Word gestoord van die gast!

Discussie in 'De lounge' gestart door Majkuh, 31 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Writer

Writer Niet meer actief

OMG dat herken ik wel
    dan wel met een kennis van mij , ze heeft ook niks te doen heeft geen vriendin dus wat ging ze doen , mij paar keer op een dag bellen , smorgen om 9 uur , sliep meestal met mij zoontje nog , bleef ze zolang bellen tot ik opnam , dan hoor je je foon niet ofzo :rolleyes: , als niet opnam om 11 uur weer bellen ,terwijl ze mij om 12 uur bij school zag , en soms om om 3 uur , dan weer rond 5 uur , voor niks gewoon , wat ga je eten , wat ga je straks doen :rolleyes: dat soort vragen , ook wou ze steeds afspreken
    ik heb toen paar keer duidelijk verteld dat ik liever niet had zo veel gebeld te worden , uit mij slaap , uit douch haastig weg te rennen naar de foon , een keer heeft ze ook om 8 uur gebeld , toen ik normaal deed ,belde ze volgende dag weer om 8 uur :( s'morgens he haha , ik ben toen boos geworden en zei dat ik niet om 8 uur gebeld wou worden en we zien mekaar toch altijd op schoolplein dus doe even normaal , maar ze had plaat voor haar kop en deed 2 dagen rustig dan weer gelijk bellen voor stomme reden , ze werd ook jaloers als met andere omging ,
    ben een keer dus ontploft , had schrik van foon gekregen , gelukkig kwam ze dan niet zomaar langs maar het was even erg
    ben dus ontploft en ze dat ze geen vriendinnen zijn , waren we ook nooit geweest , ze wou dat perse gewoon omdat ze eenzame leventje had

heb toen duidelijk en boos gezegd , want ze begreep steeds niet wat ik bedoelde , dat ze mij met rust moest laten en niet meer bellen ,
    kreeg toen ene na de andere kwaade smsjes van haar hoe kon ik haar aan de kant zetten ,ze vond mij geweldig en leuk dus vond dat ik kinderachttig deed :(

toen weer met haar op normale toon gesproken dat ik heel vervelend vond dat ze mij steeds niet begreep of deed alsof als ik haar vertelde niet meer lastig vallen vandaar dat ik zo boos werd en gelijk gezegd dat ik haar niet meer zie dan een mama op schoolplein , netals andere mama's

ze heeft afstand genomen gelukkig echt opluchting , maar ik bleef gewoon af en toe hoi en alles goed zeggen , hallo we zijn volwassen moeders hoor kunnen toch normaal doen

2 weken geleden belde ze of ze bij mij even bakje kon doen , ik dacht het is hele tijd rustig tussen ons gelukkig dus kan geen kwaad , ze kwam lang ik voelde me niet op me gemak , was geen leuke seviertje

de volgede dag begon ze weer te bellen 3 keer op een dag voor onzin praatjes en vraagjes :rolleyes: , week daarop , belde ze weer dat ze wou afspreken , heb nee gezegd , geen zin en ik vind contact zo wel goed , ze weet het nu en merkt ook aan mij gedrag koeltjes tegen haar

met somige mensen moet je gewoon hard zijn , want ze willen het gewoon niet snappen ,ze vallen je lastig en vinden het zo wel goed , nee hoor , ik ben nu echt voorzichttig geworden met mensen , beter geen vrienden dan zulke mensen

gelukkig heb ik hele lieve vriendinnen , dus heb zelfs druk om nog andere contacten ondehouden maar zulke wel ik dus noooooit meer , en als ooit weer zo iets gebeurd meteen hard en duidelijk zeggen dat ik daar niet van gediend ben

succec meid , ik zou heel snel mee gaan praten , pfff word helemaal moe van de vriend van jullie haha jullie moeten hem ook nog es vermaken jetje nee liever niet dan

2. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Niemand heeft dat recht natuurlijk. Maar sommigen kunnen er niks aan doen (iemand die een vorm van autisme heeft bv, die zijn zo eerlijk en beseffen niet dat ze n ander kunnen kwetsen)

Ik hoop dat t gesprek zin heeft, want je hebt zeker een eigen leven.
    Ik begrijp wel dat je van dit claimend gedrag af wilt.
    Heb zo ooit n vriendin gehad, ik kon daar niet tegen en heb geen vriendschap meer met haar. (Ook nog om andere redenen)

3. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Weet je... Als jij niet duidelijk bent, dan kun je niet van de ander verwachten dat hij weet wat je wilt. Je dropt misschien subtiele en minder subtiele hints, maar die vriend van je man is niet helderziend, en kennelijk pikt hij de hints ook niet op. Dat kun je hem onmogelijk kwalijk nemen: Pas als je duidelijk zegt wat je wilt, kan een ander er rekening mee houden.

Het lijkt me slim als je met die gast gaat praten en als je je vervolgens in ieder geval zelf houdt aan de afspraken die je met hem hebt gemaakt. Hoe duidelijker jij zelf bent, hoe beter hij ook weet waar hij aan toe is.

Je eigen grenzen aangeven is soms moeilijk, vooral tegenover mensen die de neiging hebben die grenzen te overschrijden. Maar je doet zowel jezelf als hem tekort wanneer je dit uit de hand laat lopen.

Ik wens je heel veel succes! Het gaat best goed komen. :)

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.085
    3.869
    113
    Ik zou eerlijk zeggen dat dit teveel van het goede is en je vandaag of morgen ontploft. Je bent niet met die vent getrouwd en hier zit je niet op te wachten. Duidelijke afspraken maken over wanneer hij kan komen en wanneer hij kan bellen. Natuurlijk is het gezellig als hij eens in de zoveel tijd langskomt, dan heeft hij misschien ook eens wat te vertellen. En als hij toch weer onverwacht langskomt, gewoon opendoen en zeggen dat je dit niet had afgesproken en het feest dus niet doorgaat, anders sluipt het er weer langzaam in.
    Ik vind het knap dat je het nog zolang volhoudt, ik had hem allang eerder op zijn gedrag aangesproken.

5. Majkuh

Majkuh Fanatiek lid

1 jun 2008
    2.545
    1
    0
    Heb je ook helemaal gelijk in Belle ;)
    Ik ben zelf iemand die heel gevoelig is voor signalen van anderen en pik dat feilloos op, stiekem ga je ervanuit dat andere mensen ook zo zijn en dat is dus niet zo.....zelfs niet als ik voor mij heeeele duidelijke hints geef.

Dat is ook niet zijn schuld en ik ben inderdaad onterecht boos op hem, hij IS gewoon zo, kan hij niets aan doen, kan ook niet boos worden op een koe dat het een koe is en geen eend....ik weet het....;)

Vind het gewoon lastig dat ik dan zo overduidelijk weer (heb het al eens eerder gezegd, nah jah, mijn vriend dan) onaardig moet doen,w ant het is ook iemand die zich daardoor gekwetst voelt, dat is dan ZIJN probleem, weet ik ook ;) maar vind het gewoon niet leuk.........

Deel Deze Pagina