word ik gebruikt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zebraatje1990, 2 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Precies!

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Je bent idd veel te goed. Waarom spreek je haar er niet op aan? Haar kind is jouw verantwoording niet.
    En ik vind het echt respectloos van haar dat ze jou nog nooit een blijk van waardering heeft gegeven. Zij weet waarschijnlijk ook wel dat jij té lief en goed bent. Als jij haar niet aanspreekt zal zij het wel best vinden zo.

3. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

TS, ik denk dat jij tot de mensen hoort die, ter goeder trouw, iets voor een ander willen doen en waar misbruik van wordt GEMAAKT.
    Aan de ene kant siert het je, dat je zo bent (zouden er af en toe maar meer mensen van zijn....)
    Maar aan de andere kant is het natuurlijk niet de bedoeling dat er zo met jouw goede eigenschappen wordt omgegaan.
    Je achterbuurvrouw moet zich schamen!!
    Ga maar snel vertellen dat je 't niet meer doet en dat ze maar een andere oplossing gaat zoeken!

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik begrijp je en het is ook super lief maar zou zij hetzelfde voor jou doen? Weet je zeker dat zij geen recht op KOT heeft of komt gratis opvang haar wel goed uit?

Als ze het echt zo zou waarderen zou ze wel eens een bakkie bij je doen of aanbieden jouw kind eens mee te nemen als ze vrij is ipv andersom of een een doosje chocolade mee nemen of een bosje bloemen oid.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dit dus inderdaad. En het lijkt me dat ze gewoon recht heeft op KOT.

Af en toe iemand uit de brand helpen, prima, maar ik vind dat het ook van 2 kanten moet komen, ze had ook kunnen aanbieden af en toe op jouw kind(eren) te passen als het nodig zou zijn. Of inderdaad iets laten merken aan waardering.

6. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er is niks mis mee om hulp te vragen, zij heeft t blijkbaar nodig en heeft gedurfd het te vragen. Maar dat ze vervolgens nooit iets geeft of doet je te bedanken of haar hulp aan jou terug aanbiedt is gewoon absurd! Jullie zijn geen vriendin en en toch doe jij dit allemaal zomaar voor haar. Wat een ondankbaar en egoïstisch gedrag van die vrouw. Ik zou haar er op aanspreken en vervolgens ermee stoppen. Want je wordt inderdaad gebruikt.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nou inderdaad.

Ik heb net twee weken de oudste dochter van mijn beste vriendin naar school gebracht en opgehaald omdat ze net bevallen was. Mijn vriendin heeft me wel 100 keer gezegd hoe blij ze ermee was. Ondanks dat ze op de route naar school wonen en het meisje bij mijn oudste in de klas zat vond ik het best een impact en verantwoordelijkheid. Ik zou het ook niet snel voor iemand doen die ik minder goed ken. dus ja, ik vrees dat je gebruikt wordt. Gewoon zeggen dat je het niet meer doet vanaf volgende week, hoe vervelend ook.

8. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Wat jij doet is "voorschoolse opvang". Daar moet ik bij de kinderopvang gewoon voor betalen hoor!

9. Grootsgezin

Grootsgezin Actief lid

15 jun 2014
    468
    0
    0
    Huismoeder oftewel officemanager thuis
    Roosendaal
    Hier helemaal mee eens!!! Dit is geen nood, dit is structurele voorschoolse opvang. Als ze eerder moet werken dan schooltijden zal ze gewoon, zoals heel werkend Nederland, een gastouder of voorschools opvangcentrum moeten zoeken.
    Hier in de wijk helpen moeders elkaar ook incidenteel. Geen probleem,heeft een moeder iets waarbij de kinderen niet mee kunnen breng maar even, tuurlijk!
    Heel eerlijk ik moet er niet aan denken iedere dag in de ochtend een ander kind over de vloer te hebben en dan op zo een manier. Ik vind het schandalig van die moeder.

10. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ja, ik vind dat je op een manier gebruikt wordt. Het komt jou net zo min uit als haar, want jij hebt je eigen werkzaamheden te doen.

Daarbij vind ik haar behoorlijk brutaal om iemand die ze amper kent en ook geen moeite voor doet om te leren kennen, steeds met haar kind opzadelt. Voor een vriendin in moeilijkheden is dat wat anders, maar dan nog zou je behoorlijk dankbaar moeten zijn voor de goedheid van de ander.
    Vind het absoluut niet netjes van haar.

Als ze werkt moet ze de opvang van haar kind beter regelen, dat moet iedereen. Het is niet aan jou om hiervoor op te draaien structureel, hoe goed je het ook bedoeld.

Ik begrijp dat je misschien moeilijk 'nee' kunt zeggen omdat je ergens medelijden met haar hebt, maar om fair te blijven tegenover jezelf zou ik het haar wel mededelen... dat het ook jou vaak niet uitkomt en dat je het heel vervelend vind voor der, maar dat we allemaal met dit soort problemen te kampen hebben.

Het is haar kindje, haar verantwoordelijkheid.

11. Zebraatje1990

Zebraatje1990 Actief lid

26 jul 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat stom zeg....... ik dacht echt dat ik me maar aanstelde en die kleine moeite iedere dag wel voor haar kon doen. loop op mn tenen!

morgenmiddag komt ze hem hier bij mij thuis ophalen, ga het dan proberen te zeggen.

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Nou, ik vind ook dat je gebruikt wordt. Er is niks mis met een ander helpen, hartstikke goed dat je dat doet, maar als zij niet je vriendin is en ook nog niet eens laat merken dat ze het erg waardeert, dan vind ik het echt teveel gevraagd wat ze doet.

Kan me wel voorstellen dat je het moeilijk vindt om aan te geven dat je er mee wilt stoppen, maar als je het rustig brengt en haar even de tijd geeft om een andere oplossing te zoeken, doe je het heel netjes, denk ik. Succes!

13. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik vind dat je niet over misbruiken kan spreken. Ja ze maakt gebruik van jou als oppas, maar wel nadat jij ja hebt gezegd.
    Beetje apart dat ze dan zo negatief afgeschilderd wordt(door bijna iedereen in dit topic). Je hebt haar geen enkele keer verteld dat je het te zwaar vindt en dat je het dus niet meer wilt. Hoe moet zij dit dan weten?
    Dat ze vraagt of je op meerdere momenten ook op kunt passen en brengen/halen is toch niet zo erg? Vragen staat vrij. Aan jou om ja of nee te zeggen.

Begrijp me niet verkeerd.....ik snap dat het voor jou belastend is. Dat je ja hebt gezegd terwijl je het eigenlijk niet wil en dat je het moeilijk vind om dit te stoppen. Ik ben namelijk precies zo.....helaas. Ik vind alleen wel dat dit soort situaties mijn eigenschuld zijn. Er wordt me namelijk iets gevraagd en niet opgedrongen, dus ik bepaal zelf of ik het wel of niet doe.

14. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet proberen maar doen! ;) Succes! Het is echt wel genoeg geweest zo en je kunt haar even de tijd gunnen om een ander te zoeken

15. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Het zegt toch wel iets over haar als persoon om van een relatief onbekend iemand zo vanzelfsprekend maar aan te nemen dat t allemaal oke is. Ik vind dat geen positieve kwaliteit, nee... begrijp dat de meesten dat niet netjes vinden. Ook al is ts niet geheel duidelijk geweest, je 'voelt' normaal toch wel aan of iets gepast is of niet. Deze mevrouw gaat er niet correct mee om ook al wordt haar niet met nadruk gezegd dat ze t niet kan maken.
    Het is haar kind, als ze het niet kan combineren met dr werk 'sochtends hoeft ze niet brutaal op iemand anders te teren terwijl die zelf kleine kindjes heeft. En ze kent ts niet eens fatsoenlijk, noch laat ze haar waardering blijken

16. KimK

KimK Niet meer actief

Niet proberen: doen. Wat hebben jouw kinderen eraan als jij straks oververmoeid bent? Lief hoor dar je iemand wil helpen maar als iemand je niet eens bedankt met bijv. een bloemetje of gewoon simpelweg:Dank je misbruikt ze je gewoon en weet ze dat dondersgoed ;)

17. Zebraatje1990

Zebraatje1990 Actief lid

26 jul 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt wat je zegt, deels.

ik heb aangegeven dat ik het erg zwaar vind omdat mijn kleinste begint te kruipen en te staan en ik daar mijn handen vol aan heb. heb dat meerdere malen aangegeven.
    ook toen zij vroeg of ik voortaan iedere woensdag haar zoon van 12:00 tot 17:00 uur op wilde vangen heb ik ook duidelijk nee gezegd dat dat écht teveel voor me is.

heb haar ook al aangesproken op het gedrag van hem, en toen zei ze dat ik hem maar harder aan moest pakken. heb toen gezegd dat ik niet als een malloot ga roepen en hem (fysiek) aan ga pakken. ik ben niet in de positie om hem te straffen.

in het begin heb ik ja gezegd omdat het me wel okee leek; maar achteraf gezien (nu 6 weken verder) is het gewoon een te grote opgave om hem iedere dag heen te brengen.

maar ik begrijp je reactie heel goed. daarom twijfel ik ook of ik 'wel in mijn recht sta'

18. Deliana

Deliana Niet meer actief

In mijn ogen maakt ze gewoon misbruik van jou goedheid....

Ik zou gewoon zeggen dat je het geprobeerd hebt, maar dat je je handen al vol hebt aan je eigen kinderen en dat nog 1 erbij, zwaarder is als verwacht.

Zeg haar dat je tot de Herfstvakantie wil helpen, maar dat ze daarna echt zelf voor een oplossing moet zorgen.

19. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
  20. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Het komt erop neer dat het dus alleen voor haar goed uit komt toch? .. en waarom zou je daarin meegaan als jullie geen vriendschappelijke band hebben (of ook maar iets wat daarop lijkt)... Het komt jou allemaal minder goed uit zeg je zelf, het zit je zelfs dwars...en dan zou je toch voor jezelf moeten opkomen. Het is namelijk helemaal niet jou verantwoordelijkheid, al haar problemen. Ik vindt het bovendien jou goed recht om hier vanaf te zien, en vraag me ook af waarom je het niet tegen haar durft te zeggen juist omdat jullie helemaal geen band met elkaar hebben... wat heb je te verliezen>?
    Als je het gewoon op een 'nette' manier afhandeld, zal ze dat alleen maar kunnen accepteren toch! succes ermee!

Deel Deze Pagina