romantisch etentje voor 2

Discussion in 'De lounge' started by kwebbel1984, Mar 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

Oct 30, 2012
    1,027
    0
    0
    Na een moeilijke heftige periode wil ik mijn man morgenavond verrassen met een romantisch etentje. Omdat hij wat later thuis is en een zwaredag heeft gehad wil ik de kinderen vroeg eten geven en naar bed brengen en dan de avond voor ons hebben. We hebben de laatste tijd veel langs elkaar heen geleefd en geen goede en volwassen gesprekken gevoerd.

Hij heeft zelf ook ingezien dat we problemen hebben en willen er allebei heel hard aan werken om weer een gezonde relatie te hebben. Hij heeft na een zwaar weekend gehad te hebben (veel ruzie en drank misbruik van zijn kant) ingezien dat hij een probleem heeft en wilt er zelf aan werken.

De afgelopen dagen praten we weer een beetje met elkaar en ik wil dus weer iets samen doen. Rustig eten en praten zit er met de kinderen niet in dus wil ik een romantisch etentje voor 2 maken.

Voorgerecht gaat niet lukken omdat we al later eten dus wilde het alleen houden bij een hoofdgerecht en eventueel klein nagerecht. Zat zelf te denken aan krieltjes met verse boontjes en een varkenshaasje met jachtsaus en champignons. Als nagerecht iets van ijs of aardbeien.

Maar is het wel romantisch of is het gewoontjes? Miss tips vpor wat anders of tips voor de varkenshaas? Heb het al jaren niet gemaakt.

2. Snoeppie

Snoeppie Bekend lid

Sep 10, 2012
    521
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan niet in jullie portemonnee kijken maar persoonlijk zou ik er dan liever voor kiezen om een oppas te regelen en het diner te verschuiven naar het weekend zodat je ook echt de tijd hebt om te praten met bijvoorbeeld nog een wandeling na het diner. Buiten de deur hebben wij vaak de beste gesprekken omdat je dan uit je vertrouwde omgeving bent. Na een zware werkdag is het de vraag of zijn hoofd er dan nog naar staat.

3. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Gourmeten? Zit je lang te tafelen en kun je kletsen

Niet enorm romantische maar hier doen we wel eens pizza op de bank onder een dekentje en heel belangrijk dan de tv uit.

Mijn man zou blij zijn met wat je van plan bent te maken!

4. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Ik denk dat het meer gedachte er achter is dan wat voor maaltijd je op tafel zet.
    Dek de tafel gezellig, steek er een kaarsje bij aan en trek iets leuks aan voor hem.

Varkenshaasje mag heel erg licht rosé zijn.
    Helemaal doorbakken word ie droog.

Misschien wel lekker voor het toetje...
    Doop de aardbeien in gesmolten chocolade, hard laten worden en die kan je dan bij het ijs leggen.
    Geeft net iets extra's :)

Verder zou ik ook zeker een keer doen wat Snoeppie zegt.
    In het weekend is het minder gehaast.
    Misschien dan een keertje uit eten? Filpmje erna pakken, of ervoor?

5. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

Oct 30, 2012
    1,027
    0
    0
    Ik wil juist dat hij zich morgen avond kan ontspannen na een zware dag en dus niet gewoon z'n eten na binnen werken en op de bank ploffen. Hoef ook echt geen uren aan tafel te zitten dus gourmetten valt af maar gewoon net ff iets extra's met eten. Lekker eten en onder het eten praten. Maar ik mag toch geen varkenshaas hebben die rose is van binnen? Ben 17 weken zwanger.

6. Manoya

Manoya Niet meer actief

Ik vind het wel wat gewoontjes.. maar wij eten regelmatig krieltjes en boontjes o.i.d. Ik weet natuurlijk niet wat bij jullie "normaal" is.

Je kan het bereiden en dan het bord mooi opmaken ofzo, dan is het gewone eten ineens niet meer zo gewoon meer :)

7. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik zou inderdaad ook een oppas regelen en lekker gaan eten. Dat hoeft geen hele avond te duren of heel duur te zijn maar je hoeft nergens op te letten, niet te koken en niet op te ruimen. En je loopt niet de kans dat je gestoord wordt omdat er een kindje wakker wordt. Ik heb het ook wel eens willen doen op jouw manier maar toen kwam manlief thuis met "wat ik nou op het nieuws hoorde"... Pats, meteen de tv aan. Weg gezellige sfeer. Niet zijn bedoeling, maar toch. Met uit eten gaan heb je dit allemaal niet.
    O ja, en rosé gebakken varkenshaas mag inderdaad (helaas) niet.

8. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Dat is waar Kwebbel, niet aan gedacht.
    Zou persoonlijk dan geen varkenshaas eten maar dat komt omdat ik het niet meer te eten vind als het doorbakken is.
    Zonde van het haasje.

Ik denk dat het er meer om gaat dat je er moeite in steekt en je best doet om het gezelliger te maken dan anders dan om de maaltijd die je neerzet.

Je zou anders een beenhammetje kunnen doen.
    Even aanbraden in de pan en dan in de oven.

9. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    En tapas maken?? Allemaal kleine hapjes.. Lekker tafelen samen :)

10. Bollen

Bollen Fanatiek lid

Jul 22, 2013
    1,422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Allemaal kleine hapjes maken, hop op de kleine tafel en lekker tegen elkaar zitten op de bank. Praat hier t lekkerst!

11. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik vind het ontzettend lief en leuk van je dat je dit gaat doen en er wat extra moeite voor doet.!

Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt wat je maakt maar dat het voornamelijk om het gebaar gaat. Veel plezier!

Share This Page