word ik gebruikt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zebraatje1990, 2 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Zie gekleurde tekst in quote

2. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ja je word heel erg gebruikt! Jij bent zo lief om haar te helpen maar zij doet niets er voor terug. Ze kan zelfs niet even gezellig koffie komen drinken maar jij mag wel voor haar lopen telkens! En dat haar moeder niet kan is volgens mij ook onzin want die heeft hem ook opgehaald zei je. Ik zou het niet meer doen hoor. Zij kan jou toch ook wel helpen, of langs komen ze werkt toch niet altijd lijkt me?

3. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ik vind het zelf vrij brutaal ja, omdat ik in mijn achterhoofd ook wel weet dat iedereen het 'sochtends druk heeft. Zeker bij een voor mij vreemde zou ik dit ongepast vinden om weken achter elkaar mijn kind daar te droppen terwijl ik die hele familie niet echt ken.
    Maar zoals je zegt, niet iedereen voelt dat aan of heeft dezelfde fatsoensnormen.

Ik zou me al -tig keer verontschuldigd hebben dat ik het kind wéér moest brengen en al zeker weten een keer rond de tafel zijn gaan zitten om de familie beter te leren kennen. Dat is wat ik nog het ergste vind, niet zo zeer dat iemand me dat zou vragen maar de manier waarop het gaat en het gebrek aan waardering voor wat ts doet voor haar.
    Dan zou ts het ook minder erg vinden om jet als gunst te doen, dat weet ik zeker. Maar nu krijgt ze duidelijk het gevoel gebruikt te worden, door de manier waarop er met haar wordt omgegaan.

4. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Kijk eens wat kinderopvang kost! Ja je wordt gebruikt, ik zou niet durven vragen aan iemand of ze elke x mijn kind naar school willen brengen. Zelfs voor mijn vriendinnen zou dat teveel zijn, ze maakt het zich wel makkelijk!

5. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Je staat sowieso in je recht om het niet meer te willen! Misschien kan je ,ook voor je eigen gevoel, haar wat tijd geven om iets anders te regelen.
    Succes. Ik weet echt hoe je je voelt! Het is echt heel moeilijk om dit bespreekbaar te maken(voor ons people pleasers;)), maar je kunt het!

6. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Haha ik ook hoor! Ik had waarschijnlijk al meerdere cadeautjes en envelopjes met geld geven. Sterker nog ik zou het niet eens vragen. Maar ja ik ben dan ook de "muts" die het juist voor iemand anders zou doen....

7. Zebraatje1990

Zebraatje1990 Actief lid

26 jul 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Krijg nu een appje dat ze echt blij met me is en 'als ik ooit iets terug kan doen voor je'..........

8. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.658
    1.417
    113
    Haha kijk een mede zper ;).

9. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    :D
    Of het is toeval en ze is niet zo slecht als ze hier afgeschilderd wordt;)

10. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Volgens mij is ze ingelicht.... :D
    Of heb je haar vandaag hierover al een appje gestuurd? (kan dat ik iets gemist heb)
    Ik zou hier niet intrappen hoor... Op je strepen staan en aan gaan geven dat je er geen prettig gevoel bij hebt en er mee wil gaan stoppen!

11. Zebraatje1990

Zebraatje1990 Actief lid

26 jul 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    zal wel toeval zijn.... hoop ook niet dat ik haar te slecht heb afgeschilderd want heb juist enorme respect voor haar dat ze gewoon keihard werkt om het hoofd boven water te houden.
    ook zij vindt het vast vervelend om mij te moeten vragen (of haar moeder en broer)!
    ik zag hoe blij ze was namelijk toen ik ja zei, de eerste keer dat ze het vroeg.

het is ook echt geen verkeerde meid hoor!! alleen meer dan dit qua contact hebben we ook niet.

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Precies mijn gedachte. ;)
    Maar trap er niet in!

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik denk dat zij zich rot lacht. Elke ochtend haar kind brengen? No. wat dat het mij zou gebeuren. Ben druk genoeg met m'n eigen kinderen. 1 dag in de week zou wat anders zijn. Ik zou het afkappen.

14. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Kijk dit dacht ik al. En nee hoor zo negatief zet jij haar niet neer. Dat wordt door andere hier gedaan die meteen van het slechtste uitgaan;)

15. Zuidriem

Vooral dat laatste zou bij mij in t verkeerde keelgat schieten. 't Is niet niks wat je voor haar doet, daar kan dan toch wat tegenover staan. Daar hoef jij niet om te vragen, dat is gewoon iets wat je uit jezelf doet als een ander veel voor je doet.
    Maar dat snapt zij geloof ik niet. Ik zou er dan heel snel klaar mee zijn.
    Je bent haar dienstbode niet.....:$

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Respect? ;)
    Wat ben jij naïef. Open je ogen, ze maakt MISbruik van jouw goedheid.
    Het respect is zeker niet wederzijds.
    En waarom vroeg ze het jou en niet iemand anders? Ik neem aan dat ze wel met meer moeders praat?

17. Zuidriem

Pff... je neemt het nogal op voor die achterbuurvrouw. Zou er bijna iets van gaan denken...
    Ik snap niet dat jij het normaal vindt dat die achterbuurvrouw zo met TS omgaat.
    Amper een dankjewel, er maar vanuit gaan als je 'ja' zegt dat je dan niet hoeft te laten merken dat je het waardeert.
    Elke keer proberen om toch iets meer te vragen (want TS zegt toch wel ja gna gna) Niet eens de moeite willen nemen om op een uitnodiging van TS in te gaan. En zo kan ik nog wel even verder gaan.
    Ik vind zulk soort dingen niet normaal, en dan ga ik echt niet meteen van het slechtste uit hoor.

18. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Het klinkt toch alsof je haar toch nog wel het voordeel van de twijfel geeft, ts. Je opent dit topic omdat je blijkbaar ietwat ontevreden bent over de manier waarop het contact tot nu toe is verlopen.

Ik begrijp dat MyMiracle bv ook van de goedheid van haar uitgaat, maar tot nu toe heb je het contact met haar verder niet als positief ervaren en voelt er iets niet goed.

Als je medelijden met haar hebt en je eigen dingen ervoor opzij wilt zetten zou ik zeggen hou het in stand, maar je geeft zelf aan dat je je er niet prettig bij voelt. En dat is een indicatie dat er toch iets moet veranderen. Zou dus wel concreet en duidelijk naar haar toe communiceren over jouw gevoel hierbij. Je hoeft jezelf en je gevoel hierin niet weg te cijferen alleen om haar te pleasen.

19. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    gelijk terugappen dat je er mee wilt stoppen, is ze al op de hoogte en hoef je het niet te zeggen ;)

dat ze alleenstaande moeder is, is niet jouw probleem al zal ze het wel zo spelen

20. Deliana

Deliana Niet meer actief

Mijn idee! Juist een goed moment op te zeggen dat je het echt geprobeerd hebt, maar dat je het helaas niet trekt en dat ze op zoek moet naar een andere oplossing...

Deel Deze Pagina