word niet ongi,na bevalling!! HELP!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door marielle82, 19 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Hoi,

Onze dochter is nu 9maanden en ik geef nog zo'n 1 a 2xper dag bv.
    Nu willen wij graag voor een 2e gaan,maar ik ben na haar bevalling nog niet ongi geworden.
    Voordat ik van haar zwanger was, was ik heel erg onregelmatig.
    Wat kan ik hieraan doen,behalve afwachten?
    Heeft iemand dit ook gehad?

Help me!

2. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Ben ik nou zo'n aparteling?:(
    Is er helemaal niemand die dit ook heeft (gehad)?

:(:(:(:(:(:(:(

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Zolang je borstvoeding geeft, kan je menstruatie wegblijven en heb je ook geen eisprong. Dus er zit niks anders op dan afwachten, ben ik bang.

4. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Die ene keer dat ik nog bv geef,maak dat iets uit??
    Dat wist ik niet...

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Dat maakt inderdaad wel uit, want dan produceert je lichaam nog bepaalde hormonen die je eisprong tegen kunnen houden.

6. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Ik had wel al een eisprong tijdens het geven van borstvoeding, ik merkte dat aan het slijm dat steeds op een bepaald moment kwam, er zat echt regelmaat in, en er worden nog genoeg vrouwen zwanger tijdens het geven van borstvoeding, dus ik zou zeggen ga lekker klussen.

7. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Ja,ik heb wel verschillende keren dat sliertige slijm gehad. Toen dacht ik dat het met een eisprong te maken had,maar er kwam geen ongi...helaas. Dan zal het geen eisprong geweest zijn..zucht

8. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Dat je geen menstruatie hebt hoeft niet te betekenen dat je ook geen eisprong hebt. Een vriendin van me heeft 2 kinderen en is al 3 jaar niet ongesteld geweest.

9. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Ik heb wel gehoord dat je juist meer vruchtbaar bent als je bv geeft. Is dit wel waar dan?

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nee dat is niet waar Belliebel. Door het geven van bv (regelmatig) komt er een hormoon vrij die de eisprong tegen gaat.

11. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onsukkie Tuurlijk weet ik dat geen menstruatie niet hoeft te betekenen dat je geen eisprong hebt. Je kunt tussendoor een eisprong hebben en vervolgens zwanger worden. Maar dan moet je wel erg veel geluk hebben!

12. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Bedankt voor jullie reactie's.

Kort samengevat: gewoon afwachten dan??

Verlies wel slijm zo nu en dan,dus dat betekend wel dat ik een eisprong heb... Of hoeft dat weer niet perse?
    Kan je ook een eisprong hebben en geen menstruatie,maar dan ook niet zwanger zijn??

Groetjes Marielle

13. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    Het betekend inderdaad niet dat je geen eisprong hebt als je nog niet ongie geweest bent, die kun je wel hebben. Waarom komt de verloskundige dan al met een praatje over anticonceptie vlak na je bevalling, omdat je gewoon vruchtbaar bent als je borstvoeding geeft maar niet ongie wordt.

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je een eisprong hebt, moet je daarna ook ongesteld worden als je niet zwanger bent. Je lichaam stoot het baarmoederslijmvlies dan af.

Marni Je kunt inderdaad eenmalig een eisprong hebben en daar vervolgens zwanger door worden. Maar dan moet je net die ene eisprong benut hebben. En je weet natuurlijk nooit wanneer de eisprong is en wanneer je cyclus weer op gang komt, dus vandaar de anticonceptie als je niet zwanger wilt worden. Als je standaard niet ongesteld wordt gedurende langere tijd, heb je in elk geval niet regelmatig een eisprong. Anders zou je wel een menstruatie hebben.

Deel Deze Pagina