Ikzelf ben ruim voor de zwangerschap (na 15 jaar roken) gestopt en mijn vriend na twee maanden ongeveer. Gelukkig heeft hij nooit aan mij getwijfeld. Super dat je gestopt bent inderdaad! Wat ik heb begrepen is dat het voor zwangere vrouwen ook slecht is om in rokerige ruimtes rond te lopen. Dus ik weet niet of je vriend thuis rookt, maar misschien zou je hem dat voor de voeten kunnen werpen. Hij mag er ook wel eens wat voor over hebben, lijkt mij. Bovendien, als hij stopt heeft hij snel genoeg in de gaten dat jij niet meer rookt. Want dan ruik je gewoon fris. Dat ruikt ie nu natuurlijk niet, omdat hij zijn eigen rook ruikt. En inderdaad, wat MamaKitty zegt: blijft hij straks gewoon roken als het kind er is? Die rokers... Echt: als je gestopt bent kom je er pas achter wat een rare gedachtenkronkels er eigenlijk voor nodig zijn om die vieze gewoonte goed te praten. Als je het mij vraagt wil hij gewoon niet stoppen, en steekt ie daarom al zijn energie in jouw (niet-)rookgedrag zodat hij zich niet schuldig hoeft te voelen. Maar ondertussen rookt hij dat kind straks naar de longarts en jij niet! Succes en hou vol!
Nou jaaaaaaa... Ik vind het echt erg dat je vriend iemand anders sneller gelooft dan jou! Als de mijne dat zou doen zou ie hééééél gauw de nacht op de sofa mogen doorbrengen! Meid, ik ben super trots op je! Ik weet hoe moeilijk het is om te stoppen, ZEKER als er iemand in je directe omgeving nog wel rookt! (papa: hint,hint!)
Ach meiden, die vent van mij geloofd niet eens dat roken slecht is voor je, kun je nagaan wat een plaat die voor z'n kop heeft zeg.......nee van roken krijg je geen kanker, nee van roken word je niet onvruchtbaar...bla bla bla.....het was al een hele strijd om hem de keet uit te jagen met zijn peuk.....hij vond het al genoeg dat ie in de keuken rookte, nou ik niet! Nu zei ik hem pas eerlijk dat ik hem zo uit z'n mond vind stinken na dat ie gerookt heeft (buiten), of ie niet zijn mond ff kan spoelen als ie weer binnen is met mondwater ofzo......nou en hij werd me toch kwaad! Vond het onzin, want hij wastte ook al zijn handen (ivm dat gestink eraan en hij dan naast me komt zitten met dat gemeur op de bank), vond dat ie net zo goed na elke peuk kon gaan douchen onderhand en ik stelde me aan.................................. Nou ik was echt boos! Ik vind het gewoon stinken, word er misselijk van en wil er gewoon geen last van hebben, maar ja, leg hem dat maar eens uit! grrrrr
Ja je ruikt het inderdaad pas hoe het stinkt nadat jezelf bent gestopt en in een huis bent wat schoon is. Mijn moeder doet onze was en daar zijn we echt heeeeeeeeeeeeeeeeel blij mee, maar we ruiken wel dat er in huis gerookt wordt aan de was. dat is dan weer een beetje jammer. Mamakity, is er niet een geurtje of luchtje wat hij heel vies vind. doe je dat lekker de hele tijd op als ie thuis is. kijken of hij het dan zo lekker vind.
hmmmm nee is er niet volgens mij................... Maar echt, dan stinkt ie zo uit z'n mond, dan wil ik hem al geen kus meer geven. En als ie dan tegen me praat, kijk ik de andewre kant op en houd mijn adem in....en dan kwaad worden als ik vraag of ie de andere kant op wil kijken als ie tegen me praat!
bah , ja ik weet het . Omdat wij allebei niet roken, ruiken wij het extra erg als iemand wel rookt en ik kan dan ook echt misselijk worden van de geur. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat je nog meer kan doen..
Jeetje, wat kunnen mensen inderdaad toch een bord voor hun kop hebben zeg. Alsof roken niet slecht voor je is. Ik heb 15 jaar gerookt en ik heb altijd wel erkend dat het slecht is. Alleen als je rookt, dan negeer je dat een beetje en doe je net alsof het wel meevalt. Ik weet niet hoe oud jullie partners zijn maar misschien is het een stimulans om te weten dat als je voor je 35e stopt je longen weer helemaal schoon worden? (Misschien wel leuk om oud genoeg te worden om je kinderen te zien trouwen: 1 op de 3 mensen krijgt kanker...) Of misschien is het een stimulans om te weten dat rokende ouders veel vaker rokende kinderen produceren? Ik kan me voorstellen dat veel rokers inderdaad denken dat het allemaal wel meevalt, maar de gedachte dat hun kind gaat roken vinden ze vaak niet zo leuk.
wat een idioot zeg.. Ik zou zeggen als je me niet vertrouwd wat doe je dan bij me. Ik weet niet of je eerder hebt gelogen ofzo over zoiets..maar wat is de reden dat hij je niet vertrouwd? Hij komt mij een beetje kinderachtig over.. Ik denk dat je heel duidelijk moet zijn..vertrouw je niet je eigen vriendin maar de buurvrouw? Prima..maar zoals ik eerder zei wat doe je dan met mij als wij elkaar blijkbaar niet vertrouwen in deze relatie. Wees er korten krachtig over en begin er niet meer over. Als jij steeds het onderwerp opent kom je schuldig over. Of begin vanaf morgen ochtend met een beschuldiging zijn kant op. De buurvrouw van verderop zag jou dit of dat doen..(precies wat hij doet dus) En misschien dat hij dan inziet wat voor bullshit hij uitkraamt.
Ah die vriend van mij heeft een plaat van een meter voor z'n harses als je het over roken hebt...echt, wat die wel niet verzint..........pffffffff... Mja, hij doet maar, maar mij er niet mee lastig vallen en zeker niet lopen zeiken als ik je niet kus of knuffel (wat ie dus wel doet!)...gek he, ik vind je stinken! En ik zou idd ook iets verzinnen over je vriend....die en die zei dat en dat...iets wat niet waar kan zijn...kijken hoe leuk hij het vind als jij hem niet geloofd...
zo, die vent van jou is denk ik blij dat hij mijn vent niet is! hij rookt fijn door (lekker gezond voor jou en de baby...), en verwijt jou dat je doorrookt, terwijl je keurig gestopt bent? en vertrouwt daarbij liever op het oordeel van een roddelzieke buurvrouw dan zijn eigen lief?!? de pot verwijt de ketel? nou, ik wens je er sterkte mee.... ik zou 'm eens goed vragen wat hij nou met die rare praatjes denkt te bereiken. vreemd is het wel. bij mij had hij netjes zijn excuses kunnen maken.
Tsjonge Tsjonge wat kinderachtig zeg! Hij zou inderdaad trots op je moeten zijn! Ik zou er niet eens meer op reageren en me niet gaan verdedigen! Jij weet 't beter als hij. Ennuhw aarom stiekem roken? Dan zou je toch gewoon roken als je dat wilde? Ik ben trots op je hoor....volhouden en laat je niet kisten!
hey meiden bedankt voor jullie reacties ik heb is goed met hem gepraat en hij kwam met het volgende exuus ik ben gewoon bezorgd dat je het wel doet ik heb gezegd is geen exuus ik heb gezegd dat ie op moet houden met zeiken en anders zelf is het voorbeeld nemen hij vertrouwde me anders altijd ik weet niet waarom ie ineens zo is het enige antwoord wat ik daarop krijg is dat ie bezorgd is maarja heel vreemd allenmaal maar goed ik heb tegen hem gezegd dat ik er niks meer over wil horen en als ie er wat over te zeggen heeft als hij zelf ook niet meer rookt hij heeft zijn exuus aangeboden als het verkeerd over kwam (tja daar hebben we wat aan) bedankt voor jullie reacties liefs ancie
hey meid goedzo ga door ik vind het hartstikke goed van je dat je gestopt bent laat je niet gek maken zolang jij weet dat je niet rookt rook je niet 8)
ancie, negen van de tien keer zijn dat soort opmerkingen, als ze echt nergens op gestoeld zijn, hoe kinderachtig ook, een teken van jaloezie..... stoppen met roken kan heel moeilijk zijn, weet het, heb het nu 3x gedaan en ben nu ook al een half jaar rookvrij, mensen die wel zouden willen stoppen, of simpelweg jaloers zijn gaan hun gevoelens op jou spiegelen, dus als zij zeggen dat het jou niet lukt, bedoelen ze dat het HUN niet lukt....... als jij echt niet rookt, en niemand dat kan zeggen is j vriend je in mijn ogen aan et pestene n ik vind het zeer kinderachtig en zielig dat hij dat doet, hij zou trots op je moeten zijn dat jij gestopt bent, want jij wel! en hij niet, en het is wel SAMEN jullie kind, dat het nou toevallig in jow buik zit maakt het voor hem wel heel makkelijk, ben benieuwd of hij ook gestopt was als hij het had moeten dragen..... krtom, al maar een keer flink uit, want het slaat nergens op, geintje is leuk en dan moet het klaar wezen, hij zou je moeten complimenteren ipv af te vallen. ik vind het iig knap van je!
Je koopt er geen brood van maar je heb een excuus. Hou lekker je poot stijf en als hij weer begint dan pak je zijn peuken en gooit deze zo hups de vuilnis in. ZAl je zijn kop eens zien hahaha
haar daar had ik nog niet aan gedacht hahaha nee ik heb zijn pinpas al afgepakt en als zijn shag op is tja dan is het op he
Goh, ik herken het wel een beetje van een vriendin van mij. Haar vriend ging helemaal moeilijk doen over eten toen zij zwanger was: mag je dit wel en mag je dat wel? En het is mijn kind ook en ik wil niet dat het mis gaat. Met als gevolg dat zij er helemaal gestressd van werd. Want ze vond het schijtirritant, dus kreeg ze ruzie met hem, maar aan de andere kant ging ze ook aan al het eten twijfelen. Gevolg: stress: zo ongeveer het allerslechtste voor je ongeboren kind. Misschien moet je dat ook maar tegen hem zeggen. Het is logisch dat hij zich zorgen maakt en wil dat het allemaal goed gaat, maar jou in de stress helpen, schiet dan niet echt op.
wat belachelijk zeg, ronduit gruwleijk asociaal dat ie daarover tegen jou gewoon keihard loopt te liegen en dingen loopt te verzinnen dat anderen dat gezien hebben. Gatverdamme, ik walg daarvan, bah