Baby/dreumes constant moe, mopperig en veel huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nathalievs, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje is al vanaf de geboorte een pittige..
    Eerste maanden huilbaby veel overstrekken enz..
    Ontdekking reflux en kiss syndroom het zou nu dus beter moeten gaan..
    Umh ja het huilen werd idd minder, maar hij is nog steeds altijd super mopperig en eigelijk constant moe.
    Inmiddels is hij 1 geworden en slaapt hij gemiddeld van 7 tot 7 een ochtend en een middagdutje waarvan de tijden heel erg variƫren.. Maar als hij dan wakker word is het meteen echt krijsen! Dit houd pas op nadat hij flesje krijgt en dan na de boterham zit hij alweer te gapen en ogen te wrijven..
    Verschonen is zodra hij plat ligt meteen huilen..
    Aankleden is ook huilen
    En zelf spelen?? Wat is dat?? Alles is 1 minuut leuk en dat was het dan gaan we maar weer mopperen en jengelen..
    We hebben geluk dat hij 's nachts goed slaapt anders was ik denk gillend gek geworden haha...

Heeft iemand hier herkenning in?
    Ben al vaak bij dokter geweest maar krijgt dan altijd van die stomme antwoorden.. Hij is gewoon druk of komt omdat hij te vroeg is geboren dat hoort erbij ( hij is met 36 weken geboren maar had apgarscore van 2 x een 10 en een 9 en heeft verder er niks van geleden dus ik vind dat z'n stom antwoord)

2. Jennifer0306

Jennifer0306 Bekend lid

19 mei 2012
    809
    7
    18
    Misschien nog eens naar een osteopaat/manueel therapeut? Ik heb begrepen dat het Kiss syndroom soms terug kan komen. Loopt hij al? Misschien als hij dat nog niet doet is het vooral dat hij meer wil dan hij kan?

Vind het antwoord van de huisarts inderdaad niet waardevol. Succes!

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    hmm das niet fijn! en idd pittig voor jezelf!
    ik zou ook eens gaan kijken bij een osteopaat ofzo... wie weet zit er ergens nog iets niet lekker bij hem.
    en als je hem 2 x op een dag nog op bed legt, van 10-12 en van 15-17 uur?

en als je het spelen samen met hem opstart, eerst samen spelen en dan als hij in zn spel zit alleen verder? of ander uitdagender speelgoed?

iig ergens hulp zoeken want anders ben je over een paar maanden wel gillend gek geworden als je zo doorgaat, en dat is niet de bedoeling lijkt me...:(

4. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL

Hij gaat 2 x per dag naar bed nog.. Alleen al om 9 uur zelfs soms half 9 10 uur haalt hij echt niet.. Word dan tussen 10 en half 11 wakker en dan rond half 2 weer langer gaat ook echt niet en word dan rond 15 uur wakker..

Nog een x langs therapeut is wel slim! Hebben tijd bij kinderfyshio gezeten en bij een manuele therapeut toen hij kiss had.. Maar je zag dat toen ook aan zijn bewegen.. Daar is nu niks meer aan te zien dus verwacht zelf van niet maar na laten kijken kan nooit kwaad..

En lopen doet hij nog niet alleen aan de hand..

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou denken dat zijn klachten gewoon nog niet goed over zijn en dus nog behandeling nodig hebben, of dat er nog andere klachten spelen, die je over het hoofd hebt gezien in alle gedoe rondom kiss en reflux.
    Ik zou iig nog eens terug naar de osteopaat en kijken of dat iets oplevert en ik zou de oortjes gecheckt willen hebben.

Qua slapen: hij slaapt niet overdreven veel hoor. Twee slaapjes idd, maar die zijn beiden niet heel lang.

6. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    poeh, dat klinkt als een pittig jochie!
    Liggend verschonen en aankleden is bij ons op het moment ook een hel. Ik had het hier op het forum ook al eens aangekaart en hoorde van iedereen dat het een fase is. Ik probeer zoveel mogelijk zittend te doen en bij de luier en zo maar even doorbijten.
    Zelf spelen met 12 maanden is nog niet zo gek dat dat niet goed lukt dacht ik. Die van mij doet het wel heel goed, maar ik moet hem wel even op weg helpen. 5 minuutjes ernaast zitten, toren bouwen of zo en dan kan ie weer 30 tot 40 minuten voorruit (nu bijna 15 maanden). Met 12 maanden was dit nog korter, maar dat wordt steeds beter, dat moeten ze gewoon leren.
    Wij hebben verder ook een uitzonderlijk vermoeid kindje. Hij zit nu net 2 weekjes op 1 slaapje van als het even meezit 3 tot 4 uur. Op de leeftijd van jou zoontje was dat ook 2 keer een 2 tot 2,5 uur. Gewoon lekker laten slapen, groeien is erg vermoeiend. Ik ben toen ook wel naar de huisarts geweest hiermee, hij zag altijd grijs en at slecht, maar ze kunnen er gewoon niet zoveel aan doen. Het huilen herken ik echter niet, misschien moet je als je het echt niet vertrouwd, gewoon nogmaals gaan. Als ze zo huilen bij het wakker worden... lijkt me niet fijn en niet normaal.

7. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oortjes al laten checken was niks aan te zien alleen veel oorsmeer wat volgens hun dan zou kriebelen waardoor hij aan z'n oortjes zit.. Ga nu donderdag verwijzing vragen voor kno arts dat het ook zeker zo is..

2 slaapjes zou willen dat ze langer waren en denk dat hij het ook nodig heeft maar hij word gewoon wakker en gaat echt huilen dus krijg hem niet meer terug in slaap..
    Reflux is wel echt over hij eet ook super goed en nergens meer last van..gelukkig

Maar therapeut is goede tip om weer eens te laten controleren

8. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fase hoor ik heel vaak haha alleen dan zijn de fase's bij hem al een jaar lang haha..
    Maar alleen spelen heb ik verkeerd gezegd ik probeer hem ook te vermaken maar dat geeft zelfde effect als hij alleen met een speeltje bezig is alles is maar ff leuk..

We gaan gewoon weer naar de dokter en wat meer op onze strepen staan... Ze zien me alweer aankomen Hihi
    Maar goed als er dan echt niks is hopelijk een hele lange fase die snel overgaat!! Wie weet idd als hij kan lopen wat iemand hier zei...

9. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

2 okt 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    ah ok, ik dacht echt dat je het "alleen spelen" bedoelde...

Heb je ook al eens de binnenkant van de oogjes bekeken? Misschien een wat laag HB? Kunnen ze volgens mij ook wat hangerig, jengelig en moe van zijn. Misschien ook eens aan de dokter vragen?

10. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee nog niet gekeken maar hoop dat ik eruit krijg bloed te laten prikken kunnen ze dat ook meteen checken!

11. Nathalievs

Nathalievs Fanatiek lid

30 apr 2012
    1.547
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zijn bij dokter geweest..
    Hier zit astma en eczeem in familie.. Luc heeft een piepende ademhaling dus ze dachten dat hij moeite heeft met ademen en dat heel vermoeiend voor hem is.. Nu medicijnen 2 puffers en over 2 weken controle

Deel Deze Pagina