word je op volwassen leeftijd nog kind van gescheiden ouders

Discussie in 'De lounge' gestart door sem frummel, 26 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Aahh wat rot! Sterkte ermee!

2. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Hier nog 1. Ik ben al 40 en mijn moeder is dit jaar apart van mijn vader gaan wonen (op haar 68e). Ze zijn nog niet officieel gescheiden, maar dat gaat ooit wel gebeuren verwacht ik. Mijn vader heeft 7 jaar geleden iets geflikt en daarna was de sfeer daar om te snijden. Op zich is het nu wel voor mij ontspannender op bezoek gaan. Maar dat de 1 iets vervelends over de ander blijft zeggen is wel moeilijk. Gewoon niet op ingaan dan. Je hoeft ten slotte geen partij te kiezen. Mijn kids vonden het niet eens heel vreemd. Mijn moeder woont nu in een leuke flat in een grotere stad en dat vinden ze alleen maar interessant. Met mijn vader heb ik nooit echt een goede band gehad dus die zie ik nu veel minder. Mijn moeder heeft het soms nog wel moeilijk. Tja, om op die leeftijd helemaal overnieuw te beginnen valt ook niet mee. Maar het ging gewoon echt niet meer tussen die 2 (ook al vond mijn vader dat wel meevallen, maar ja, die was de oorzaak van de ellende). Het ging echt niet meer en daarom heb ik er op zich wel vrede mee.

3. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

veel sterkte!! De ouders van mijn man gingen ook scheiden toen hij 27 was ( zijn broer was toen zelfs al 34). Heel bizar

4. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    bedankt voor alle lieve reactie`s vroeger dacht ik ouders gaan alleen uit elkaar als je jong bent haha
    niks is minder waar als ik t zo lees

ben wel positief ingesteld altijd al alleen och ja t is gewoon raar anders kan ik t niet noemen

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hehehe tja bij scheiden denk je bij kinderen altijd aan kleintjes... Besefte ik me ook toen ik je topic las :)

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Heel veel sterkte meid!

7. Thyrza89

Thyrza89 Actief lid

1 jan 2010
    403
    9
    18
    Wij waren net getrouwd, toen mijn ouders uit elkaar gingen. Het was een ontzettend heftige tijd.
    Wat wel fijn is, dat je niet meer bij ze in huis woont, je kunt dan lekker naar je eigen huisje, dus afstand nemen. Mijn zusjes woonden nog thuis en voor hen was het veel heftiger.
    Heel veel sterkte, weet wat je doormaakt.

8. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Sterkte meid. Ik weet hoe moeilijk het is... mijn ouders zijn gescheiden toen ik 5 was en daarna is mijn moeder van mijn stiefvader gescheiden (die ik beschouw als mijn echte vader) op mijn 21e. Ook mijn biologische vader is gescheiden toen ik 14 was en is nu voor de 3e keer hertrouwd.

Het is moeilijk, zeker aangezien mijn ouders allemaal een hekel aan elkaar hebben. Vind het nog steeds verdrietig om dat je niet meer het 'gezin' gevoel hebt als je naar je ouders gaat. En daarbij is vooral mijn moeder veel meer aan ons als kinderen gaan hangen, dat is ook moeilijk.

Hopelijk heb je veel steun van je omgeving!

Deel Deze Pagina