Word steeds wakker met rugpijn!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Birdie, 16 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Hallo,

Tweede vraag. :oops:

Heb al een aantal dagen gehad (vanmorgen ook weer) dat ik wakker word met een slapende/zeurende rugpijn onderin de rug.
    Ben afgelopen vrijdag nog in het zh geweest wegens een messtekende onderbuik, dat bleek bandenpijn in combinatie met obstipatie te zijn, maar toen had ik die slapend/zeurende rugpijn nog niet.

Kan dit ook bandenpijn zijn? In je rug? Ik voel dat zeuren een klein beetje in de onderbuik, maar de rug is veel erger.

Ik heb geen bloedverlies, maar maak me er een beetje zorgen om.

Jolanda

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

heb ik ook, er moet plaats gemaakt worden voor je kindje in je lichaam, je zult de komende tijd regelmatig pijntjes en steekjes voelen, goed blijven bewegen, elke dag ff wandelen of zo, zeker met rugpijn, of een warme kruik proberen? mijn rug voelt beurs en af en toe heb ik steken in mijn bil en been, als het erger wordt ga ik naar de fysio, verder is er niet veel aan te doen.
    niet teveel zorgen maken hoor, ik lees dat je bij de gyn loopt, je bent dus goed onder controle ;)

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik ken het, heb ook iedere ochtend last van mijn rug en op de dag ook wel. Bewegen is inderdaad handig, omdat je dan je spieren soepel houdt. Mocht het erger worden, zou ik gewoon nog even naar de dokter gaan, misschien kan een fysiotherapie wat verlichting of ideeen geven. Sterkte ermee.

4. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ook hier lage rugpijn, steekjes in de billen, en buik...
    Ik vind het aan de ene kant wel prettig, omdat ik dan voor mijn gevoel voel dat de baarmoeder groeit.
    Misschien hele stomme gedachte hoor :rolleyes: ;)
    Maar verder heb ik namelijk nergens last van, en vind het dus wel prettig om ook "iets" te hebben, hahaha ;)

5. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    hoi hoi

hier ook vaak last van rugpijn
    vooral onderin en als ik wakker wordt

6. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Het is geen fijn gevoel, vooral niet als je wakker wordt, maar ben toch blij dat jullie het ook hebben. ;) Thanks voor de tips!

Nee, ik loop niet bij een gyn hoor, 'alleen' bij een verloskundige (een hele aardige).

Ja, kan me voorstellen Danielle dat je blij bent dat je iets voelt. Anders voel je je ook zo NOT zwanger.

Groetjesss

7. Brien24

Brien24 Actief lid

12 jul 2008
    149
    0
    0
    Hoi,

Ik heb dus ook last van lage rugpijn. Ik ben er afgelopen vrijdag voor bij de dokter geweest want ik kan niet echt meer rustig zitten.
    Ik krijg vanaf 22 september Bekken therapie. Om te leren hoe ik de pijn in me rug kan voorkomen en atuurlijk voor de bekende bekken instabliteit te voorkomen.

8. seyla

seyla Actief lid

29 aug 2008
    173
    0
    0
    bij mijn eerste zwangerschap had ik dit ook. Het bleek uiteindelijk aan ons (al wat oudere) bed te liggen! :confused:
    We kwamen er na de verhuizing achter:
    toen kochten we een nieuw bed en ineens werd ik 's ochtends wakker zonder last. Heerlijk!

Geen idee of dit jou helpt. maar je weet maar nooit.

9. Esma79

Esma79 Lid

26 jul 2008
    87
    0
    0
    ik loop bij de fysio voor mijn lage rugpijn.
    Het is erg ontspannend voor je rug en je krijgt advies.
    Er wordt gekeken naar je rug van wat er mis is gegaan.
    Dat kan zijn dat de ene helft van je lichaam korter is
    dan de ander of dat je spieren vast zitten, zenuw afgekneld,
    ene spier zit vast en de ander zit te los dus overbelasting etc.

het advies wat ik heb gekregen is bij het slapen op je zij
    liggen met een kussen (of voedingskussen) tussen je knieen.
    als je op je rug slaapt een kussen onder je knieholten zodat je
    onderrug en bekken plat liggen, dit is om een holle rug te
    voorkomen.
    niet te lang staan/zitten, dus bewegen. niet op een plek blijven staan
    dit voorkomen.
    En natuurlijk je onderbuik inspannen zodat je buik niet naar voren
    gaat hangen. Anders gaat je baarmoeder teveel hangen en krijg je
    een holle rug.
    Je bekken niet kantelen want anders krijg je bekkeninstabiliteit.
    Dit zou ook een verkeerde houding zijn.

Nou ik hoop dat jullie hiermee wat kunnen doen.

succes

10. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    hier ook rug pijn s'ochtends en ook overdag, als ik te lang zit in een bepaalde houding heb ik er ook last van.
    ik probeer steeds op de bank recht te zitten of met een kussen in m'n rug, ik slaap de laatste tijd ook beroerd door de pijn, heb alles al geprobeerd en het beste werkt lepeltje lepeltje liggen met mijn vriend in m'n rug, alleen is hij tot december door de weeks in het buitenland dus door de weeks bouw ik mezelf in met kussens.
    maar word toch met rugpijn wakker.
    ik wacht het nog even af anders ga ik het ook aankaarten bij de huisarts of verloskundige.
    en die steekje's herken ik ook, dacht al dat dat bandenpijn was.
    goeie tips trouwens hierboven :)

Deel Deze Pagina