worden de deur-aan-deur abonnementaanbieders steeds brutaler?

Discussie in 'De lounge' gestart door flerk, 13 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lady7

Lady7 Niet meer actief

Een geweldig topic! Zo irritant al die mensen aan de deur..

Vorige week had ik nog iemand, keek door t keukenraam naar binnen.. ik zwaaide vrolijk naar r.. ging verder met me telefoongesprek en liet r lekker voor de deur staan :) Ze heeft best wel even staan wachten... voor niets want ik heb niet open gedaan :D

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

3. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    als ze aanbellen, wijs ik even de sticker aan, en dan gaat de deur weer gewoon dicht hoor..

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja dat doe ik ook hoor Mja je moet toch weerrrr naar de deur lopen hahaha

5. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    als ik de fles aan t geven ben.. of gewoon geen zin heb :D maak ik niet open.

Ik kan zonder dat ze mij zien, door een spleet precies zien wie er voor de deur staat

6. Tannie

Tannie Bekend lid

16 nov 2011
    552
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier al een maand of 2 zo'n "Nee" sticker (collectes, verkoop en geloofsovertuiging) en wat een rust!!!! Voorheen stond er hier 4a5 x per week wel iemand aan de deur, vooral de "goede doelen" die meteen met een machtigingsformulier komen zijn erg vervelend en opdringerig. Maar tot nu toe is er maar een analfabeet geweest die de sticker niet snapte, omdat hij volgens eigen zeggen "niets verkocht", netjes weggestuurd......

7. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb wel eens jehova getuige aan de deur gehad met de mededeling dat ze het licht kwamen brengen. Ik op de knop van de buitenlamp geduwd en gezegd dat ik het licht al gevonden had :D. Die waren binnen no time weg.

Tijd terug irritante vrouw van het CBS aan de deur gehad. Was per toeval wat eerder thuis van mijn werk en man denk ik klussen in ons (toen) nieuwe huis. Dochter lag boven te slapen. De bel ging en dacht eigenlijk dat het mn zusje was. Die komt wel eens vaker onder werktijd aanwaaien voor een plaspauze. Dus ik sluip naar de voordeur, maak open. Staat dat mens daar. Nog voordat ze een woord gezegd had stond ze al met een voet binnen... Dat moet je doen bij mij. Ze kwam een vragenlijst afnemen die ze al vaker per post hadden gestuurd en die ik had weggegooid, zat midden in verbouwing/verhuizing en had er geen tijd en zin voor. Ik 3x keer gezegd dat mijn dochter in bed ligt en dat ze wakker word van geroezemoes in de gang. Dat bleek bij de betreffende mevrouw er niet in te kunnen. Ze kon toch even binnenkomen?!?! Nee, want het kwam me niet uit. Ze bleef aandringen en wilde een afspraak met me maken. Dat had ik gedaan, was ik van der af. Toen ze weg was, bedacht ik me. Vond die hele afspraak niet nodig en vond haar zo opdringerig. Ik het CBS gebeld. Hele situatie uitgelegd (had haar naam :D). Daar vonden ze haar ook erg opdringerig en daar zou ze op aangesproken worden. De afspraak hebben ze geannuleerd gelukkig!

8. flerk

flerk Niet meer actief

Nou Angel229, het is toch niet te geloven dat iemand zich ZO opdringt. Ik blijf me ergeren, wat ´n verhalen...
    Ik vraag me af wie er zin heeft in zo´n baan.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

In deze tijden is iedere baan een baan.

10. Bij ons waren er ook laatst jehova's aan de deur geweest. Mijn man deed open, want ik was nog in mijn pyjama... Hoor ik hem opeens zeggen ' o, het gaat over het geloof? daar weet mijn vrouw meer van dan ik...' Werd ik er dus alsnog bijgeroepen door mijn vent :x Met pyjama aan, ongekamd haar... Heb na 2 minuten gezegd dat hij het prima in zijn eentje aankan en dat ik moe was vanwege mijn zwangerschap. Vervolgens hebben ze nog ruim een uur met mijn man staan praten over 'de weeën van de eindtijd' (heel toepasselijk :D)

11. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik heb ook een ontzettend hekel aan deur tot deur verkopers en heb laatst voor de gein mn videocamera meegenomen toen er werd aangebeld en gevraagd of de verkoper bezwaar had als ik z'n praatje op zou nemen 'voor evaluatiedoeleinden'. Hij vroeg me niet eens wat ik er mee bedoelde en voor ik het wist was hij weg. Wsl bang dat hij op Youtube zou belanden, haha. :p;)

12. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.883
    459
    83
    Ik heb een voordeur met een luikje. Dus het luikje gaat dan heeeel snel weer dicht, met de mededeling geen interesse. En ik trek ook regelmatig de bel eruit. Sommige zijn dan zelfs nog zo erg dat ze gaan kloppen. grrr.

13. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Ik zeg altijd.. Geen interesse. Gaan ze toch door dan zeg ik : ik zeg toch dat ik geen interesse heb? Meestal houden ze dan wel op.

14. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hahaha die is wel leuk bedacht!!

15. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Kom allemaal gezellig hier wonen!!!
    Ik woon hier nu 5 jaar en heb in die tijd 1 goed doel, 2 jehova's en 1 energiebedrijf aan de deur gehad... Lekker rustig dus. Wel jammer dat ik zo de genoemde opmerkingen die ik hier las niet kan gebruiken...

16. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Heel vermoeiend, vooral omdat ik dus echt heel slecht ben in afkappen en nee zeggen;)
    Ben dus heel blij met dit topic!

17. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Trek een wenkbrauw op, wijs naar de sticker, en doe de deur weer dicht. Zeg geen woord, en luister ook nergens naar. Scheelt een hoop tijd en frustratie.
    En de enkele dappere die een voet tussen de deur heeft gezet, heeft de deur erg stevig gevoeld. ;)

18. flerk

flerk Niet meer actief

Pfff, vanochtend weer! Loop door de stad, staan twee jongens met kranten. Er wordt mij een krant aangeboden. Ik opgelucht, want het is de Volkskrant dus ik kan zonder liegen zeggen dat wij die al hebben. Gaat hij door: oh, maar dan heb ik een ander cadeautje voor u. Moest meteen aan dit topic denken want jahoor, hij ging maar door. Ben gewoon nee, dank je blijven zeggen. Maar dan voel je je bijna (!) aso omdat je doorloopt, daar zit dus de truc. Ze houden je aan de praat en JIJ moet eigenlijk de botterik zijn.

19. flerk

flerk Niet meer actief

maar ik ben liever 'aso' dan dat ik me laat stoppen om een lang verhaal te horen. En het komt er altijd op neer dat 'cadeautjes' niet gegeven worden, het is namelijk geen Sinterklaas. Ze zijn uit op je portemonnee, niets meer en niets minder. Dus grote onzin dat ik me 'aso' moet gaan voelen.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.847
    19.216
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik voel me niet aso als ik doorloop wanneer ik ongevraagd aangesproken word door zo'n verkoper. Ik blijf wel beleefd verder hoor. Ik glimlach en zeg "nee bedankt, houdoe" en loop zonder vaart te minderen door.
    Nu vind ik die mensen in de stad minder irritant dan verkopers aan de deur. In de stad ben ik toch al in beweging. Maar thuis moet ik er speciaal voor van mijn luie krent komen en daar houd ik niet van. Of ik ben net bezig m'n zoon op bed te leggen ofzo. Dat stoort het me echt in datgene wat ik aan het doen ben.

Ik heb trouwens nooit gehad dat iemand doorging na mijn 'nee bedankt' (want dan zou ik waarschijnlijk wel asociaal terug doen. Je krijgt wat je verdient, tenslotte. Dus als iemand zo respectloos is om niet naar mijn 'nee' te luisteren, voel ik ook geen enkele reden meer om beleefd te zijn tegen zo iemand.)
    Ook een voet tussen de deur is me nog nooit overkomen. Dat zou ik serieus opvatten als poging tot inbraak en zo iemand zou ik zonder pardon een ram in zijn gezicht geven. (Diep van binnen ben ik namelijk een zeer agressief persoon. :))

Deel Deze Pagina