n.a.v. de andere speelgoedtopics en met sint en kerst in zicht, vraag ik me af of er nog andere moeders zijn die hun kind geen V-techspullen en andere licht/knipper/geluiddingen geven? En hebben jullie nog leuke speelgoedtips? (Hiermee wil ik niemand veroordelen die dit soort dingen wel leuk vindt, wij zijn gewoon niet zo van plastic en batterijen )
Haha, dit kon ik geschreven hebben, zo'n 5 jaar geleden maar ik ben er van teruggekomen. Justin is al geen speler, laat staan met bijv houten speelgoed, hij vind dat echt niks aan terwijl ik dit ook zooo graag wilde toen.
Ik zag bij de intertoys een hele wand met houten speelgoed zoals: -loopfietsje -blokken -kralenteller ( zeg ik t goed?) wat je vroeger op scholen had om met gekleurde balletjes te leren tellen -duwwagen -en nog vast veeel meer maar dit zijn de dingen die mij ff snel opvielen en er leuk uitzagen. Je bent wel slim hoor ! Af en toe word ik helemaal gestoord van al t speelgoed waar geluid, muziek, gepraat en licht uitkomt hahahaha. maarja zoonlief vind t geweldig maarja hij smijt er ook wel is mee dus soms heb ik t geluk dat t niet meer werkt of dat de batt leeg is, vaak als ik geen zin heb in t geluidje kun je de batt eruit halen en als ze t nog niet snappen t geluid ff uitzetten met uitknopje. Succes met je zoektocht
Hier ook een liefhebber van het houten speelgoed. 'I'm Toy' vind ik een heel leuk houten speelgoed-merk.
Ik vind de hamerbankjes zo leuk, trouwens. Helaas is m'n dochter daar nog iets te jong voor. Ik bedoel zoiets: I'M Toy Houten ballen Hamerbank Koe - Houten Speelgoed Webshop I'm Toy Houten multi Hamerbank - Houten Speelgoed Webshop
Duplo: is wel van plastic, maar wel geluidloos . Verder boekjes, houten puzzels. Houten loopfietsje hebben ze hier veel plezier mee. Ik heb wel vtech spul in huis, maar niet alles hoeft geluid te maken van mij!
Ik ben ook wel voorstander van houten speelgoed, maar een gezonde balans mag er wel zijn, dus ook wel wat geluid en plastic speelgoed hier in huis. Mijn meisje speelt echter zo goed als alleen met poppen dus vnml. daarvoor schaf ik dingen aan, zoals houten poppenbed en kinderstoeltje, houten poppenwagen. Maar heb ook duplo bijvoorbeeld, is ook wel leerzaam vanwege het in en uit elkaar halen en vormenstoof van hout bijvoorbeeld. Daarnaast puzzeltjes (makkelijke) en boekjes lezen... Kijk naar wat je kind leuk vind en speel daarop in.
onze kids zijn helemaal gek van hun houten trein van eichhoorn. en hier komt dus ook weer een uitbreiding van met de kerst. ook v- tech doet het hier goed hoor. hebben ze al veel van geleerd dat vind ik zo fijn aan dit merk
De spullen met knopjes en geluidjes en batterijen zijn hier in huis op 1 hand te tellen en we hebben ze nagenoeg allemaal gekregen op een sprekende Woezel en een activity center voor in de box na. Zolang het leuk en leerzaam is vind ik het prima om een gezonde mix tussen plastic en hout in huis te hebben. Wel vind ik veel batterij-speelgoed erg eendimensionaal. Naast de knopjes indrukken kun je er naar mijn mening weinig creativiteit in kwijt omdat alles voorgekauwd wordt. Hier is de interesse dan ook snel verdwenen. Wat ze wel heel leuk vindt: - koffertjes om dingetjes in te stoppen en er weer uit te halen - stapeldingen (blokken, stapelbekers, etc) - theeserviesje (wel plastic ivm breken) - kleine boekjes om zelf te lezen zoals uitdeelboekjes Dikkie Dik of Gonnie oid (boeken in het algemeen zijn favoriet en daar leren ze ook veel van, dat vind ik het fijne van boeken ) - houten muziekinstrumentjes - simpele houten puzzels - auto's of andere dingen waarmee ze door de kamer kan kruipen - knuffels (vooral Elmo en Dikkie Dik zijn favoriet omdat ze die ook kent van Sesamstraat). Maar, ik denk ook dat het erg afhankelijk is van de interesse van je kind. Mijn dochter is heel erg bezig met sociale aspecten van spel en deelt bijvoorbeeld rozijntjes met Elmo en drinkt 'alsof' uit haar theeserviesje. als je daarop inspeelt, maakt het volens mij niet zoveel uit of je voor hout of plastic kiest. Tellen kun je ook leren met een boekje of met blokjes om maar wat te noemen....