worden de deur-aan-deur abonnementaanbieders steeds brutaler?

Discussie in 'De lounge' gestart door flerk, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Trouwens laatst iemand van eneco aan de deur...
    "Ja, ik kom een automatisch inbraakalarm verkopen"
    Handig hoor.. Je stelt het in en als er in gebroken wordt dan gaat er ook meteen een stil alarm af.
    Heel leuk... Maar wij hebben al jaren een eigen alarm... En een bijpassend stickertje daarvan op de deur en op het raam als ontmoedigingsbeleid. (Ik heb tenslotte liever dat ze door.open en bij een ander inbreken dan dat het alarm bewijst zijn werk te doen)
    "Oh ja.. Die had ik wel gezien maar ik denk.. Die is vast nep"

Typisch gevalletje.. "Denken moet je overlaten aan een paard.
    Die hebben namelijk een groot hoofd."

2. flerk

flerk Niet meer actief

Misschien is het dit wel waarom ik dit topic opende, omdat zoiets ook eens bij mij gebeurd is en ik er echt door van slag was. Het ging om een goed doel waarbij mijn bijdrage ervoor zou zorgen dat 1 baby gevoed zou worden. Ik heb ´nee´ gezegd en toen ging de jongen verder met ´dus u kiest er eigenlijk liever voor dat een baby sterft, dan dat....´. En ik schrok daar enorm van. Dat hij ZO ver ging! Ik zei ´hoho, nu moet jij onmiddellijk stoppen met praten, dit kan echt niet!´. Hij ging er vandoor maar ik heb tot de dag van vandaag spijt dat ik niet zijn naam heb gevraagd en een serieuze klacht heb ingediend. Dit soort praktijken kunnen gewoon niet. En daar komt bij, hij weet niet wat ik in mijn leven meegemaakt heb en omdat HIJ een stomme ´hoe haal je mensen over´cursus heeft gevolgd, moet ik me helemaal beroerd voelen.
    Ik blijf erbij, de doelen zijn goed, de methodes: een schande.

3. Saskia78

Het is gewoon een soort mix van chantage en shocktherapie

Vraag me af of er OOIT iemand na zo'n opmerking toch maar wel donateur is geworden?

Ik ben overigens helemaal geen fan van meeste zogenaamd goede doelen.
    Maar Kika en het Ronald mcdonald huis zijn 1 van de weinigen die met enige regelmaat wel iets krijgen.

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ja, zit echt met open mond verhalen te lezen elke keer..

5. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Hier sinds kort zo'n sticker onder de deurbel. Zag gisteren nog iemand een stap mijn pad opzetten en gelijk aeer omkeren:D lekker rustig!

6. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Ik zou strak volhouden dat ik geen dakgoten maar zelfreinigende regenvangers heb:D

7. Hier is het betrekkelijk rustig, we wonen op een erf waar je niet met de auto kan komen, misschien komt het daardoor :D

Maar had vorige week wel in de stad nog iemand van greenpeace. Had zijn papieren heel goed verstopt zodat het net leek of ie gewoon wat wilde vragen... Na een kort praatje hebben we gezegd dat we al lid waren van Greenpeace... Is niet zo, maar dan gaan ze in elk geval geen discussie aan :D

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ohja, laast zat ik met mijn jongste dochter op schoot ze was eindelijk even inslaap gevallen. Gaat inneens de bel *ding dong*....
    Maargoed ik kon en wou niet opstaan want ze lag te slapen bij mij dus.
    Ik keek door de vitrage naarbuiten, komt zoeen verkoop pipo voor mijn raam staan en begint naar mij te zwaaien...
    Dus ik denk; 'wtf is dit nou weer zeg..laat me met rust, bovendien kan ik niet opstaan!'. Nadat hij enkele secondes overdreven mijn aandacht heeft proberen te trekken keer ik mijn hoofd om en staar maar naar mijn laptop.
    Gaat hij weer op de bel drukken, een paar keer achter elkaar zelfs!
    *ding-dong, ding-dong, ding-dong!*
    gelukkig hangt de bel in de gang en zit er een dikke deur tussen waardoor mijn jongste niet wakker werd, als ze wel wakker was geworden had ik is even opengedaan met alle gevolgen van dien..:x

Vandaag stonden er weer voor de deur, ik herken ze van een kilometer afstand. Ik doe altijd of ik blind en doof ben..

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik ben écht heel adrem en asociaal hoor :) Ik ga het niet herhalen. Ik kan je echter verzekeren dat je behoorlijk levensmoe moet zijn als je ziet dat ik 3 stickers op de deur heb:

1. Aan de deur wordt niet gekocht
    2. Geen colportage/collectanten
    3. GEEN VERKOOP, COLLECTES OF GELOOFSOVERTUIGING

En vervolgens nog een zooitje 'geen reclame' en nee-nee-stickers en dat zit allemaal zo duidelijk op de deur dat op het moment dat je hier aanbelt, je gewoon zo'n bord voor je hoofd moet hebben zitten om vervolgens toch voor dat soort onzin mijn bel in drukt. Dan loop je het risico om de volle laag te krijgen.

De arme kindjes in TakaToekoeland kunnen wat mij betreft regelrecht de boom in - mét of zonder die zak rijst die ik al dan niet/wel doneer en ze mogen het blad 'de vuurtoren' vrijblijvend meenemen.

10. Minerva

Minerva Niet meer actief

Dat is zo vreselijk tactloos en bot...! :$ Ik heb het ook een keer meegemaakt met een vriendin wier vader op dat moment redelijk recentelijk was overleden aan kanker. Wij liepen door de stad en je raadt het al: donateurs van KWF die ons op een zelfde manier aanspraken. Mijn vriendin zei netjes "geen interesse" (ze wilde op dat moment niet herinnerd worden aan de dood van haar vader) en één van de mannen reageerde met een opmerking als "oh, dus u vindt het goed dat mensen sterven aan kanker en wilt niet meehelpen om onderzoek te financieren?". Nou, je kunt je wel voorstellen dat mijn vriendin zeer terecht uit haar slof schoot en die vent duidelijk heeft laten weten wat ze van hem dacht én dat ze net haar vader had verloren aan kanker.

Dat soort "verkopers" moeten per direct van de straat worden gehaald. Wat een idioot ben je dan! :x

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ja mja, ze werken op commissie. Bij vijf mensen die 'ja' zeggen krijgen ze een fikse bonus. Ze moeten wel 'overtuigend/dwingend' zijn, anders kost het geld. Ik heb dezelfde training gehad, voor telefonische verkoop.

12. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Na het lezen van dit topic weet ik wat ik volgende keer tegen die mensen moet zeggen voordat ik de deur weer dichtknal ;)

Bij ons kwam er van de week iemand van een of andere loterij. Onze wijk was speciaal geselecteerd blabla. Mijn vriend had eerst het verhaal aangehoord en daarna gezegd geen intresse, en waarom niet meneer. M'n vriend omdat ik geen zin heb om ergens aan vast te zitten. Nee hoor meneer uw zit helemaal nergens aan vast blabla. Hij ging maar door. Uiteindelijk had m'n vriend hem afgepoeierd.

Later iemand van een goed doel of iets. Hij begon al met hallo mevrouw ik ben hier met mijn vrienden. Okee doeii veel plezier met je vrienden!

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Mijn man laat ze nog wel eens een begin maken van hun verhaal ik niet. Je ziet het gelijk. Met van die mappen onder hun arm.
    Ik zeg gelijk geen interesse en doe de deur dicht.

1 keer zei ik al dat ik niks wil kopen. Toen zeiden ze: maar we verkopen niks we geven advies. Ja uhu;)

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik luister vrijwel nooit naar het verhaal; ik onderbreek ze al na de eerste 'goedenavond, ik ben...', dan zeg ik al zoiets als: ah, ben jij dat? Nou geen interesse doehoeiiiiiiiii *SMACKT DEUR DICHT*

15. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zeg altijd heel vrolijk "ik ben al klant, lid enz bij jullie".
    Dan wensen ze je vrolijk lachen een fijne dag en zijn ze weer weg.
    Doe ik vrolijk mijn voordeur dicht en ga lekker verder met waar ik mee bezig was :D.

16. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    oja bloedirritant die verkopers, hier komen ze nooit verder dan de tweede zin

17. Mimime

Mimime Niet meer actief

De mooiste die ik ooit heb gehoord;
    Jehova's belde bij haar aan; 'Mevrouw wij komen Jezus brengen'
    En haar gevatte antwoord; 'Prima, zet maar in de schuur'

18. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik zei altijd Goh wat aardig van u. Zet maar op de stoep haal m zo wel op.:D

19. Saskia78

Hmm ik heb er ooit eens zelfs koffie mee gedronken en ze hadden eigenlijk niet zo'n heel andere visie op de huidige wereld als dat ik dat heb.

Ik geloof alleen niet zo in hun oplossing.
    Hebben zeker een uur zitten praten en was een heel prettig gesprek.
    Daarna zijn ze weggegaan en nooit meer terug gekomen.
    Zeggen wel nog steeds goedemiddag als ik ze tegenkom overigens.

Geen idee wat me bezielde hoor.. Normaal komen ze weinig verder dan "sorry mevrouw, heeft u even tijd?"
    Nee sorry... Nu even niet.
    Probleem is alleen dat ze dan dus terug blijven komen tot je we tijd hebt :)

20. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Die had ik vorige week ook aan de deur. Ik had de jongste op de arm omdat ik onderweg was om hem naar bed te brengen. Ze zei bij mij niet dat ik er liever voor koos om een baby te laten sterven maar ze zat wel de hele tijd naar de kleine te kijken. En was verbaasd dat ik geen interesse had.

Deel Deze Pagina