Tweede miskraam gaat t ooit goed komen

Discussie in 'Miskraam' gestart door beebielove, 8 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    Zit er momenteel helemaal doorheen.. Nu mijn tweede miskraam, naja eerste keer buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Zal ik ooit nog een keer een goede zwangerschap hebben? Heb er geen vertrouwen in op dit moment. Zijn er mensen met posi verhalen? En zou ik domme pech hebben of denken jullie dag eten oorzaak voor is?

2. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Ik heb helaas (nog) geen positief verhaal voor je! Zit in de 2e ronde na mijn MA... Ik wil je heel veel sterkte wensen, ik ken je verdriet... :(

3. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    Jij ook sterkte Claudia!

4. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ik blijf hoop houden. Gelukkig hebben we al bewezen dat het kan...aan je onderschrift te zien, jij ook. Houd je daaraan vast. Dat doen wij ook. Ik ken een aantal verhalen van een gezond kind dan 2, 3, 4 miskramen en dan toch weer een gezond kind. Zwanger zijn zal nooit meer leuk zijn, maar het geluk wat je ervoor terugkrijgt zorgt ervoor dat we het nog niet opgeven. Sterkte het is gewoon niet zo vanzelf sprekend als sommigen denken.

5. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    veel sterkte! ik heb inmiddels 6 vroege miskramen gehad, ben nu 4weken zwanger en 2dagen maar heb wat bloedverlies. ik vermoed dus dat het deze keer bij mij ook weer mis zal gaan.
    toch kan ik altijd wel ergens weer hoop en moed vinden. omdat ik het bewijs heb rondlopen dat het kan.
    je kan je altijd laten onderzoeken beebielove! na 2 miskramen heb je er recht op. ik heb zelf ook onderzoeken gehad maar daar was nog niets uitgekomen.
    ik gebruik nu utrogestan, aspirine, foliumzuur en vit b12 om miskramen te voorkomen maar dat heeft nog niet geholpen. op aanraden van iemand op het forum heb ik nu ook tarwekiemolie gekocht.
    nogmaals sterkte en geef de moed niet op!!

6. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    Och Liz wat naar ook ik duim voor je!! Moet over drie weken weer naar gyn ga dan wel vragen hoe of wat. Ik ben ook nog jong dus ik verwachtte dat de kans op miskramen dan kleiner zou zij. Wat verveled dat ze bij jou geen oorzaak hebben gevonden. Wordt je wel spontaan zwanger?

7. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    mn dochter was wel spontaan, daarna nog 2 spontane miskramen gehad en daarna gebeurde er niets meer. ik gebruik nu dus puregon en pregnyl voor een goede eisprong en daarmee word ik wel snel zwanger. maar nu werken we eraan om ook zwanger te blijven.
    ik heb uitgebreide bloedonderzoek gehad, (bloedstolling/vitamines etc) en nu overwegen we een chromosomen onderzoek. Maar stel dat hier iets uit komt, dan valt er niets aan te doen. je weet dan alleen dat je zoveel procent kans hebt op een miskraam. we zijn er nog niet over uit of we dat wel willen weten.
    word jij ook zwanger via de mmm?

8. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    Hi hmmm balen zeg waardoor komt t dat je geen eisprong hebt? Sorry voor spelfouten reageer via telefoon en die autocorrectie grr. Ja ik wordt ook zwanger via mmm heb geen eisprong door prolactinoom slik parlodel om prolactine te ondedrukken en dus eisprong te krijgen. Jeetje ja snap dat sedan niks kunnen doen, maar vind t zelf nu al heftig twee keer, laat staan zo vaak als jou is overkomen. Knap dat je toch doorzet.

9. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    ja ik snap het zelf soms ook niet hoor dat ik doorga, maar ik kan mezelf wel weer snel opbeuren.
    nooit gehoord van die medicijnen die jij gebruikt. en ook niet van een prolactinoom maar had het ff opgezocht in google.
    ik heb zelf wel een eisprong hoor. ben zeer regelmatig ongesteld. maar had geen goede eisprong dus vandaar.
    ja het is altijd even heftig. als het nu echt weer mis zou gaan, houd ik ook even pauze hoor om het allemaal even een plekje te geven.
    iig veel sterkte jij in deze dagen!

10. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    Aha hoe kan je een niet goede eisprong hebben dan? Bedoel je dan qua kwaliteit niet de juiste grootte?

Ik ook niet hoor totdat ik de diagnose kreeg ;) zonder medicatie heb ik dus geen eisprong een heel onregelmatige cyclus en veel tepeluitvloed.. Nu mijn waardes goed zijn raak ik snel zwanger, nu dus alleen nog goed blijven gaan ;) ben jij 28/29 gezien het jaartal in je naam? Ik 27 volg maand 28. Dus gelukkig nog wel alle tijd. Het lijkt me buiten geweldig voor onszelf ook erg leuk voor onze dochter een broer of zus. Droomde altijd van een groot gezin..

11. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    ja het lijkt mij ook geweldig voor mn dochter dat ze een broertje of zusje krijgt. Voor mezelf zou ik het zo kunnen accepteren als het niet meer zou gebeuren, ik ben al zo gelukkig met mn dochter maar ik zou het zo jammer vinden als ze alleen zou blijven. ja van een groot gezin droomde ik ook wel, maar die heb ik inmiddels bijgesteld.

Mijn hormonen werkten niet helemaal optimaal meer. mijn vruchtbare leeftijd is al wat ouder dan mijn biologische leeftijd (29 inderdaad) niet veel, maar toch iets. waarschijnlijk heb ik daardoor geen sterke eisprong? sinds ik die extra hormonen gebruik ben ik snel zwanger, dus vandaar dat ik die conclusie maar trek.
    ja fijn dat we nog jong zijn. het lijkt me echt een race tegen de klok als je richting de 40 gaat. ik vind het trouwens al erg dat ik volgend jaar 30 word ha ha. dan voel ik me echt oud denk ik.
    kun je je vmk al een plekje geven? huilen is goed hoor! dat werkt bij mij tenminste goed.
    bij mij is het nog steeds onzeker. iedere dag wat oud bloed verlies en mijn testen zijn de laatste 3 dagen ook niet donkerder geworden, lichter worden ze ook niet, afwachten maar.

12. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Wat is dit kl#te he?

Hier ook een ellenlange weg afgelegd, na 6 missed abortions, 3 ICI'S en 5 IUI-D (en een adoptie procedure) hebben we 2 mooie zoontjes mogen krijgen.

Wij zijn wel na de drie ICSI 's overgestapt naar Gent waar ze dus achter het ws probleem van mijn missed abortions zijn gekomen...

Medicatie aangepast en ons 2e wonder ligt boven naast zijn grote broertje te slapen in zijn ledikantje.

Sommige stellen moeten een wat langere ingewikkeldere, heftigere weg afleggen dan een ander, vaak lukt het. Maar soms ook niet..

Ik zal voor je duimen dat hetje gaat lukken.

Tegen mij zeiden ze in elk geval, je bent vruchtbaar want je raakt zwanger, een beter bewijs is er niet.

En in jullie geval is ook het zaad in orde ws.

Dus zet m op!! Je kan evt laten onderzoeken waarom je miskramen krijgt..

Ik duim voor jullie!

13. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Wij zijn overigens overgestapt naar Gent! In ned zeiden ze dat ik helemaal in orde was en pure pech had...maar ik blijk Hashimoto te hebben en mijn TPO was boven de 2500 (antistoffen) terwijl die dus onder de 60 moet zijn. In ned is hier nooit naar gekeken.

14. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meid,

Ik heb voor de geboorte van mijn dochter 2 miskramen gehad, eerste was een MA en tweede spontaan. Dus verlies de hoop niet hoor ;)

15. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Hier afgelopen weekend ook tweede VMK gehad, nu met 7,3 weken.
    Wat een teleurstelling weer, vorige keer was in augustus bij 9,3 weken. Zwanger worden gaat al niet makkelijk en zwanger blijven lukt ook al niet...
    Ik word er ook behoorlijk verdrietig en onzeker van. Positieve verhalen doen het altijd goed, dus ik hoop er nog veel te lezen.
    @ liz84 sterkte, hoop dat deze zwangerschap goed gaat en je er toch van kan gaan genieten (hoe moeilijk ook)
    @ ts ik hoop met je mee op een goede volgende zwangerschap!

Liefs

16. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    meiden bedankt voor jullie reacties!

@ liz84 hoe gaat het vandaag, is het bloedverlies al wat gestopt? ik duim voor je.
    @ambie 80 wat naar dat je dit ook moet meemaken, hopelijk brengt de volgende ronde ons beide meer geluk!
    @cenm, dat geeft me weer een posi gevoel, het kan dus toch een derde keer goed gaan :)

@twoboys, jeetje mijn verhaal is niet te vergelijken met jou, wat heb je al veel meegemaakt, ik duim heel erg voor een derde wondertje.. mocht ik het nu nog een keer meemaken, dan laat ik het zeker onderzoeken, de volgende ronde ga ik iig tarwekiemolie en visolie proberen..

weet niet meer wie het vroeg, maar mijn bbz is vanzelf weg gegaan, mijn lichaam heeft het opgelost, er was eerst 'los vocht' te zien in mijn buikholte boven mijn linkereierstok, maar na een nacht in het ziekenhuis en wat rust is het weggegaan! heel fijn en ik besef me ook dat ik heel veel geluk heb gehad..

17. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Het kan echt wel hoor meid, maar het is idd heftig he. Eerst een gezonde zoon gekregen, daarna twee mk'n (waarvan één mola zwangerschap dus dat waren nog wat extra zorgen). Nu opnieuw zwanger en alles gaat perfect. Ik kreeg wel utrogestan bolletjes bij deze zwangerschap nadat ik opnieuw een kleine bloeding had.

18. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    mie wat fijn dat het goed gaat! en gefeliciteerd met je zwangerschap!

Waarvoor dienen utrogestan bolletjes? Heb je hier zelf om gevraagd?

19. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    @twoboys: Wat een lange weg! mijn zus heeft ook 2 geadopteerde jongens, heerlijke ventjes! het maakt echt niets uit of je kind geadopteerd is of dat je het zelf gedragen hebt. ervaar jij dat ook? ik heb ervaren dat het net zo bijzonder (of nog meer bijzonder) is als een eigen kind. (en je hoeft zelf niet te bevallen ;)) het is zo jammer dat het zo lang duurt en dat het zo ongelofelijk duur is.

gisteravond had ik iets meer helderrood/roze bloedverlies maar vandaag weer niets. wel iets bruinigheid. het lijkt wel of ik om de dag wat bloedverlies heb. raar he.
    de laatste 2 dagen krijg ik toch wel wat meer symptomen. ongelofelijk moe vooral. het voelt vooral alsof ik bloedarmoede heb, misschien morgen toch eens langs de doktersassistente om even te laten prikken.

20. liz84

liz84 Actief lid

6 nov 2012
    296
    0
    0
    utrogestan is het hormoon progesteron, dit hormoon kan voorkomen dat je een miskraam krijgt. van nature heb je dit hormoon al maar dan wat extra. het maakt je baarmoederslijmvlies wat dikker geloof ik. deze krijg je op recept van je arts.

Deel Deze Pagina