Ik mis mijn 'oude' vriendinnen...

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Vroeger, een jaar of 8-10 geleden, hadden we een heel leuk groepje meiden met wie we ieder weekend op stap gingen en heel veel ondernamen. Echt heel gezellig. Maar de meesten hebben nu relaties en een aantal zijn in andere steden gaan wonen. Het contact met sommigen is gebleven, maar de meesten spreek ik eigenlijk nooit meer. Heb ze wel op Facebook, dus zie nog wel veel van hun leven, maar afspreken doen we nooit meer.

Maar ik mis het zo! Ik heb ondertussen wel wat andere contacten opgebouwd en ben druk met mijn gezin. Maar het is niet zoals vroeger met hun.

Herkenbaar?

2. Aviya

Aviya Niet meer actief

Ieder gaat zijnn of haar weg, soms blijf je goed contact houden, soms oppervlakkig en soms zie en hoor je (als je geluk hebt) ze alleen via facebook.

mensen komen en gaan, maar echte vrienden blijven in je Hart en leven bestaan, koester wat je nu hebt, en zie die vriendschappen als een fijne herinnering van vroeger, terug kijken hoe het was kan soms averechts werken op wat je nu hebt, sluit dat stuk af, laat het gaan, en ga genieten van je gezin en contacten die je nu hebt.

Wat toen vrienden waren kunnen nu vage kennissen zijn, vergeet dat niet, de vriendschappen die je toen had zijn niet meer wat je nu met anderen hebt opgebouwd, als het echte vrienden zijn, dan heb je het zelfde contact als toendertijd of zelfs nog hechter, is dit niet zo, dan zijn het vrienden die (vage) kennissen zijn geworden.

Aan ene kant begrijp ik het aan andere kant niet, je gaat allemaal een andere kant en fase in het leven in, en de ene vriendschap wordt er hechter door en de ander verwaterd tot je gewoon (vage) kennissen bent, terwijl je misschien wel heel close bent geweest als vrienden zijnde.

Naja hopelijk is het begrijpelijk, zo niet sorry.

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Je wilt dus eigenlijk zeggen dat het niet voor niets zo is gelopen. Dat als het echte vriendschap was geweest dat we nu nog wel contact zouden hebben?

Ben ik het gedeeltelijk mee eens. Ik heb sinds een tijdje weer contact met een oude vriendin van vroeger. Via Hyves. Ik zag dat we een gezamelijke vriend hadden en dacht stuur eens een berichtje. En nu zijn we weer goede vriendinnen geworden.

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    herkenbaar! ik heb 1 oude vriendin over uit die tijd... we spreken eens in de maand af om op stap te gaan en de rest vd dagen doen we weleens koffie als onze kids naar school zijn...

verder heb ik allemaal nieuwe vriendinnen gemaakt... dat is niet hetzelfde maar voor mij wel heel erg fijn! over 10 jaar voelt het net zo hoor..! en vooral omdat we allemaal kindjes hebben dus we begrijpen het beter van elkaar als eentje eens even geen zin heeft of niet kan...

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Maar zou je die oude vriendinnen dan niet weer eens willen zien?

6. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Voor mij heel herkenbaar..
    Ik spreek mijn vriendinnen nog wel, maar ze zijn bezig met dingen waar ik nu niks meer mee kan. Feestjes, weekenden doorhalen en dat soort dingen.
    Voor mijn zwangerschap deed ik hier graag aan mee maar nu kan dat niet meer. En ook niet straks als de kleine er is.

Ook is er steeds meer gedoe over geld. Zo erg dat ze niet meer naar mij toe willen komen, omdat de treinreis te lang en te duur zou zijn. En ik ben echt geen 80 km verder weg gaan wonen..

Iedereen verandert idd en dat begrijp ik ergens wel, maar ik mis ook het contact en het samen dingen doen. En waar vind je zo gauw nieuwe vriendinnen?

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik ben ook een van de weinigen met kinderen, maar dat is het probleem niet. Ga wel met een paar van toen binnenkort bij een vriendin langs. Heb ik echt zin in!

Maar met die anderen heb ik geen contact meer. Ja met 1 via Facebook proberen we al tijden een keer iets af te spreken, maar het komt er gewoon nooit van. Dan krijg ik uiteindelijk weer geen reactie meer terug. En nu durf ik niet meer goed te vragen, want ben bang dat ze misschien toch geen behoefte meer heeft. Weet niet hoor, misschien ben ik te onzeker daarvoor.

8. LF84

LF84 Niet meer actief

Bij mij ook herkenbaar.
    Ik mis ook mijn oude vriendin, maar we zijn wel nog contact via facebook. Maar tja, ze heeft getrouwd en 2 kinderen.
    Vroeger had ik vaak contact en elkaar bezoek met haar, daarna we leven andere weg met eigen relatie.
    Ik weet 't nog, dat we waren 't laatste ontmoeten bij mijn oude huis (toen ik woonde alleen en was uit elkaar met mijn ex). Daarna we hebben al paar jaren niet meer afspraak maken. Ik heb wel keer gezegd tegen haar, ik mis haar wel want we waren altijd contact en elkaar afspraak maken.
    Helaas, lukt niet tussen ik en mijn oude vriendin. :(
    Wel erg jammer, want ik en mijn oude vriendin hebben wel erg leuke herinneren meegemaakt. En nooit vergeten over 'n leuke/maffe meegemaakt!

Nu ik weet 't wel waarom, omdat mijn/jouw vriendinnen heeft eigen weg leven met 'n relatie/getrouwd en kinderen enz. Ik heb wel nog genoeg vriendinnen in mijn buurt plaatsen, jij ook? Maar ik mis haar wel nog steeds. kan niet hoe anders oplossen?

9. Aviya

Aviya Niet meer actief

Het gaat zoals het gaat, ieder gaat zn eigen weg, samen of apart, als ze wat ouder zijn en ook een gezin gaan stichten (of een andere weg gewoon inslaan) kan het gebeuren dat contact dat verwaterd is weer opleeft en zelfs steviger wordt als daarvoor.

Als ik soms vrienden zie die ik 6 jaar terug voor het laatst heb gezien, dan gaan we gewoon verder waar we toendertijd gebleven waren, of een belletje is voldoende als er wat is, maar dat heeft er ook mee te maken dat mn echte vrienden (en familie) in Mexico en Cali (californie) zitten, en ik hier soms moeite heb met de mensen :) (ik doe mn best om dit te voorkomen, en dit gaat ook steeds bete:)r) (gaat niet uitleggen, het gaat over vroeger en nu, en daar heeft dit niets mee te maken:D;))

Maar zie je die vriendin ook verder als hyves? of zijn jullie de vriendschap weer rustig zo via hyves aan het opbouwen? om zo de draad weer goed op te kunnen pakken?

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja we hebben al heel vaak live afgesproken en een paar keer uiteten geweest. Ben heel blij met haar!

11. Aviya

Aviya Niet meer actief

Zelfde als hier dus, sommige hoef je een tijd niet te zien, en dan ga je weer verder waar je gebleven was, moet je zuinig op zijn hoor:)

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ben ik ook!! En ze woont ook nog eens heel dichtbij!

13. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.225
    1.294
    113
    Centrum Belgiƫ
    Heel herkenbaar. Afstand, werk, kinderen etc maken allemaal dat het bemoeilijkt wordt... En heb geen FB en neem niet snel de telefoon, dus dat zijn ook al 2 "kanalen" minder om contact te houden.
    Zo ben ik er net een uurtje geleden achtergekomen dat een vriendin van onze oude meidengroep 8 maanden zwanger is :( (nou ja super voor haar, maar :( omdat we dat zelfs niet meer delen)

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nee zonder Facebook krijg je helemaal niks meer mee van elkaar. Hoe lang had je die vriendin dan al niet meer gezien/gesproken Kwek? Wel jammer he?

Zit te twijfelen of ik die ene vriendin van vroeger via Facebook nog eens zal vragen om af te spreken. Ik ben tot nu degene geweest die erom vroeg en daadwerkelijk een datum wou prikken. Maar uiteindelijk reageerde zij niet meer. Een andere vriendin van mij gaat nog wel heel veel met haar om.

15. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Misschien kunnen jullie een keer wat met zijn 3en gaan doen? High tea of zoiets ofzo? Lekker bijkletsen.

16. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja dat kan. Alleen wil ik niet zo afhankelijk zijn van die andere vriendin. Ze is heel leuk hoor, maar heeft het erg druk. En voordat we alle3 dan kunnen.

Of is het raar om uit het niets een berichtje via Facebook te doen?

17. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    het lijkt wel of ik dit verhaal typ!
    alleen ben ik de enigste die ver weg is gaan verhuizen
    en het contact verwatert is spreek er nog 2 op facebook
    en thats it

18. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou nu ik het er zo over heb besef ik me dat het misschien ook allemaal wel meevalt. De complete vriendengroep spreekt nooit meer gezamenlijk af, maar we zijn nu meer apart van elkaar vriendinnen. En 1tje heeft contact met allemaal nog volgens mij.

19. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Zonde is dat he? Wel nieuwe contacten opgedaan?

20. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Als je ze mist zal ik gewoon eens informeren hoe het met ze is! Tijdens een gezellig gesprek kan je altijd afspreken, wie weet hou je er weer een paar leuke vriendschappen aan over! ;)

Deel Deze Pagina