Zoals de titel al zegt, ik word gek van mijn maag! Even zeuren hoor... Nu ik sinds de 19 weken eindelijk verlost ben van de ergste misselijkheid, had ik toch echt gehoopt dat ik me beter zou voelen. Maar sinds 16 weken kwam t maagzuur opzetten, en werd steeds erger. Nu moet ik me aan alle eetregeltjes houden om t enigszins de baas te zijn, maar heb er toch dagelijks last van. Antagel helpt wel, maar t is ook geen wondermiddel.. Daarnaast heel vaak een enorm opgeblazen gevoel in mijn maag, dat pas weggaat als ik weer honger krijg. Ik mijd nu alle melkproducten, omdat ik t daar steeds van kreeg, maar nu krijg ik t ook al als ik geen melk heb gehad. Vooral 's avonds voel ik mijn maag zo drukken en moet ik steeds 'hikken', soms lijkt alles omhoog te komen door t maagzuur en opgeblazen gevoel, maar kan t nu nog net tegenhouden. Dan krijg ik soms nog een heel erg misselijk/kokhalsgevoel als ik honger begin te krijgen. Gelukkig gaat dat weg als ik iets eet. Ook heb ik steeds na t eten een vieze smaak in mijn mond. Constant eet ik laurierdropjes om t te neutraliseren ('gelukkig' heb ik een lage bloeddruk). Ik ben vreselijk snel moe/uitgeput en voel me dan ook snel beroerd worden; maagzuur, drukkend gevoel, vieze smaak, t komt dan opzetten.. Kortom, ik heb me vanaf 4-5 weken zwangerschap eigenlijk nog geen moment 'lekker' gevoeld. Gelukkig kan ik nu wel genieten van mijn meisje als ik haar in mijn buik voel koppeltje duiken, maar verder vind ik zwanger zijn echt vreselijk! Ben ook enorm bang hoe t gaat als alle klachten nog erger worden, want ik ben pas 23 weken... Wie herkent dit? Wat heb jij eraan/mee gedaan? Is echt alles straks weg na de bevalling?
Gebruik je regla ph tabletten of het drankje? Tabletten vind ik helemaal smerig nl... Antagel werkt bij op zich wel tegen t maagzuur. Maar ten eerste werkt t meestal maar even, een half uur tot een uur ofzo. Dan kan ik t 3x op een avond gaan nemen, *gruwel*. En soms word ik ook weer misselijk van de antagel .