Ik ben net een aantal afleveringen aan het kijken van 'dubbeltje op zijn kant' en het valt me op dat hier eigenlijk nooit de studieschuld wordt genoemd. Ik was even bang dat ik één van de weinigen nog was met zo'n schuld, maar nou zie ik hier op het forum alleen toch nog wel meer met zo'n studieschuld voorbijkomen. Is dit zo'n normale schuld dat ze die niet meenemen in die berekeningen? Wie heeft er allemaal een studieschuld en durf je te vertellen hoeveel? Ben gewoon benieuwd of mijn schuld een beetje normaal is.
Bij mij is het geloof ik nog zo'n 4 of 5 duizend. Ik betaal elke maand 75 euro. Nu best veel zo in de ww maar goed.
Ik heb nu nog 7500 schuld, betaal 50 pm af. Gaat lekker snel ahum. Maar ook werkeloos dus veel meer hebben we niet. Ml betaald ook 50 pm af, maar hij is bijna klaar
Ok. Hoeveel was het in het begin dan? Ik moet in januari beginnen met aflossen, maar wil zoveel mogelijk in één keer proberen af te lossen, dus met vakantiegeld en teruggaven grote delen ineens betalen. Is het ook officieel een schuld? Hoe zien jullie dat? Dit was ook je beginschuld zeg maar?
Hier al helemaal afbetaald. Zat geloof ik op ongeveer 6000 en betaalde 45 per maand. Een studieschuld is volgens mij geen officiële schuld, in die zin dat die niet meegenomen wordt bij een hypotheekberekening. Tenminste dat dacht ik.
Ik heb iets van 2200,- schuld en nog niks afgelost, geen draagkracht de afgelopen jaren. Mijn man had 900,- schuld en die hebben we in een keer afgelost toen we eens een meevaller hadden. Ben blij dat het niet zo veel is
Ik heb zo'n 6000 euro schuld helaass.. maar het wordt idd niet gezien als een echte schuld en je krijgt er dus geen registratie van
Jeetje wat een lage bedragen. Mijn studieschuld is bijna 25.000 euro. Ik moet in januari beginnen met afbetalen. Helaas is mijn contract tijdens mijn zwangerschap niet verlengd en heb nog geen ander werk. Als ik dan nog niks heb kan ik het afbetalen nog uitstellen volgens mij.
Hier had ik 2500 euro schuld, inmiddels afgelost. Je betaalt trouwens wel rente, dus in totaal heb ik denk ik zo'n 2750 betaald.
Wow, mijn studieschuld was zelfs nog hoger als die van Snokkie, door twee studies. Maar gelukkig kan ik de schuld nu dragen.
Ik ken mensen die nu studeren en hun studieschulden komen uit op 30.000 euro (geschiedenis) en 60.000 (psychologie) dus ik denk dat jij dan nog heel goed uitkomt.
Het is wel degelijk een echte schuld, alleen wordt deze niet geregistreerd bij het BKR. Er zijn politieke discussies gaande om dat te veranderen, aangezien het van grote invloed kan zijn op je bestedingscapaciteit.
Ik heb een schuld van +/- 14.000... ik betaal sinds januari 87 per maand af. Dus voorlopig zit ik er nog aan vast...
Hier was mijn schuld 15 jaar geleden 22.000, ook na twee afgeronde studies. Na 2 jaar begonnen met terugbetalen en ondertussen nog zo'n 4000 te gaan en ik betaal 180 per maand
Wel nee joh, je bent zeker niet de enige. Hier een behoorlijk bedrag. Tja dat is nou eenmaal zo. Gelukkig ook een goede baan dus het houdt me niet zo bezig eerlijk gezegd.
Hoe komen jullie ana zulke hoge studieshulden als ik vragen mag? Is dat vanwege niet afronden van een studie binnen de gestelde termijn of vanwege lening naast studiefinanciering?
ik nog 4000, betaal nu 150 per maand af... mijn studieschuld was nog hoger, ivm lenen naast de beurs door uit huis te gaan...
Jeetje wat een bedragen nog.. daar schrik ik best wel van. Waarschijnlijk ook omdat ik het niet gewend ben en vooral 'verwend' ben doordat ik geen studieschuld heb. Lijkt me best heftig om zulke bedragen af te moeten lossen.