Welk dieet volg jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door oogappel, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,

Ben op zoek naar een goed dieet, ik wil zelf zo'n 6 kilo afvallen!
    Ik merk aan mezelf dat het beste werkt wanneer ik echt een week van te voren weet wat ik ga eten. ZOdat ik ook weet welke boodschappen er gehaald moet worden etc.

Waarschijnlijk het zoveelste topic sorry voor diegene die dit als vervelend ervaren :p

2. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Zelf volg ik natuurlijk geen dieet.
    Maar........ ik was laatst bij de kapper, daar was de eigenaaresse heeeeeeeelllllllll veeeeeeelllllllll afgevallen.
    Toen we vroegen hoe ze het gedaan had, vertelde ze dat ze niet echt een dieet volgde, maar gewoon haar eetpatroon aanpaste
    Dan voornamelijk heel weinig kolhydraten (je kan kolhydraten arme brood kopen) en heel weinig aardappelen. Totaal geen pasta's en ipv dat al at ze zilvervliesrijst.
    Veel kipfilet en mager vlees of vis
    Veel fruit en groente
    En verder gewoon goed kijken naar wat je eet.
    Voor haar werkte het wonderen. Het is een andere leefpatroon die je dan voor altijd goed kan vol blijven houden terwijl een dieet vaak maar tijdelijk is en je vaak snel kan vervallen in oude patronen.
    Succes

3. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    hier ook geen dieet, maar heb wel mijn eetpatroon omgegooid.
    `s ochtends 1 cracker met pindakaas, plus 1 kop thee
    tussen de middag 2 crackers plus 1 stuks fruit met melk
    als tussendoortje klein koekje of fruit.
    avond eten is gewoon normaal, maar niet overdreven veel. eet bijv. ook gewoon wel een patatje.
    verder eet ik in het weekend altijd 1 keer wat chips.
    Plus ik loop sinds 2 mnd 3 keer in de week hard.
    Prima vol te houden.
    Doe dit nu sinds een paar weken na mijn bevalling en ben ondertussen al 20 kilo afgevallen.

4. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Wauw joyce, wat goed zeg!

Bij mij is het probleem ook echt sporten, voor mijn zwangerschappen was ik altijd mega fanatiek met korfbal en spinning. Nu is er gewoon niets meer van over. Ik weet als ik ook weer ga beginnen met hardlopen dat er zo die 6 kilo vanaf is mmmmmmm maar kweet niet hoor voel me mega zwak! Terwijl ik dus wel super zit te klagen omdat ik merk dat het gewoon "in de weg zit"

Je geeft me wel een duwtje in de goede richting haha

5. linde90

linde90 Niet meer actief

sonja bakker, maar dan met een eigen twist....
    Vorige keer echt binnen 4 maanden 15 kilo afgevallen zonder mezelf uit te hongeren.

Nu ben ik weer begonnen en het is goed te doen!

6. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

ik ben ook aan het sonja bakkeren, ben nu in nog geen 3 dagen al 3 kilo kwijt :D

Het fijne aan dit dieet vind ik dat je variatie in je eten hebt en dat ze je niets ontneemt, zo kan je gewoon een wijntje drinken ( mocht je dit lekker vinden ) en vind je een recept niet lekker wat ze aangeeft dan heeft ze heel veel alternatieven.
    Ben dr al 16 kg mee afgevallen en ga nu weer verder ( even gestopt met de kerstdagen enzo ;) )

Je moet zelf echt goed kijken wat het beste bij je bij je werkt, bij dee een zal het sonja bakker zijn en bij de ander ww

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Voor ik zwanger werd van Nina ben ik ruim 30 kilo afgevallen door middel van calorieën tellen. Gewoon alles eten maar niet meer dan 1300 calorieën per dag.

Zelf vind ik het niet goed om koolhydraten te laten staan die heb je nodig! Ik eet 3 boterhammen per dag en gewoon 200 gram gekookte aardappels,pasta,rijst.

Ik ben net weer begonnen ben erg benieuwd hoe het weer gaat lopen

8. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Oh, ik zou het echt niet redden op 3 crackers...:$

Ik doe nu een proefweekje weight watchers, maar vind mijn eigen methode fijner :D

Ik heb aan de hand van een formule uitgerekend hoeveel ik mag/moet eten op een dag om af te vallen. Op Welkom bij ValtAf.nl houd ik een eetdagboek bij om te zien of ik niet te veel of te weinig eet en daar kan je ook zien of de verhouding van je dagmenu goed is (15-20% eiwitten, 50% koolhydraten, max. 30% vet).

Ik eet eigenlijk best veel (bijv. 5 boterhammen per dag) maar ben hiermee toch al 7 kilo kwijtgeraakt in 7-8 weken. Ik kon in het begin niet geloven dat ik zoveel kon eten en toch ervan afviel!

Nu dus een gratis proefweekje weight watchers maar dat is denk ik toch niks voor mij. Mag daar veel minder eten.

9. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    ik had ook echt 15 jaar niet gesport en aan het einde van mijn zwangerschap was ik al die extra kilo`s zo zat dat ik besloot 6 weken na mijn bevalling te gaan hardlopen (nog nooit eerder gedaan)
    alles nieuw aangeschaft, programmaatje van evi gedownload en gaan. Heb 3 vaste dagen in de week wanneer ik ga. En ik vind het echt heerlijk, gewoon even mijn hoofd leeg na al dat gegil gehuil en geklets en geruzie van die meiden de hele dag. Daarbij geef ik ook nog bv dus alles bij elkaar maakt ook wel dat ik in 4 mnd tijd wel heel veel ben afgevallen hoor. Maar door het hardlopen zie ik wel dat alles weer een beetje op zijn plek komt te zitten. Ik krijg weer mooiere bovenbenen, plus strakkere billen.
    Nou als je nu nog niet aan het lopen bent.....

10. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Haha kan je niet mijn mentalcoach worden, je doet het goed!
    Ik heb zelf ook evi, ga maar weer eens vragen of ze zin heeft om met me mee te gaan!

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik volg een keelontsteking dieet! val je kilo's mee af....

12. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Mmmm iets minder, maar leuke bijkomstigheid!
    Beterschap!!

13. Darlagirl

Trouwens, ongeacht welk dieet je gaat volgen, 2 liter water drinken per dag is ook errug goed voor je ;)

14. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Darla, je hebt helemaal gelijk en ik weet het ook allemaal dondersgoed pfpfpfp het frustreerd me zo dat ik zo zwak ben waardoor ik zo snel de handdoek in de ring gooi....negatieve spiraal zeg maar....tijd voor mooi weer ;)

15. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Zo wat knap van je! Ik heb wel vaker van Evi gehoord. Ik wil het eigenlijk ook gaan proberen, maar ik ben nogal groot "geschapen" van boven. Dus ik vraag me af of ik daarom wel "kan" hardlopen. Maar ik hoor wel dat het programma van Evi echt opbouwend is, en dat daarom iedereen het kan. Heb jij hier ervaringen mee?

16. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Even voor de duidelijkheid, lichamelijk ben ik niet zwak hoor ;)
    Op dit moment totaal geen doorzettingsvermogen!

Onwijs goed van jullie meiden hoor!

17. Darlagirl

Ik weet precies hoe je je voelt, ik had ook nooit doorzettingsvermogen, vraag me niet hoe maar ik heb het gelukkig gevonden en eindelijk het licht gezien hahaha :D

Weet je wat bij mij ook wel hielp / helpt, een hele lelijke foto waar je op je dikst op staat plakken op de koelkast of eventueel snoepla ( of wat jullie dan ook hebben ) plakken, telkens als je dan wilt snaaien zie je jezelf en denk je neeeeeee dat wil ik niet ik neem wel een appel ;):D

Wie weet helpt het :D

18. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Het is enorm opbouwend, in het begin loop je bijv maar stukje van 2 a 3 minuten. Het is steeds een stukje hardlopen en daar weer wandelen. En dat bouw je heel rustig op.
    Verder heb ik door de bv nu cupmaat E, dus ook best groot. Heb bij de hema een sportbh gekocht die speciaal voor intensieve sporten is en heb daardoor nergens last van.

19. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    koolhydraten helemaal schrappen uit je menu lijkt mij ook niet echt de juiste manier (atkins, south beach)... maar beperken daar ben ik dus wel een voorstander van. Voor mij is dat een goede manier, probleem, ik ben GEK op aardappeltjes! En weinig aardappels dat is moeilijk.
    Maar de methode Grip op Koolhdraten is voor mij een aanrader

20. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

ik doe het cambridge dieet, erg drastisch. De eerste week ben ik er goed door gekomen nu zit ik helaas in een dip! Ik ben 3,8 kwijt op dit moment met vandaag meegerekend. Best veel voor 1 week maar toch heb ik een dip! Ik heb sinds gisteravond een rommelende maag, de shakes zitten me tegen vandaag. Ik verlang na een lekker stuk brood of warm eten. Maar ja dat mag niet dus ik moet maar door bikkelen. Ik moet wel zo 34,7 kilo eraf hebben dus heb ook nog wel even te gaan!

ik ben al eerder 20 kilo met sonja bakker afgevallen, helaas kan ik het nu niet meer opbrengen om die verplichte menu's te eten, anders had ik dat liever gedaan!

Deel Deze Pagina