Obstipatie

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aura, 10 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aura

Aura Niet meer actief

sorry voor het onderwerp maar ik weet even niet waar ik het zoeken moet.
    Ik heb sinds een aantal dagen verschrikkelijke last van obstipatie, zo erg zelfs dat ik echt jankend op het toilet zit en het duurt ook echt wel 1,5 uur. Ik eet al expres veel vezels enzo en ben toen ik wist dat ik zwanger was meteen gestopt met roken dus dat helpt voor de obstipatie ook niet mee....
    Heeft iemand nog tips want wordt hier echt niet goed van, ben gewoon bang dat ik die kleine meekomt...
    herkent iemand dit?

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.175
    4.324
    113
    Bel je huisarts. Die zal microlax en een siroop (ben even de naam kwijt) voorschrijven. En dat helpt echt. Blijf er niet onnodig mee lopen. Bel je huisarts maandag meteen en leg uit hoe en wat en je zult zien dat deze dit zelf zal voorstellen. Het kan behoorlijk pijn doen en is heel simpel op te lossen. Eet trouwens ook veel kiwis. Schijnt ook te helpen. Sterkte.

3. linde90

linde90 Niet meer actief

Ja een glas lauw water op nuchtere maag, en dan 2 kiwi´s, dat hielp bij mij wel.
    Heb er ook vaak last van gehad in het begin van de zwangerschap.

Succes ermee, en anders inderdaad naar je huisarts gaan.

4. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Een glas water op je nuchtere maag inderdaad. En verder veel water drinken elke dag.

5. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Hier iemand die er ook vaaaak last van heeft en ook zo heftig.
    Wat bij mij goed helpt:
    Pruimen pruimen pruimen eten helpt supergoed. t liefst op de nuchtere maag samen met een glas lauw water. tarwezemelen door rechtsdraaiende yoghurt. bijv Vifit.
    Ik gebruik zelf all flora probiotica capsules, dat werkt echt supergoed!! En veel bewegen en geen vette dingen, dat verstopt juist. Sterkte ermee!!!

6. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    schrale troost voor nu, maar het gaat over. (bij mij wel in elk geval) Mocht de obstipatie nou gepaard gaan met een verkoudheid, bij mij zorgde Tussistin voor een aardige doorloop...

7. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    veel olijf/sla olie gebruiken. als je het kan zou een slokje het snelste zijn.

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik eet kiwi's drink roosvicee laxo... en toch blijft het 1 x in de 5 dagen... :(

9. Aura

Aura Niet meer actief

bedoel het niet lullig maar ben blij dat ik niet de enige ben, niet dat ik het iemand anders gun maar werd er erg onzeker van, die pruimen kan ik idd ook doen, en ga sowieso maandag de ha even bellen voor de zekerheid.
    Bedankt!

10. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    ik heb t ook al een tijdje nu. wordt er gek van.
    blijf naar de wc moeten maar t lukt maar niet

11. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Elke dag een hand noten en een eetlepel lijnzaad helpt ook. (Lijnzaad snel wegspoelen met water ofzo)

Succes.

12. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    had het ook zo erg, dat ik er zelfs aambeien van gekregen heb. en ik zat ook jankend op wc... nu eet ik iedere morgen 2 kiwi's, en het gaat al veel beter. Ook heb ik van de gyn. zakjes gekrgen, maar die heb ik nog niet moeten innemen, omdat de kiwi's goed hun werk doen. (en als ik ze nog nie moet nemen, dan doe ik het liever nog met wat kiwi's)
    Nu gaat het stukken beter, en kan ik toch 1 keer per dag naar de wc gaan. Dus veel succes! x

13. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Lactulose siroop wil ook goed helpen! :)

14. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Hier ook iemand die al een hele tijd last heeft van obstipatie. En het werd alleen maar erger.
    Ik heb nu van de gyn Magnesiumoxide voorgeschreven gekregen. Het zijn kauwtabletjes. Heb er vanmorgen eentje genomen en binnen 2 uur zat ik al op toilet en het kwam zonder problemen. Pff.... dat was een hele opluchting.

15. 1Dondersteen

1Dondersteen VIP lid

10 nov 2008
    14.905
    0
    0
    Gedroogde pruimen, gewone pruimen of idd de koffielepel lijnzaad met water. Werken prima.
    Succes er mee!

16. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    he meiden,

Ik heb gister 1,5 uur huilend op de wc gezeten en er aambeien aan overgouden. Ik had het zooo benauwd, ik wist me geen raad....
    Heb vandaag een mailtje naar de huisarts gestuurd..Ik hoop dat hij mij kan helpen.
    Was en ben zooo vreselijk bang dat ik het vruchtje hierdoor verloren ben...

17. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Hoi Yustin,

Daar hoef je niet bang voor te zijn. Je krijgt geen miskraam van het persen. Als je geen bloedverlies hebt, hoef je je echt geen zorgen te maken.

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik heb ook al 2 weken last hiervan.

Mijn middeltje: wij brengen vanuit de moezelstreek altijd vers druivensap mee. Da's wel wat zwaar om zomaar een glas van te drinken. Maar ik drink het nu al bijna een week elke morgen en sinds gisteren ben ik nu al 3x kunnen gaan. Een hele verademing! :)

19. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Poezieq, dank je voor je antwoord..
    Gek he dat je daar dan toch bang voor bent!!

20. Angel24

Angel24 Actief lid

1 feb 2009
    253
    0
    0
    Bij mij anders om ik word gek om 3/4 keer naar wc te gaan ( ontlasting) gelukkig geen verstopping of diarree.

Ik heb het aan de gynocoloog verteld hij heeft mij verkeert begrepen en heeft lactulosestroop ratiopharm 500 mg dit is tegen moeilijk stoelgang.

Wel last van aambeien hiervoor heb ik zalfje gekregen, wat ik jou voor advies wil geven voor makkelijk stoelgang is.

Nu is de tijd voor verse walnoten koop 1 kilo en eet iedere avond 5/10 stuks werkt perfect heb ervaring mee gehad, ik ben er helemaal dol op maar jammer genoeg eet ik het niet meer omdat ik te vaak naar wc moet gaan...

Groetjes,

ANGEL24

Deel Deze Pagina