Ik heb echt een erg drukke baby in mijn buik. soms lijkt het wel of er 4 handjes en voetjes lopen te trappen en slaan. het voelt ook niet altijd even prettig. het is zelfs zichtbaar van buiten af. Herkent iemand dit? Ik zou wel willen vragen of je er iets aan kan doen maar een drukke baby is een drukke baby lijkt mij.
Ik weet dus niet precies wat nou een drukke baby is. Mijn baby is stil als ik druk aan het lopen ben, maar als ik zit beweegt hij de hele tijd. Ik zie eigelijk sinds vandaag mn trui op en neer gaan. Maar dit is de eerste en heb dus geen idee of dit vaak is of neit.
Bij mij beweegt hij ook m.n. als ik niets doe, dus als ik zit of lig. En ik merk de laatste paar dagen dat de bewegingen die ik voel sterker worden. Logisch natuurlijk, hij wordt ook groter. De ene dag is hij ook drukker dan de andere. Van mijn 1e zwangerschap kan ik het mij niet meer zo herinneren. Bij mijn tweede leek het ook altijd of er binnenin iemand voor acrobaat aan het oefenen was. Dus ik denk dat het vrij normaal is hoor. Nadeel is wel dat ik 's nachts steeds wakker wordt van het geschop...
Een paar weken geleden (net als jij nu ongeveer) was mijn kindje soms ook heel erg druk, dan dacht ik ook: ho maar! Nu is het weer iets rustiger, maar soms nog aardig druk. Wat bij mij wel hielp was op mijn linker zij gaan liggen, even met mijn handen op mijn buik en er verder vanaf blijven.
mijn zoon van 12 jaar was ontzettendddddd druk.( en groot) zo druk dat hij ervoor zorgde dat ik in het ziekenhuis kwam halverwege de zwangerschap met vermeende weeen. het bleken gewoon schoppen van hem te zijn waar alles op reageerde. hoe verder de zwangerschap vorderde hoe meer gekneusde ribben ik kreeg. helaas is er weinig aan het doen. je hebt drukke kinderen en minder drukke. bij de bevalling floepte hij eruit en leek lachend te willen zeggen met een guitig smoeltje "zooooo hier ben ik dan." zelfs de gyn moest erom lachen. "zo daar is ie dan" riep hij ook. precies hetzelfde als wat ik dus dacht. niks huilen of wat dan ook. gewoon tadaaaa hier ben ik dan! kom maar op wereld! hij stuiterd nu nog alle kanten op en het zal je niet verbazen dat hij adhd heeft. op zich vrij logisch denk ik nu achteraf en dat het aangeboren is ook dat is me inmiddels meer dan duidelijk. ik vond het ook wel leuke kanten hebben. je buik beweegd steeds helemaal. heb je dat al? dat ziet er ontzettend grappig uit. kun je misschien wat met het kleintje spelen. sommige reageren op aanrakingen van mama. misschien kan je hem dan afleiden van een gevoelige plek of als hij zich lijkt te vervelen ofzo wat bezig houden. en verder gewoon wat heen en weer lopen dan wieg je het kleintje als het ware als het te gek wordt. en tjah, s'nachts gaat mama liggen en dat is megasaai hé dan worden ze wakker. en gaan ze spelen. tot nog toe ben ik nu gezegend met een heerlijk rustig kleintje. het geweegd wel maar veel minder heftig en hard.
Hier ook een enorme drukteschopper. Bij mijn vorige lag de placenta aan mijn buikwand, dus die fungeerde als stootkussen. Nu niet, en dat kan ik merken! Volgens mij is er weinig aan te doen. Ik word soms misselijk van het draaigevoel, wordt stevig op m'n blaas getrapt, krijg af en toe geen lucht door een stoot in m'n longen en het maagzuur borrelt omhoog doordat mijn maag soms in de verdrukking zit. Mijn buik golft af en toe helemaal, zelfs met kleren aan kun je het zien. Op zich is het grappig, maar ik krijg er wel af en toe genoeg van, hoor. Vooral 's nachts word ik steeds wakker van al dat gedraai, geduw en getrap. Nou ja, nog hooguit een week of 10 volhouden en daarna zal ik het nog wel weer gaan missen, haha. En gisteravond hebben mijn man en ik gezellig een half uurtje zitten spelen met ons kleintje, die reageerde op alles en nestelde zich heerlijk tegen de warme hand van mijn man aan. Dat zijn de leuke kanten ervan!
Mijn eerste zoon was erg rustig in mijn buik. Hij is ook vrij rustig in zijn doen en laten. Mijn tweede zoon was heeeeel erg druk in mijn buik, soms was dat best wel pijnlijk. Hij is een wat drukker mannetje, niet vervelend hoor maar heel actief en een echte komiek. Dit kindje is nog drukker dan mijn tweede, waardoor ik erg veel harde buiken heb. Het begint meestal als ik rustig zit of lig en dan steken er overal bulten en punten uit en mijn buik is dan helemaal scheef. Ik heb er een mooi filmpje van gemaakt waar je het woelen heel goed op ziet.
Dit is ons tweede kindje en die is ook drukker dan mijn zoontje. Heb ook regelmatig 's avonds een harde buik, omdat ie probeert er via mijn navel uit te komen. Inderdaad niet altijd even prettig, maar ook wel weer fijn omdat ik wel weet dat het allemaal goed gaat.