1 of 2 kruiken?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nana79, Jan 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nana79

Nana79 Actief lid

Nov 26, 2008
    148
    0
    0
    NL
    Hallo,
    Zijn er twee kruiken echt noodzakelijk of heb je ook genoeg aan 1? In het infoboekje van mijn kraamzorg staat er twee.

2. Dinky

Dinky Bekend lid

May 28, 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Ik zou er twee aanshcaffen. Vooral omdat je in deze tijd van het jaar uitgerekend bent, als het nu hartje zomer was geweest had ik denk ik ook maar 1 gekocht..

3. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    De kraamzorg is langs geweest bij mij, en die had het over 2 kruiken, nou toevallig heb ik 2.

Volgens mij voldoen 1 ook prima hoor.

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik beval in april, ik wou er 2 kopen, maar 1 is dus genoeg als je in de lente bevalt? dan doe ik er ook 1 hoor, en anders kan iemand er wel even een extra halen als het moet ;)

5. Aslanck

Aslanck Actief lid

Jul 2, 2008
    321
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb er ook maar 1tje hoor.. De kraamzorg vroeg of we een kruik hebben ik zei ja. en ze zei niet dat we er 2 moeten hebben. Wat ik later wel zag op papier maar goed, misschien vond zij het ook niet echt noodzakelijk ? En als het echt nodig is kan ik me mannetje ff naar buiten sturen om een kruik te halen :)

6. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

May 12, 2008
    1,074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik beval, als het goed gaat, in mei. Volgens mij heb ik er aan een ook wel genoeg of niet?

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik moest er ook 2.. Uitgerekend eind juli!

Ik geloof dat dat was om ze om te kunnen wisselen, en dat je alvast de kinderwagen kunt voorverwarmen, als de kleine met een kruik in het wiegje ligt..

Ik heb er 1 gekocht, en 1 van mijn moeder geleend. En we hebben ze niet eens gebruikt. Ze liggen nu bij mijn zusje. Die verwacht in ieder geval een winter-baby.

8. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Het is dat ik ze leen van mn schoonzus dus heb er straks wel 2, maar anders had ik ook gewoon 1 gehaald.
    Het gaat volgens mij meer voor het gemak.
    1 in het ledikantje/ wieg en 1 voor de kinderwagen.
    En aangezien ze daar niet tegelijk aan liggen lijkt me 1 voldoende.
    Correct me if i'm wrong ;)

9. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    2..maak niet uit voor wanneer je uitgerekend bent...als je kindje wordt geboren en het heeft moeite met zich warm te houden heb je er gewoon echt 2 nodig. Zodat je kan afwisselen.....je beeb is 37 graden gewend in je buik en als het zomer is voelt 25 graden toch fris aan...

Misschien kan je ze van iemand lenen ;)

10. henkie24

henkie24 Niet meer actief

bij de hema zijn ze ook niet zo vreselijk duur als bv de prenatal. en ik moet zeggen .... ik gebruik er af en toe al 1 voor mezelf als ik rugpijn heb... ;)

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb 1 rvs kruik en 1 rubberen daar is verder niets van gezegt

12. Mousie

Mousie Lid

Nov 4, 2008
    14
    0
    0
    Je hebt er 2 nodig. Misschien dat je kunt lenen van iemand?

13. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik ben in augustus bevallen maar had er twee nodig zeker snachts lekker, als je er maar 1 voor in bed nodig hebt kan je de andere gebruiken om bv handdoekje en/of kleertjes warm te maken voor na het badje ofzo, komt altijd van pas en het is nu ook geen wereld uitgave denk ik dan....

14. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    Ik heb 2, maar heb alleen 1 gebruik bij me 1e kindje. Bij me 2 kindje hoefde helemaal niet! En ze is 20 januari geboren en wist zichzelf lekker op temperatuur te houden...

Liefs Jeanney

15. Ik heb er gewoon 1,
    De eerste is in November 2006 geboren, had er gewoon 1tje en er is verder niks over gezegd en ook geen 2e nodig gehad.

Mocht ik nu wel een 2e nodig hebben (ben nu in maart uitgerekend), is die snel genoeg gekocht, dus zo in huis.

Denk dat 1 ook gewoon genoeg is hoor.

16. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    2.....is zeker handig....
    wij hadden er 1 gekocht en 1 geleend van schoonzus&broer en hebben ze toch echt alle2 nodig gehad (in maart en april ) gebruikt om het wiegje op te warmen en de ander om de kleertjes op te warmen...(je vouwt alle kleertjes om de kruik en doet daar dan weer een hudrofieldoek omheen zodat dat weer warm blijft)

geloof mij tis echt fijn om 2 te hebben, je kan ze ook gewoon bij hema ipv prenatal kopen, stukkie goedkoper en net zo goed!

17. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

Sep 17, 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Ik heb er ook 1tje, als ik kleertjes of de wagen wil voorverwarmen kan ik toch ook gewoon ff mijn gewone rubberen kruik gebruiken?

Ben in Maart uitgerekend

18. Angelie

Angelie Bekend lid

Oct 21, 2008
    607
    0
    0
    Ik heb er een gehad. Mijn oudste is in september geboren en had erg moeite met zichzelf warm houden, maar 1 was voldoende.

De kleertjes voorverwarmen deed ik door ze over de verwarming in de badkamer te hangen.

De kinderwagen voorverwarmen deed ik opdezelfde manier, dekentje over de verwarming.

Ik heb er nu ook maar eentje in huis.

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hadden er met Malou en Ruben voor ieder twee. En dat was maar goed ook. We hebben ze echt een aantal weken gebruikt.

En die twee was dan niet ivm afwisselen, kleertjes of kinderwagen voor verwarmen. Maar 1 kruik achter het ruggetje en 1 kruik bij de voetjes. Deze hadden ze gewoon nodig om op temp te blijven.

Share This Page