worden jouw (schoon)ouders voor het eerst opa en oma ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Magdalena6, 10 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    mijn schoonouders die worden voor de eerste keer opa en oma... zal dr maar niks over zeggen :|

mijn moeder word voor de 2e keer oma en mijn vader voor de 3e keer...

me moeder heeft ons en de baby al heel erg verwend haha

2. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Mijn schoonouders voor de 2e keer en mijn ouders ook.. Mijn broertje zijn vriendin is deze maand uitgerekend (einde van de maand) dus die zijn me net wat voor :p

3. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Mijn ouders worden voor de 4de keer opa en oma (ik heb nog 2 oudere broers met kinderen), zijn ouders worden voor het eerst opa en oma. Eerste kindje binnen onze vriendengroepen.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn ouders worden voor de eerste keer opa en oma, en mijn schoonvader wordt voor de 3e keer opa.

5. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

1 mei 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Bij ons worden ze allemaal voor het eerst opa“s en oma“s.

Ik heb 1 oudere zus en zij is verstandelijk gehandicapt, daar zullen geen kleinkinderen van komen.
    Dat ik zwanger ben maakte mijn ouders wel blij, maar vooral erg ongerust. Zij hopen dat ik niet dat hoef mee te maken wat zij hebben meegemaakt met mijn zus. Zij herbeleven alles wat rond de geboorte van mijn zus gebeurde. Mijn zus heeft geen erfelijke aandoening, maar toch is het is moeilijk voor ze om echt blij te zijn.

Het verschil met mijn schoonouders kon nauwelijks groter zijn.
    Mijn man heeft 1 oudere zus die bewust kinderloos blijft (ze wil wel graag tante worden) en 1 oudere broer die de ware partner niet kan vinden.
    Mijn schoonouders waren en zijn dolenthousiast en kunnen er nog steeds niet over uit hoe gelukkig een kleinkind hun maakt. Vooral oma kan haar koopdrift nauwelijks beheersen en als de verhoudingen iets beter waren geweest had ze hier elke dag op de stoep gestaan om even naar mijn buik te kijken.

Ik heb soms behoorlijk moeite met het verschil. Mijn ouders zo angstig en mijn schoonouders blij alsof ze er zelf ƩƩn gemaakt hebben.
    Ik kan het niemand kwalijk nemen, het is zo natuurlijk allemaal, maar het wringt wel. Ik ben helemaal niet zo gecharmeerd van al dat enthousiasme, en het doet me leed dat mijn ouders het moeilijk hebben.

6. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Hier worden mijn ouders voor het eerst grootouders! Superfier! Kunnen over niets anders meer spreken!

De schoonouders worden voor de derde keer oma en opa! Ook wel trots hoor!

Maar heb toch echt wel de indruk dat het voor je eigen ouders specialer is als vrouw! Zij zijn er naar mijn mening toch echt wel meer mee bezig. Mijn schoonouders hun dochters zijn beiden eind vorig jaar bevallen en heb de indruk dat dat meer voor hen betekende dan een schoondochter!
    Maar moet van mijn kant ook wel toegeven dat ik meer met mijn eigen ouders deel dan met mijn schoonouders... :oops: Het ene zal wel reden aan het andere geven zeker...

7. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Wij hebben net 2 uur geleden naar mijn schoonouders gebeld en ze verteld dat ze opa en oma zijn geworden! Ze vonden het al geweldig dat ik zwanger was maar nu zijn ze door het dolle heen. Vooral opa.. die heeft een stamhouder! hahah. Mijn eigen moeder reageert bij mij relaxter dan bij mijn oudere zus. Ze is al oma en om de een of andere reden had ze bij mij meer vertrouwen in de zwangerschap.
    Mijn vader leeft niet meer maar leeft voort in de namen die we hebben gegeven.

Andere mensen blij maken is toch ƩƩn van de mooiste dingen die er is! :D

Zo, en nu gelijk even kijken of mijn nieuwe banner werkt!

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Bij ons worden mijns schoon ouders en mijn ouders allebei voor het eerst opa en oma

en ze zijn allemaal hele maal door het dolen heen. en moet ook echt bellen als het zo ver is maakt niet uit hoe laaten en zo

Bij onsze opa's en oma's worden het voor de opa en oma van mijn het 5 achter klein kind.

bij mijn oma der 4 achter klein kind (allemaal meisjes)
    en bij mijn ander opa en oma het eerst kleine kind

9. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.041
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    JA! voor zowel mijn ouders als voor mijn schoonouders wordt het de eerste keer dat ze opa en oma worden.

10. cindy en marcel

16 sep 2007
    98
    0
    0
    thuisblijfmoeder
    eindhoven
    voor mijn ouders wordt het het 1e kleinkind. Voor mijn opa en oma het eerste achterkleinkind.

Voor mijn schoonouders het 3e kleinkind maar wel zijn we allemaal dit jaar bevallen of gaan we bevallen.
    Ze worden dus van geen opa en oma ineens 3 keer in 1 jaar opa en oma.

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Gefeliciteerd Ellen!

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Voor mijn ouders is het de eerste, ook super trots..er staat nu al een maand of 4 een kinderstoel in de woonkamer haha

Mijn schoonouders.. ja en nee. Mijn zwager heeft vorig jaar een zoontje gekregen met 22 weken zwangerschap, is toen overleden.
    Dus eigenlijk zijn ze al wel opa en oma, maar voelen het toch anders..

13. Niet meer actief

Voor mijn ouders word het ook hun eerste kleinkindje :D
    Voor mijn ex schoonouders ook, maar die vinden het niet interessant (heb nog nooit iets van hun vernomen)

14. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    voor mijn ouders wordt het de eerste, voor schoonouders de vierde.

ze zullen allemaal wel door het dolle heen zijn als we het over twee weken gaan vertellen! :D

opa's en oma's hebben we helaas allebei niet meer. mijn lieve opa is vorig jaar overleden, en die gaan we vernoemen als het een jongen wordt.

15. Niet meer actief

En ik heb nog 2 grootouders, mijn oma en opa
    Die vinden het ook echt leuk om superopa en superoma worden :D

16. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Mijn ouders en schoonouders worden voor het eerst opa en oma.
    Heb op een hele leuke site allemaal spullen gevonden met opa, oma en tante er op.
    Mijn ouders en broer weten het al maar mijn schoonouders nog niet.
    Heb vanalles besteld en ik hoop het deze week binen te hebben.

17. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Belgiƫ - Antwerpen
    Mijn ouders zijn al opa en oma. Maar mn schoonouders nog niet. (ze zijn gescheiden dus heb 2 "paar" schoonouders)

Mn schoonmoeder is heel blij zegt mn vriend. Ik zou het niet weten want heb haar al eeuwen niet meer gezien. Laten we zeggen dat zij mij absoluut niet wilde als schoondochter en dat heel duidelijk liet blijken. Dus onze band is nihil. ik hoop voor haar dat ze mij goed gaat behandelen als ze op visite komt, en niet enkel over haar kleinkind gaat praten en mij weer negeren zoals altijd :( Want nu laat ik me niet meer doen. IK ben zwanger, IK draag haar kleinkind, als ze me nu nog negeert dan zal ze er spijt van krijgen vrees ik ..

Anyway..

Mn schoonvader & zijn vrouw zijn echte schatten, die zie ik dan ook als mn echte schoonouders. Vooral zijn vrouw is in de wolken, want ze heeft maar 1 dochter die door een herseninfarct op haar 6de mentaal gehandicapt is, en nu ongeveer de leeftijd van 11 jaar heeft terwijl ze 32 is. Zij zal nooit kinderen kunnen krijgen, dus is ze dolblij dat ze toch nog een kleinkindje krijgt!

18. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Beide kanten worden voor het eerst opa en oma en vinden het het mooise kado dat ze konden krijgen. Helaas is mijn vader onlangs overleden dus mijn moeder kan haar enthousiasme niet delen maar is wel superblij dat ze oma wordt!

19. Krisstel

Krisstel Niet meer actief

Voor mijn ouders en schoonouders dit het eerste kleinkind..zo bijzonder. Ben ook erg benieuwd hoe ze straks zullen reageren als de kleine er eenmaal is :D:D

20. liss10

liss10 Lid

7 okt 2007
    94
    0
    0
    Bij ons is het zowel voor mijn ouders als schoonouders het eerste kleinkind.
    Mijn schoonvader heeft de babykamer zelf gemaakt (wel naar ons ontwerp) en komt steeds met nieuwe ingevingen aandragen. Zij zijn echt de trotsheid zelf.
    Mijn ouders vinden het ook helemaal super. Ze hebben zelfs de vakantie in september geannuleerd (ik mag nog tot eind oktober), want ja, je weet natuurlijk maar nooit :)

Deel Deze Pagina