Ja, je wordt gebruikt, ik zou gewoon zeggen, ik doe het nog een week, en daarna zoek je maar een andere oplossing. En ook gewoon zo, want nu lijkt het of je een beetje onder de indruk bent van die moeder, als dat zo is moet je je afvragen waarom. Zij heeft iets van jou nodig, jij niet van haar, dus jij hebt de touwtjes in handen. Succes en zet door!!
Ik word al moe bij het lezen van je bericht. Je doet het al veel te lang. Dat siert je hoor, dat je je medemens zo helpt. Maar op het moment dat een ander er gruwelijk misbruik van maakt heb jij het recht om hen een halt toe te roepen. Bij deze. Je hebt ja gezegd op haar verzoek. Toen wist je nog niet hoe het uit zou pakken. Je hebt het een kans gegeven, maar het blijkt helaas niet te werken. Jammer, maar helaas. Daar zijn gastouders/naschoolse opvang/opa's en oma's voor. Daar zit soms een prijskaartje aan ja, maar dat is geen reden om anderen dan maar zo te misbruiken zonder een kleine vergoeding. Al bakte ze maar wekelijks een taart voor je. Je bent Assepoetser niet, kom op zeg! Zeg gewoon dat het niet werkt, al langere tijd niet en nu staat je besluit vast. Je kan idd tot de vakantie de tijd geven zodat ze wat anders kan regelen. Je mag al dankbaar zijn voor alle keren dat je wél voor haar klaar stond!
Je bent een goed mens, echt waar. Maar ik zou er dus echt mee stoppen. 1. je krijgt er niks voor en 2e vind ik haar ronduit asociaal voor alles wat je doet, je bent niet alleen een naar school-brenger maar ook nog eens een 2e moeder! Zoals gezegt nog even en ze hoeft hem alleen nog in en uit bed te halen en de rest is voor jou. Ik zou er echt mee stoppen. Niet alleen jij lijdt er onder maar ook je kinderen.
Je wordt gewoon als gratis voorschoolse opvang gebruikt. Als jij dat prima vind moet je dat doen, maar blijkbaar vind je dat niet prima dus moet je ermee kappen. Klaar. Ik zou echt niet, gratis, een voorschoolse opvang spelen voor iemand die ik niet eens fatsoendelijk ken.
Ik zit ongeveer in een soortgelijke situatie en ben een tijdje terug begonnen met nee zeggen omdat ik er totaal geen zin meer in had met de manier waarop het ging, en nu word ik door de moeder zo half genegeert en doet ze totaal niet meer leuk tegen me, nou boeien!!!
Misschien kan TS hieruit concluderen dat ze dus niks betekent voor die vrouw dus ook gewoon voor zichzelf moet opkomen ipv ja en amen
En of je wordt gebruikt zeg. Gelijk mee stoppen hoor en er niet omheen draaien maar gewoon eerlijk zeggen. Vind het knap dat je het al zo'n tijd volhoudt, ik zou daar echt geen zin in hebben en al bij voorbaat nee gezegd hebben maar ja daar is het nu voor jou te laat voor. Dus het enige wat je nog kan doen is gewoon naar haar toegaan en vertellen dat je het niet meer kan/wil doen omdat het je gewoon teveel tijd en energie kost ook vanwege je eigen kinderen. Ze zoekt maar lekker een vaste oppas of brengt hem naar de VSO.
Ik vind het er bizar dat iemand zonder bedankje, vragen of het echt wel kan, betalen, of wederzijdse diensten zomaar vanuit gaat dat dit allemaal kan. En het is niet eens familie of vrienden van je...! Probeer je rotgevoel na steeds vaker nee zeggen wat meer te relativeren. Het is niet jouw kind, niet jouw probleem. Ik ken het helemaal hoor, maar ik probeer dhetook los te laten wat anderen ervan vinden. Je bent niet hun gastouder en of je nou wel of gee werk hebt, je hoeft niet altijd alle dagen iemand bij je te wille hebben. En over doorpakken: als je het kindje wel meeneemt, dan heeft hij te luisteren. Je kunt hem er prima op aanspreken en als hij daarna eens mee wil naar jullie huis dan zeg je gewoon: je hebt vanmorgen zo slecht geluisterd, vanmiddag je even niet komen spelen. En even uit school meenemen (een enekel keer) vind ik ook wat anders dan voor en na school ook steeds met andermans kind zitten. Of je nou alleenstaand bent of niet, dat is niet structureel jouw probleem. Succes!
Je kan de vraag ook omdraaien -> laat ik me misbruiken? Ja, je laat je misbruiken en jij bent de enige die het kan laten stoppen.
Ik ga trouwens ook straks zo'n gek zoeken! Relaxed, beetje van mijn ochtend genieten en een ander met mijn kids opzadelen.
Haha goeie! Ik ook! Breng ik gelijk mijn opvangkinderen erbij.. Vso bied ik niet eens aan als gastouder. Hele dag of naschools, wat een gesleep. En zelfs als gastouder, verwacht een klen beetje wederwijdse interesse. Volgend jaa ben ik een jaar bezig en dan eil ik elk voorjaar een middagje borrelen en happen organiseren. Ik hoop dat ook dat ouders echt komen omdat ik vind dat je interesse moet hebben in waar je kind verblijft. Vind een goed contact met ze belangrijk. En dan ben ik gastouder en betalen ze me ervoor.
Zo is het niet he.. zij moet om 8 uur beginnen te werken en om half 9 begint de school. ze is niet in de mogelijkkheid om haar kind naar school te brengen. nu werkt ze op woensdag in de middag, dus is ze de ochtend thuis. dan brengt zij haar kind gewoon naar school. het is niet zo dat zij op dr luie reet zit want ze werkt gewoon. ze is allang blij dat ze een baantje heeft gevonden. ze is alleenstaand.
Maar dan nog....dit is niet jouw probleem. Zij heeft een kind en moet de opvang verzorgen. Dat ze geen KOT krijgt is ws haar eigen schuld. Is het een goede vriendin die je uit de brand helpt is het weer wat anders. Zij neemt niet eens de moeite verder kennis met je te maken en een bakkie koffie te drinken. Nee jij bent puur voor de gratis opvang...verder niet.
Haha, iemand die jou al tijden misbruikt ga je ook nog verdedigen? Leuk dat je een topic hebt geopend maar je zit vast nog tijden op te passen als je haar zelfs zo loopt te verdedigen...
Dat ze geen kot en toeslagen ontvangt is haar probleem en ja je word gewoon gebruikt als gratis oppas. Jij bent ook de enigste die dit kan stoppen, want zij vind dit wel makkelijk.
Duidelijk gevalletje van goedheid aanzien voor zwakte. Ze werkt toch? Dan huurt ze maar een oppas in. Lekker makkelijk om de buurvrouw ervoor op te laten draaien
Ik help haar uit de brand omdat zij te werk gaat, niet omdat zij languit op de bank gaat liggen. De zin "ik ga ook zo'n gek zoeken, lekker van mijn ochtendje genieten" komt op mij verkeerd over. ik zie haar als iemand die geen mogelijkheid heeft , en het zo maar probeert. ze was echt heel erg blij dat ik toen ja zei, maar ik besefte niet wat het utieindelijk met mij deed en met mijn gezin 's ochtends vroeg. heeft niks met mij te maken dat ik gek ben - ik wilde aardig zijn en haar uit de brand helpen zodat zij , in haar uppie zonder partner, toch de eindjes aan elkaar kan knopen. nu zie ik wel in dat het gewoon teveel is en ga ik haar daar op aanspreken.
Je hebt helemaal gelijk en idd ik zie ook iemand die een oplossing probeert te zoeken. Want als zij thuis was gaan zitten met een bijstandsuitkering was daar ook het halve forum overheen gevallen. Maar als het jou te veel wordt moet je dat idd gewoon kunnen zeggen.