word gek van buren!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Luna86, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.874
    9.386
    113
    Gelderland

sommige mensen!! niet normaal meer gewoon een klap voor je kop:$

2. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Nou ik woon ook in een kinder rijke buurt maar ik zou dit ook niet pikken als ze om kwart voor 8 al staan te bonken met een bal. Mijn 2 oudste dochters mogen van mij ook pas buiten spelen vanaf half 10 's morgens omdat ik graag rekening hou met de buren. Doen ze hier gelukkig allemaal;)

3. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ja en zo is elke buurt weer anders he... ik vind het wel gezellig zo:p

4. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Hier ook erg herkenbaar.
    Onze buren (man en vrouw 45-50 jaar) gooien hun voordeur ook altijd met een klap dicht. Niet alleen de voordeur,maar ook de rest van de deuren in huis.
    Gistermorgen was het 5.45 uur dat de slaapkamerdeur dicht werd gegooid. We werden er alle 3 wakker van. Zoontje was helemaal over stuur. Ik was zo boos, heb onze slaapkamerdeur open gedaan en heel hard dicht gesmeten. Jaja..ik weet dat het kinderachtig is, maar was er zo flauw van. Vond dat ze wel mochten weten (lees:horen) dat wij nu ook wakker waren.

5. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Mijn buurvrouw is dol op hakschoenen, prima zou je zeggen. Maar ze 'rent' om 5.30 al door haar huis.
    Volgens mij moet ze afvallen, ze gaat (niet overdreven!) 12 keer op en neer met de trap binnen een kwartier voordat ze weggaat.
    Raar mens...
    Maar goed, het huis staat al te koop (niet daarom hoor!), nu nog een koper....

6. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik zou me er ook aan ergeren hoor. Tuurlijk heb je met buren dat je bepaalde dingen hoort maar je kan ook rekening met elkaar houden vind ik.
    Met deuren slaan en om kwart voor acht tegen de muur voetballen vind ik gewoon aso. Je zal heus wel kinderen horen spelen en andere 'leefgeluiden' horen maar kom op zeg, een beetje zachtjes doen kan iedereen. Zoals om half 6 's ochtends op hakken door het huis terwijl het gehorig is? Doe je toch gewoon niet? Ik snap ook niet dat je het zelf niet vervelend vindt als anderen last van je hebben.
    Ik ben mijn dochter nu aan het leren dat als ze buiten speelt en ze wil me wat vragen dat ze binnenkomt en me dan wat vraagt ipv buiten achter in de tuin heel hard 'mama' gaat lopen schreeuwen. Niet nodig.
    Of 's avonds laat of heel vroeg 's ochtends gaan grasmaaien. Of harde muziek. Of met deuren smijten. Of of of.. Ik vind het echt aso. Zo:D

7. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Irritant he, zulke buren? Wij hebben zulke buren onder ons wonen! Onder leven ze op plavuizen, dat geeft me toch een herrie, maar goed..leefgeluiden is nog tot daar aan toe. Nee..met de voordeur gooien alsof het een lieve lust is! Niet normaal. M'n vriend heeft al meerdere malen wat gezegd tegen ze (gewoon netjes gevraagd of het wat minder kan ivm de baby die aan de voorkant slaapt en of ze het slot ff willen smeren dan). Dat hielp al niet. Via de huismeester laten vragen en toen zijn ze meerdere malen gewaarschuwd en NOG gaat het zo door! Ik word er horensdol van!

Leefgeluiden is niet erg. Een verjaardag of feestje moet kunnen. Maar om 7:45 uur staan voetballen tegen de muur of weet ik het wat vind ik ronduit asociaal! Het is niet voor niets dat je voor 10:00 uur 's ochtends en na 22:00 uur 's avonds geen herrie mag maken. Dat beetje respect mag je toch wel verwachten van je buren!

Meid, gewoon ff netjes vragen hoor of het wat zachter kan. Misschien hebben die buren het zelf niet eens door. Hier beneden weten ze dat we een kleintje hebben en nog gaan ze door, dus mijn buren zijn gewoon aso :p

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Gewoon vragen of het wat zachter kan hoor.. Wel netjes natuurlijk:D
    Gelukkig hebben we aan beide kanten leuke buren (rechts met twee kleine kindjes) ze proberen rustig en zachtjes te doen 's morgens maarja, kindjes van 1.5 huilen weleens om 6.00 uur ;s morgens. Ik word daar wel wakker van maar ze gaat altijd met haar naar beneden dan, vind ik netjes.. Ze vraagt regelmatig of we last hebben van lawaai o.i.d. Nu kan ik zelf aardig wat hebben hoor..

Waar ik dan wel weer een schurfthekel aan heb is dat de overburen 2 kids hebben met brommer/scooters en ze met een stel schoolvrienden bij ons in de straat verzamelen om naar school te gaan.. En maar gas geven met die kleredingen.. Dat ik daar zelf wakker van word is één ding maar als mijn zoontje overstuur wakker word (lees: niet meer stil te krijgen) word ik giftig.. na tig klachten van de buurt doen ze er niks aan.. buurman heeft een schoon die kant op gegooid:D en nog is het elke ochtend raak.. Of met de schooters tussen 2 geparkeerde auto's rijden en krassen maken;)

dan kan ik met wat lawaai van de buurmeisjes beter leven;)

9. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Wij zitten hier heel anders, wij wonen tussen mensen met kids, kids boven de vijf zeg maar, en ik weet zeker dat ze weleens last hebben van onze deuren, want we zijn geneigd daar makkelijk mee om te gaan.
    Onze katten kunnen vreselijk mauwen en onze hond blaft weleens, gelukkig niet te vaak.

Maar over alles hebben we inderdaad weleens de vraag gehad of we erop kunnen letten.

Natuurlijk geen probleem, maar moet je eens tussen twee drukke gezinnen in wonen!
    De blaffende hond blaft vooral als er buurkids door onze voortuin heen wandelen, maar ook weleens als er mensen aan de overkant lopen, het zou zeker al de helft schelen als de kids eens uit onze tuin bleven, want onze tuin schijnt het walhalla te zijn :D

En tsja wij horen dus van alles en nog wat, van schreeuwende kinderen tot aan schreeuwende ouders haha, en als wij een meningsverschil hebben horen ze ons waarschijnlijk ook.

Koopwoning uit de jaren 30 he, we hebben in ieder geval tapijt op de trap gelegd, de buurman kwam naar ons toe dat hij ons de trap op en af hoorden gaan.
    Dan kijk je raar hoor want wat denk je dat wij horen als hun met zijn vijven de houten trap op en af rennen?
    Hij denkt nu ook aan tapijt.

Het is vooral geven en nemen bij buren, 2 jaar klussen zou ik ook niet willen, maar sommige dingen moet je gewoon mee leren leven of een vrijstaand huis kopen.

Deel Deze Pagina