Volgende week gaan wij met ons kindje naar de osteopaat. Hij is 5,5 maand en heeft een voorkeurshouding voor rechts. Hij slaapt rechts, hij kijkt rechts, doet eigenlijk alles rechts. Als ik hem draag en mijn man gaat links van hem staan kijkt hij soms wel, maar het lijkt of het vermoeiend is en na een paar seconden 'veert' zijn koppie weer terug naar rechts. Weet iemand wat we kunnen verwachten bij de osteopaat?
ws krijg je vragenlijst van te voren of ter plekke veel vragen over alles rond je kindje, inclusief geboorte ed. osteopaat gaat hem in alle rust met zijn handen onderzoeken en kan zo van alles voelen, ben geen osteo dus weet niet precies wat ie voelt. maar hij kan constateren dat er ergens in het lichaampje blokkades zijn. bij voorkeurshouding, die mijn dochter ook had, kunnen ze voelen of er een blokkade zit in de bovenste wervels waardoor je baby zijn hoofdje niet goed een bepaalde kant kan opdraaien. dit kan de osteopaat los maseren. onze kleine vond dit niet vervelend of pijnlijk! hier is de osteopaat erg goed bevallen!!
Volgens mij gaat hij masseren ja. Maar laat hem niet kraken, want ik heb wel eens gehoord dat sommigen dat doen. Maar niet toelaten bij zo'n kleintje hoor! Als het niet snel verbeterd, kun je nog naar een fysio gaan. En misschien kun je je kindje op de buik of zij (met zijligkussen) laten slapen. Met verschonen veel draaien en aan de kant voeden waar hij niet graag naar kijkt. Succes!
Ik ben vorige week voor de eerste keer geweest naar een goede osteopaat (ben met drie maanden bij een andere geweest die niets kon vinden). Hij stelt heel veel vragen en heeft mijn dochter van top tot teen bekeken en vond drie plaatsen waar wat blokkades/spanning zat (darmen, sleutelbeen en achterhoofd). Deze plaatsen heeft hij direct "gemanipuleerd" (lees zacht drukken/masseren), wij moeten voorlopig drie keer terug maar ik merkte zeker al verbetering..
Ik heb inderdaad al een vragenlijst ingevuld. Ik hoop dat het bij mijn kleintje ook goed helpt en dat hij op één of andere magische wijze ook ineens makkelijk naar links kan kijken. En er wordt zeker niets gekraakt aan mijn ventje hoor! Dat zal ik voor de behandeling nog een keer aangeven, goede tip. We gaan ook naar de fysio, we zijn nu één keer geweest. We hebben tips gekregen om hem in bepaalde houdingen te forceren, inderdaad op de kant voeden waar hij niet graag naar kijkt, hem met zijn gezichtje naar de saaie kant houden zodat hij wel wil draaien, en zijn hoofdje omdraaien wanneer hij slaapt. De eerste dingen werken gewoonweg niet, en zijn hoofdje draaien in zijn slaap ook niet, hij wordt boos wakker en draait zijn hoofd weer naar rechts, haha! Ik heb niet het gevoel dat de fysio hetgene is wat ons mannetje gaat helpen. We blijven wel gaan hoor, baadt het niet dan schaadt het niet, maar ik zoek ondertussen ook verder.
hier heeft intensieve fysio wel iets geholpen maar niet voldoende dus wij hopen dat de osteopaat ons er verder vanaf helpt..
kinder fysio is echt iets anders dan manuele fysio hoor.manuele betekent ook met handen. manuele fysio therapeut heeft dus een voor een als die botjes op hun plaats gezet. kinder fysio werkt dus met spieren en banden etc en door beweging en houding advies.manuele therapie zet eerst alles op hun plaats.(heb zelf ook gehad met BI, werden botten gekraakt op hun plaats gezet) we hebben dus en kinder fysio en manuele fysio gehad.
Wij ook, onze (eerste) kinderfysio was ook manueel therapeut... eerst alles op zijn plaats gezet en daarna verder met behandeling spieren, adviezen e.d. Inmiddels zitten we bij de kinderfysio in het ziekenhuis (ivm helm) en blijkt de fysio niet goed te helpen en zijn we bij een osteopaat.. Hebben de hele winkel al doorlopen dus
Mijn dochter heeft een combinatie van osteo en fysio gehad.... Beide disiplines gaven aan dat ze het een goede combi vonden... Ze bleek in haar nek vastzittende werveltjes te hebben... de fysio voelde dit ook maar kon er te weinig mee... De osteo maakte dit los zodat de fysio weer verder kon... Ging toen allemaal vrij snel met het oefenen... alleen het optillen van haar hoofdje duurde langer, maar toen ze dat doorhad ging ze als een speer..
sandraske; maar helmtherapie is gewoon een cosmetische middel. tegen de afplatting van het hoofd. voorkeurshouding is waarschijnlijk al weg toch?
hier was de voorkeurshouding niet weg, de fysio wist het niet meer en zei dat we ons er maar bij neer moesten leggen. Sommige kindjes blijven nou eenmaal voorkeurshouding houden, ik was het er niet mee eens dus overgestapt naar andere fysio en die stuurde door naar een manueel therapeut (waar we dus al geweest waren) of osteopaat. Vorige week dus bij osteopaat geweest en het probleem zit dus niet zo zeer in de nek maar rond het sleutelbeen. Ze kan wel naar rechts kijken maar vind dit dus niet prettig omdat de spierspanning te hoog is aan de links kant. Daarnaast accepteerde ze de helm niet meer en bij de osteopaat kwam er uit dat ze ook een verhoogde spanning heeft op het achterhoofd en dan zal de helm ook niet prettig aanvoelen.. Gelukkig was het al aardig bijgetrokken in de weken dat ze de helm wel op heeft gehad dus ik denk dat we met dat ding stoppen..
Ik ben gisteren bij de osteopaat geweest en hij zegt dat er spanning op de rechterkant van het achterhoofdje, nek en ribbenkast/middenrif zit. Hij legt de kleine op een aankleedkussen en pakt hem met twee handen onder zijn lijfje vast, je ziet bijna niet wat hij doet. Zo gaat hij langzaam naar boven. We hebben een vervolgafspraak gemaakt. Ik hoop dat het helpt.
hier ook een combie van osteopathie en fysio. Yannick zit heel erg vast in het borst schouder gebied. de osteo kreeg het alleen niet snel genoeg los en raadde ook aan kinder fysio te doen. zij heeft een fysio aangeraden. beide nu een keer gehad en het lijkt al weel makkelijker te gaan met yannick... hij kan zijn armen nu naast zich neer leggen en ook het aankleden gaat al wat beter.
Bij ons heeft de osteopaat ook goed geholpen. Idd manipuleren van het nekje. Vaak deed hij ook het buikje van ons mannetje mee zodat hij die dag minder last had van krampjes. Wij kwamen er voor het eerst met 10 wkn geloof ik. Je kunt nu zelf thuis ook al wel wat doen. Zoals andersom verschonen. Dus in jullie geval links om. je kindje kijkt tijdens verschonen e.d vaak toch naar mama/papa en dan wordt hij dus min of meer gedwongen om de andere kant op te kijken. In het begin vond ik dit vrij onhandig omdat ik zelf rechts ben. Nu leg ik hem automatisch al op links en vragen mensen me zelfs of ik ook links ben! Daarnaast nog op zijn buik laten liggen, eerst oefenen in de box om te kijken of hij zich goed kan redden. Als je er een goed gevoel bij hebt evt ook in bed. (hebben wij nooit gedaan) Na 1 behandeling van de osteo merkte wij echt al héél duidelijk verschil!
Als je graag wilt zien wat hij doet gewoon even vragen of hij het kan laten zien en vragen wat hij precies doet!
Onze dochter heeft ook een voorkeurshouding en wij hebben dus ook de beroemde adviezenlijst mee gekregen wat we kunnen doen om het tegen te gaan. Haar hoofdje is licht afgeplat volgens het CB. Nu zijn we daar mee bezig.. als ze slaapt dan kan ik haar hoofdje zo omdraaien en laat ze hem ook wel even zo liggen. Ook kan ze haar hoofdje als ik met haar bezig ben wel naar ons toe draaien. Maar als ze lekker op haar buik tegen me aan ligt wil ze dus echt niet anders liggen.. Hierdoor ga ik afvragen of ze pijn heeft want ze begint wel te huilen dan.. Maar of ze het gewoon niet wil of echt pijn heeft..daar twijfel ik over omdat ze in andere situaties wel haar hoofdje omdraait. Zou ik met haar ook naar een fysio/osteopaat moeten gaan?
Na 7 maanden fysio zijn we er bij de osteopaat achtergekomen dat haar schoudergordel/nek behoorlijk vast zat. Ze kon haar hoofdje wel draaien maar dat voelde gewoon niet prettig.. Na 3 behandelingen osteopaat heb ik een totaal ander kind.. Ze is ineens supervrolijk en haar ontwikkeling gaat ineens supersnel.. Jammer dat 2 fysio's het probleem niet eerder hebben gezien, dus mijn mening is, ga naar osteopaat.. Maar je moet vooral doen waar je jezelf prettig bij voelt!