zeker niet als het dadelijk echt mis blijkt te zijn, zou op zijn minst even een manier proberen om hulp in te schakelen als is het maar via hyves een bericht plaatsen richting zijn goede bekenden...

en anders telefoontje naar de politie als hun zeggen kunnen niks dan heb je toch gedaan wat je kunt?

14. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    heb je via hyves teruggemaild? hoe kun je dat zien dan of hij hem gelezen heeft? (nooit geweten dat dat kan op hyves, vind het wel handig om te weten hoe ;) )

ben benieuwd of je in elk geval zult zien dat hij gelezen is hoop dat het meevalt allemaal lekker om jou daar zo mee op te zadelen :S zeker als je verder weinig weet van hem pff zou me echt niet lekker zitten :S bah

15. Locusta

Locusta Niet meer actief

Even navragen bij mensen die jullie allebei kennen of ze ook zo'n berichtje hebben gekregen?

16. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    De feestdagen zijn wel de dagen waar veel mensen zich eenzaam voelen en idd veel zelfmoordpogingen doen. Toen ik in de GGZ werkte, pfff dat waren er wel 3-7 zelfmoordpogingen tijdens de kerstdagen.

Ik zou idd de politie inschakelen en misschien dat zij dmv de ip adres achter de gegevens kunnen komen.

17. Nou heb net gebeld, werd 100 keer doorgeschakeld, kreeg uiteindelijk de meldkamer in Rotterdam aan de telefoon. Die wilden alle info hebben die ik had. Zag net ineens dat hij de mail die ik gekregen heb afsloot met RJ *achternaam* dus ik wist wél een achternaam. Ze gaan er nu iets mee doen en dan belt die mevrouw mij sowieso nog om iets te laten weten..

Jeetje zeg, zit te trillen hier, bah ;)

18. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    wil je wel waarschuwen nu ?

mocht hij nog leven !
    kan het zijn dat hij kwaad word op jou
    en dat je dalijk allemaal boze mails over je heen krijg

maar jammer dan ..

je heb het goede gedaan !

19. Dana

Dana Niet meer actief

goed gedaan!

lovepeet als hij kwaad wordt moet ie maar niet zulke berichten sturen naar vage bekenden!

20. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Goed dat je gebeld hebt! En fijn dat ze je laten weten hoe en wat. Meer kon je echt niet doen.

Deel Deze Pagina