slapen slapen en nog eens slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mw21, 26 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Goh wat slaapt onze meid van 6,5 maand veel!!!! Vanaf 9 weken al. Paar weken terug kon ze t wel langer wakker houden maar ze is weer terug in oud patroon

7:30 wakker
    9:00 bed
    11:30 wakker
    13:00 bed
    15:30 wakker
    17:00 bed
    18:30 wakker
    20:00 bed

en moe is moe dan gaat ze gewoon gillen....
    Daarbij is ze als ze wakker is ooooover actief!! Ontwikkelt zich super vlot en groeit als een tierelier

herkenbaar bij iemand? En wanneer wordt dit slapen minder?

2. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Dan zal ze het wel nodig hebben denk ik. Ze slaapt wel meer dan mijn ventje die even oud is. Mijn kereltje slaap meestal 3 a 4 uur op een dag. Als ik het bij jou optel kom ik op 6,5 overdag. 2 keer zoveel dus.
    Ons schema:

6.00 wakker
    8.15 bed
    9.45 wakker
    11.30 bed
    12.30 wakker
    15.30 bed
    16.45 wakker
    19.00 bed

Hij is dus een uur eerder wakker, maar gaat ook een uur eerder slapen.

Ik weet niet waar dat aan ligt. Wie weet heeft ze het ook echt nodig. Het word vanzelf minder. Ik ken geen volwassenen die zoveel slaapt :) (maar dat antwoord wilde je vast niet hebben)

Als je kijkt naar de wakker tijd dan zit daar een uur tussen. Dus is ze eigelijk sneller moe. En als je zegt dat ze zich snel ontwikkeld. Dan heeft ze veel slaap nodig om al die informatie die ze in die 1,5 uur binnen krijgt te verwerken.

3. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze meiden zijn ook slaapkopjes. Onze jongste is nu 6 maanden, wordt 's ochtends om 06:00 wakker en gaat 's avonds rond 19:00 naar bed. Overdag slaapt ze meestal 2 x 2 uur en 1 x een uurtje.

Het wordt wel minder, maar moet zeggen dat onze oudste rond haar eerste verjaardag af en toe dat 3e slaapje weer nodig had, was ook een fase. Ze zat toen al wel op 2 normaal gesproken.

Lastig met al die voedingsmomenten hè? Als ze zoveel slapen ;)

4. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik zou het slaapschema van 6 maanden echt niet meer weten, maar wij hadden ook zo'n beste slaapkop. hij is heel beweeglijk en wil alles ontdekken dus de tijd dat hij wakker was/is benut hij heel goed en gooit al zijn energie erin. daardoor zal hij meer behoefte aan zijn slaapjes gehad hebben. ik heb het toen ook bij het cb aangegeven en zij zagen er niks kwaads in en vonden het alleen maar fijn voor mij dat hij zo sliep :D

Het minder worden van de slaapjes gaat geleidelijk aan. Collin is inmiddels nu bijna 20 maanden en het slapen is zo veel minder geworden, hooguit 2 uurtjes tussen de middag, dus eigenlijk een beetje gemiddeld.

5. misa

misa Niet meer actief

Onze oudste sliep ook heel lang, heel veel. Hij heeft zelfs tot een jaar nog 3 slaapjes gehad!

Zo heel gek is het trouwens niet hoor. Kijk hier maar eens naar:
    inbakeren.nl - slaappatroon van baby's

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier juist een heel moeilijke slaper, ze slaapt 2x 45 minuten overdag en dat kost al veeeel moeite... Dus jouw schema klinkt mij heerlijk in de oren ;)
    Mja, het klinkt idd alsof ze het zo nodig heeft, uiteindelijk gaat ze vanzelf minder slapen :)

7. sanntje

sanntje Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.304
    1
    36
    Vrouw
    NULL
    Hier over het algemeen ook zo'n slaapkoppie!!
    Met momenten wat minder... zo wilde ze vanmorgen niet slapen.
    Maar... slaapt bijna de hele middag. Na het warme eten ook gelijk te bed en de ochtend gaat ze vaak meteen na de 1e fles terug!
    Als ze wakker is, is ze maar 1 tot 2 uurtjes wakker.
    En inderdaad, moe is moe! Ik ga niet lopen emmeren om d'r wakker te houden. Dan moet ze super hard huilen, echt sneu...
    Verder ook goeie ontwikkeling, leert snel, pittige tante! Maar wel slaapkoppie :D

8. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Lekker toch? Hier ook een slaap kop. Slaapt tussen 5 /6 uur op een dag. En dan van 21 tot 9.
    H et zal inderdaad vanzelf minder worden.
    Dus we moeten er nu maaar van genieten

9. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn zoontje is ook een slaapkop hoor!!
    Hij is nu 8 maanden en slaapt nog 3x overdag, in totaal ongeveer 4-4.5 uur.
    En 's nachts ook het klokje rond. (12-13 uur) :)

Het lijkt nu eindelijk iets minder te worden omdat het derde slaapje steeds iets korter wordt maar eigenlijk vind ik het stiekem best fijn zo! ;)

10. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Haha zo gek dus niet!! En inderdaad heel moeilijk met eet en drink momenten!
    En t is vaak wel lkkr maar ze wordt ouder en slaapt dus ook niet altijd meer in de wagen, dus naar huis.
    En heb altijd campingbedje in mijn auto!

11. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Mijn zoon slaapt ook zoveel muv de sprongen dan slaapt hij slecht.
    Hij is 8 maanden en slaapt 's morgens 1,5 uur, 's middags 2 a 2,5 uur en 's avonds ee uur en vervolgens van half 8 tot half 8!
    Heerlijk, geniet ervan! Mijn dochter sliep nooit en altijd huilend inslapen. hij heeft het nodig denk ik dan...

Deel Deze Pagina