Eerlijk, er is bij ons veel veranderd.. Zowel in positieve als negatieve zin.. Ruim 11 jaar samen en er is nog steeds houden van en t willen delen van elkaars leven en alles.. Hij zit in al m'n toekomstplannen en ben voornamelijk gelukkig maar niet altijd en met alles wie wel bedenk ik me dan.. Maar toch, wat ik heel erg mis is hoe de relatie was toen de vonken er nog vanaf spatten.. Het nie van elkaar af kunnen blijven, uren zoenen en strelen You name it Ik voel me nu niet meer zo begeerd als toen.. We zoenen nog nauwelijks en als ie ook n poging doet wil ik zelf al nie meer omdat ik in m'n hoofd heb dat ie toch niet wilt en het alleen maar voor mij doet en dan voelt t Voel me nie meer aantrekkelijk genoeg leuk genoeg vul maar in om me er aan over te geven Het is echt een cirkeltje geworden van bedenken wat ie wel n niet voor me voelt en situaties/gedrag ed interpreteren als n bevestiging van wat ik zelf "bedenk" Weet t soms echt nie meer en dat bespreek ik dan ook wel met hem maar t antwoord is niet echt bevredigd zeg maar omdat ie alles ontkent wat ik benoem want hij vind me wel prachtig leuk dit dat en alles Ik weet nie goed hoe ik de passie en romantiek kan terugbrengen zonder t zo gemaakt/opgezet te laten voelen Of moet ik accepteren dat t nooit meer zo zal voelen omdat houden van anders is als verliefdheid en kriebels Ik wil me gwn begeerd voelen T lijkt soms of we alleen nog maar de liefde voor de kinderen delen Los van de leuke dingen die we samen doen hoor Hebben t echt wel fijn samen Hij is echt m'n maatje en alles Doen ontzettend veel leuke dingen met en zonder de Kids Maar mis de passie.. Voel me vaak onzeker over mezelf en zoek bevestiging bij m'n partner maar toch kan ik t nie echt aannemen Daarom vroeg ik me af hoe dat bij jullie is Voelen jullie je nog net zo begeerd? Zo ja hoe en zo nee waar ligt dat bij jullie aan? Wat kan ik zelf doen want al werk ik aan mijn dingen zeg maar toch heb ik sterk t gevoel dat als n relatie veel te verduren heeft gehad en ook al is er nog liefde voor elkaar t toch heel goed kan zijn dat iemand sommige gevoelens niet meer oproept omdat je elkaar zo hebt gekwetst en teleurgesteld?
Nee, ons lage pitje heeft wel meerdere redenen. Maar het is ook niet allemaal meer nieuw en spannend, dat was het wel toen we elkaar net kenden. Zou wel graag mijn drive weer een beetje terug willen, maar hoe? We hebben wel heel veel doorgemaakt en vooral heel veel verdriet, en ik hou zielsveel van hem, en kan niet zonder hem, maar dat intieme stukje is een puntje... Duss TIPS WELKOM!
Sorry ik weet dat het de lounge is, maar sinds de geboorte van ons zoontje spatten de vonken er niet meer zo vanaf als in het begin, nee. Gewoon omdat de hele spontaniteit eraf is. Ik kan niet opeens van het ene moment poepluier verschonen het volgende moment opeens mijn "innerlijke godin" oproepen En daarnaast als ik er een hele dag op heb zitten met knuffelen met ons zoontje enzo, dan heb ik 's avonds ook niet altijd zin in polonaise aan mijn lijf Dus hier spatten de vonken er ook niet vanaf momenteel, maar dat ligt hier iig niet aan mijn man. Heeft hij misschien problemen op het werk ofzo??
Nou, begeerd misschien niet direct....Maar wel liefde, trouw, steun etc etc. Je relatie veranderd nu eenmaal met de jaren. Een deel doordat je kinderen krijgt bijv, maar ook omdat je beiden ouder wordt en anders met dingen om gaat en anders naar je relatie kijkt dan toen je 20 was. Maar zolang de basis goed is, je nog steeds blij wordt wanneer je elkaar ziet en je nog graag samen bent is de relatie toch prima? allemaal heel normaal volgens mij.
Hier is de passie ook wel weg na 20 jaar. We worden zo opgeslokt door werk en gezin dat we er gewoon te moe voor zijn. Ik mis het wel moet ik zeggen. De eerste jaren waren we echt wel een klef en hecht stel en nu heb ik steeds vaker het idee van waar is het mis gegaan en word ik hier gelukkig van. Je bent samen maar ik voel me ook vaak alleen en dan misschien liever alleen en dan ook gewoon echt alleen.
Momenteel totaal niet, maar goed, dat is ook niet helemaal realistisch want ik ben hoogzwanger. Ik snap zeker wat je bedoeld. Als je net verliefd op elkaar bent, wil je 24/7 bij elkaar zijn, lekker knuffelen en zoenen, veel seks met elkaar hebben.. Zolang je maar bij elkaar bent. Op een gegeven moment krijg je samen echt een leven, misschien wel met samenwonen en dan is de verliefdheid er natuurlijk nog wel, maar je leeft dag in dag uit met elkaar, de 'nieuwheid' is er een beetje af. Als je dan ook nog samen een gezinnetje krijgt, dan verandert er wel vaak veel in een relatie. Ik ben nog steeds gek op mijn vriend, maar het is nu echt houden van geworden, en niet meer dat puber achtige verliefd zijn van toen we net wat kregen. Vooral dat weinig zoenen herken ik heel erg, eerst konden we echt aan een stuk door met elkaar zoenen, nu doen we dat amper nog (wel kussen op de mond etc). Ik denk wel dat het belangrijk is dat je allebei blijft investeren in de relatie, en ook zelf initiatief neemt om meer aandacht voor elkaar te hebben. Niet alleen op seksueel gebied, al is dat natuurlijk ook belangrijk.
Het is wel anders. Die echte verliefdheid met kriebels in de buik is er inmiddels wel vanaf na 9 jaar. Maar ik voel me nog steeds erg begeerd. Mijn man zegt iedere dag hoeveel hij van me houdt en hoe mooi ik ben. Verder hebben we ook een prima seksleven. Ik vind hem nog steeds erg aantrekkelijk en soms heb ik nog wel eens van die vlindermomentjes van: " zo dat is mijn vent".
Nou ik zou me wel weer eens gewoon sexy willen voelen in plaats van een soort van 'sloppy mom' Zo voel ik me wel, en heb de energie niet er iets aan te doen 😔 (ME en Fybromyalgie, 1 jarig meisje en intensief revalidatieproject werken niet mee)
Ja...mijn man is echt iemand die helemaal voor mij gaat. Met alles. Dat liedje van Rihanna van only girl in the world... zo laat mijn man mij altijd voelen Wij hebben altijd al een flirterige relatie gehad en dat is nooit veranderd. Een bepaalde chemische reactie die blijft heb ik laatst gelezen. Sommige mensen hebben dit Altijd verliefd blijven op je partner: het kan! - Elsevier.nl
Ik voel me na 11 jaar samen nog net zo begeerd ja... of dat ook altijd op die manier tot uiting komt als toen? Nee... zoals eerder al gezegd wordt, als mn lijf de hele dag als plakaap, klimpaal e.d. gebruikt is kan ik soms bijna kriegelig worden als er dan s avonds ook nog aan geplukt wordt terwijl ik er echt niet vies van ben... En hij is ook wel eens te moe, te druk in zn hoofd e.d.... Maar dan laten we elkaar wel duidelijk merken dat we het soms best anders zouden willen omdat we elkaar wel 'graag zien'
Juist ja.. Die dingen die je noemt mamabri zijn er zeker allemaal wel Maar tis gwn vnml m'n gezondheid de alledaagse drukte ed die mij een "zeikerd" hebben gemaakt, die vaak klaagt en moppert omdat ik ook vaak n beetje op ben van alle migraine aanvallen en nek/schouderklachten en t veel alleen doen omdat ml ook naast t gezinsleven wordt opgeslokt door werk studie en problemen We hebben allebei zo onze zorgen problemen ed waar we ook samen over praten ed En wat ook eerder werd genoemd je relatie veranderd door de jaren door omstandigheden, samenwonen & nu twee heel jonge kindjes kort op elkaar Er is wel seks maar vaak ook eenzijdig, snel en kort vnml gericht op hem(wat k ook zelf in stand hou omdat we dan zowiezo nog even intiem zijn, hem tevreden wil houden etc) maar tegelijkertijd mij nie goed doet omdat ik me dus zo nie begeerd genoeg voel en mezelf tekort doe.. Al zijn pogingen wel zich meer op mij te richten wijs ik zelf 9 vd 10 z af omdat ik dus van alles in m'n hoofd heb en me er nie meer op me gemak genoeg bij voel en bedenk dat t een opgave is ipv echt willen voor hem Hij wilt dat steeds ontkrachten maar er is zoveel gebeurd en gezegd tussen ons dat iets met mij heeft gedaan als persoon Is t nog te volgen?
Daar zeg j wat born2mom Z'n liefde voor mij is wel voelbaar en zichtbaar in andere opzichten dan intimiteit en romantiek Niet dat er helemaal geen romantiek is hoor Liggen elke avond tegen elkaar aan film te kijken ed Maar bedoel t echte knuffelen zoenen strelen uren seks en de manier van kijken die alleen bij n net nieuwe relatie hebt
We zijn hard bezig om vaker intiem te zijn. Hier 11,5 jaar samen en met onze 2 kleine dames en de drukte schiet het er bij in. Of naast haha 😉 Mijn libido was na start met pil weer tot het nulpunt gedaald. Inmiddels is man gesteriliseerd en ik ben kunnen stoppen met de pil. De gebroken nachten die we vanaf vorig jaar november nemen af tot een paar keer dus ik ben minder vermoeid. Verder werk ik onregelmatig dat werkt ook niet mee. Maar we gaan nu voor het spontane en daar neemt hij het meest initiatief in en dat bevalt ons nu goed. We praten goed samen altijd en over alles dat is heel fijn. Ik voel me zeker nog begeerd!
Echt als ik kon zou ik hem delen.. Maar dat kan ik niet Maar je kunt je relatie wel weer opkrikken. Tijd voor elkaar maken...en iets heel anders gaan doen met de seks...maak er anders een spelletje van. Net als 50 shades...maar dan realistisch... Laat hem jou eerst eens lekker masseren en neem de hele avond de tijd. Daar kan alleen maar goede seks van komen. En fijne tijd samen geeft ook gelijk een leukere omgang tijdens de dag. Als je weer intiem in bed bent..kun je dat overdag ook zijn tegen elkaar. Elkaar weer lief gaan vinden. ( maar je mag hier niet teveel over seks praten geloof ik
Voor een (groot) deel lijkt het me normaal dat de passie minder wordt met het verloop van de jaren. Zeker als er kinderen zijn die veel van je vragen maar echt niet alleen dan. Onze relatie is echt anders als vroeger, maar ik voel me daar gelukkig niet onbegeerd door.. ok misschien wel een beetje, maar ik ben daar net zo verantwoordelijk voor als hij. Op heel veel vlakken is het nu juist beter dan toen (ook niet onbelangrijk) en ik weet dat de passie gelukkig nog echt wel aangewakkerd kan worden en wordt ook.
We gaan toch niet in detail alleen hoe je naast je nieuwe leven met kinderen en na zoveel jaren ook nog aan je relatie moet blijven werken...
Jawel het is te volgen Om heel eerlijk te zijn herken ik dit wel met periodes. Als het allemaal eens wat minder lekker loopt, de kinderen nog echt heel klein zijn en regelmatig wakker zijn, jezelf oververmoeid raakt. En ik snap het ook wel dat je op sommige momenten dan liever wil slapen ipv dat gefrummel aan je lijf En als er veel dingen tussen jullie (dus echt relationeel) gebeurd zijn, nare dingen gezegd kan dat natuurlijk zijn weerslag geven. Toch denk ik, dat als de basis wel gewoon goed is bij jullie je daar ook wel weer uit kunt komen. Door toch samen tijd door te brengen (desnoods lekker samen op de bank een leuke film kijken met wat lekkers erbij) op zondagmiddag met het gezin naar het bos, het hoeft nl niet altijd veel te kosten, hooguit wat goede wil en energie En vooral blijven praten met elkaar!
Klopt mime82 de persoon die hij nu is zou ik niet meer willen ruilen met de persoon toe In zoveel opzichten Maar als dat passionele meer terug zou komen T bijna verliefde gevoel dan is er bijna niks te klagen