18 weken zwanger, baby voelen zitten vanaf buitenkant

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sydneys, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

hoi ik heb weer een vraagje.
    ik lag net lekker op de bank met men handen op men buiken nu voelde ik iets raars.
    ik voel op mijn buik een bultje, iets lang, smal en hard, iets van de baby dus, geen idee wat.
    kan het zijn dat de placenta zover achter de baby ligt dat ik hem voel zitten? ik weeg nog net geen 50kg dus vet heb ik niet, nu vraag ik me af of het normaal is dat je iets van de baby kan voelen?
    ik vind het een beetje raar, ik bedoel het is nog zo klein en kwetsbaar, kan het geen kwaad dat ie zo dicht tegen mijn vel aanligt? ik durf niet te duwen,schrik dat ik de baby plet ;)

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    ik denk dat het wel kan. Ik voel vanaf tussen de 18 en 19 weken duidelijk van buiten al de schopjes en tikken. Jij hebt nog wat minder vet dan ik dus het is vroeg maar kan wel.

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Hoelang ben je als ik vragen mag?
    Ik denk dat je gewoon je bm voelt. Daar voelt je vk ook aan, je kan de hoogte bepalen nu.
    Er zit nog erg veel vruchtwater om de baby heen dus het lijkt me sterk dat je echt het lichaampje in contour kunt voelen.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

het voelt echt aan alsof een een lichaamsdeel van de baby tegen men huid aanzit, vind het eng, stel ik stoot me of voel iets te hard?
    ik voel en duw heel zachtjes maar omdat ie zo fragile en klein is, denk totaal gemiddeld 150gr vind ik het eng, ik voel nu iets bewegen dus hopelijk voel ik het dadelijk niet meer, ik wil de baby geen pijn doen

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

bijna 18 weken en het gaat snel, sinds de maandag voel ik schopjes enz,...regelmatig, meerdere keren per dag, nu vind ik het eng dat ik iets hards voel, heb de baby boven dat harde gedeelte ook al gevoeld

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik ben gaan plassen, wat op en af gewandeld, gaan liggen, nog eens opgestaan, weer gaan liggen,..ik voelde weer iets gaande in men buik, dus heel zachtjes gevoeld en het harde lijkt weg te zijn of minder.

als er mensen zijn die dit herkennen of meer van weten laat wat weten, ben blij dat het weg is want ik wil dat fragile kleintje geen pijn doen, ik hoop dat het wegblijft.

het is leuk om iets te voelen maar niet nu ie zo klein en kwetsbaar is

7. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    Je doet de baby echt geen pijn hoor, die zit goed ingepakt!

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    je 'plet' je kindje echt niet zomaar hoor....
    Je vel er zit er nog voor.. nog wat vet dat heb je heus wel:p iedereen heeft dat nodig haha
    Dan nog je baarmoeder, vruchtwater dus je hoeft je echt geen zorgen te maken dat je m plet hoor;)

9. tulip

tulip Niet meer actief

je kunt echt je baby niet pletten hoor;) Hier voelde ik onze dochter met 14 weken zelf en met 19weken mijn man ook aan de buitenkant. Ik deed expres een beetje porren en zij reageerde dan, hartstikke leuk. Ze houdt nu nog van kietelen haha:p

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

bedankt, ik denk dat het armpje of beentje helemaal verkeerd lag.
    hoet voelde aan ter grootte van een kleine pink

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    1 tip: als je je echt zorgen over iets maakt moet je niet hier zijn maar je verloskundige bellen....
    Ik zeg dit omdat je berichtjes behoorlijk gestresst klonken. Wacht hier dan niet op anderen, maar onderneem zelf actie.

12. nena88

nena88 Bekend lid

12 nov 2011
    679
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik had dit ook, misschien dat het idd zo is dat als je wat dunner bent het eerder is dat je de beeb voelt. hoe dan ook, je kunt hem niet pletten, hij zwemt in vruchtwater en zit goed ingepakt. verder wordt dit alleen maar erger hoor... ik kan nu de beeb helemaal zien bijna haha hoofdje, bipsje alles.. heel normaal..

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

eergisteren voelde ik weer iets hards maar minder goed, mn buik zelf was denk ik iets dikker door de warmte, kan dat?
    het gaat echt snel hier, babytje reageerd sinds gisteren zelfs op men hand, misschien toeval maar ik denk het niet, echt heel leuk is dat, lijkt ook wel alsof ie bijna altijd wakker is, zal wel niet maar dat lijkt zo.

net was ik weer een beetje aant "spelen" of tja het babytje, kvoelde de hele tijd kleine schopjes en bultjes in mn hand, zodra ik mn hand van mn buik afhaal stopt ie, zo lijkt het (ik wil mn buik zien bewegen), ik duw niet op mn buik, ik leg gewoon mn hand erop en wissel soms een beetje van plaats of tik af en toe met mn vinger op mn buik.
    nu voelde ik net weer iets hards tevoorschijn komen, beentje, armpje, geen idee, ben nog maar 18 weken, ik vind het leuk om te voelen maar ik heb dus echt echt geen gram vet op mn buik, ik denk dat ik er gewoon aan moet wennen om ineens iets hards, stevigs maar ook zo kwetsbaar en kleins te voelen.

ik denk dat de meesten dat pas pater voelen dan ik en dat het dan ook minder kwetsbaar aanvoelt want dan heeft het babytje al een beetje vet, deze nog niet denk ik.

maar ik begin eraan te wennen, de schopjes enz,...vind ik geweldig, alleen echt die minuscule lichaamsdeeltjes voelen is nog raar, een goede week geleden voelde ik nog niks en nu voel ik vanalles gaande, waar ik heel dankbaar voor ben.

vanaf welke week ongeveer konden jullie echt het babytje voelen? niet het bewegen van de baby maar het lichaampje van de baby

14. Bilie

Bilie Actief lid

9 mrt 2012
    223
    0
    0
    Hoi sydneys
    Ik had het ook rond 20 weken. Ik lag in de zetel en toen viel me eneens op dat ik een klein bultje had langs mn navel, het voelde zelfs een beetje verdoofd aan op die plek. Enkele dagen later moest ik naar de gyn, kon ik het eneens vragen. Ze zei dat het haar hieltje kon zijn :) Ondertussen ligt mn meisje anders denk ik, want nu voel ik op die plaats ook soms een hard stuk maar groter, denk billetjes ofzo en altijd dat lichtjes verdoofde gevoel op die plek ! Blijft gek, maar zo fascinerend ! :) Geniet ervan

15. xxNienkexx

xxNienkexx Actief lid

6 apr 2011
    256
    0
    0
    hee Sydneys,
    Ook hier iemand die hetzelfde voelt als jij hoor. Mijn baby die zwemt constant ergens anders heen volgens mij, want het ene moment voel ik 'm aldoor en dan ineens weer dagen niet...
    Gisteravond lag ik op mn rug in bed en ineens had het idee dat er van binnen weer 'iets' aan het schuiven was. Toen ik een beetje op mijn buik drukte was het ineens keihard. Het leek mij sterk dat ik een harde buik had, want de zijkanten van mijn buik kon ik gewoon indrukken. Toen ik dat 'harde gedeelte' wat harder indrukte ging het weg. Ik ben er ook heilig van overtuigd dat de baby met de rug tegen mijn buikwand aanlag en dat ik dat voelde. Heel bijzonder. heb van mezelf geen superplatte buik, maar vind het leuk om het nu al te voelen. Laten we er maar lekker van genieten :)

16. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik had het ook rond week 19. Vooral als ik ging slapen of wakker werd.
    Beebje zit goed beschermd dus geen zorgen.
    Voel nu af een toe een voet uitsteken of de billetjes hahahah zo grappig. Kan er echt van genieten.

Deel Deze Pagina