Worden jullie op de juiste leeftijd geschat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Druif78, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

veelal jonger maar als ik met mijn vriend en zoon ben dan veel ouder hahaha.

hier vroegen ze tijdens de zwangerschap van fynn of het niet zwaar werd een tiener moeder te worden (was 21)

en nu vragen mensen ook of het mijn eerste word. als ik dan zeg dat het de 2de is kunnen ze het niet snappen hahha

2. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland

Hier hetzelfde gehad. Rookte ook nog en werd die dag 23 ging ook sigaretten halen of ik me ook even kon legitimeren. Vroeg of rijbewijs ook goed genoeg was. Waarop ze antwoorde dat dat ook wel kon. Dan denk ik al bij mezelf je moet 16 zijn om sigaretten te halen ik vraag of rijbewijs goed is dan ga je toch bij jezelf na denken oh rijbewijs die is dus al 18 geweest. Dit zelfde ook een keer gehad met drank halen, die jongen schaamde zich behoorlijk dat hij er na vroeg. Heb hem maar gerust gesteld met de mededeling dat het me wel vaker overkomt.

Ik word dus regelmatig jonger geschat. Als ik met Noa over straat loop krijg ik heel vaak van die mensen die me helemaal nastaren en je ziet ze dan verluisteren. Heb ook al eens gehad dat ze me voorbij liepen en dan zeiden, zo die is er vroeg bij. Ik ben verdorie 30 wat nou vroeg er bij.

Af en toe is het wel leuk om jonger geschat te worden, maar soms word ik op het werk door klanten ook echt zo aangekeken van snotneus wat moet jij nou.

Ik denk dat het wel wat met aanleg te maken heeft, want mijn hele familie word jonger geschat dan ze daadwerkelijk zijn. Als ik straks 50 ben en ze schatten me nog 40 of zo vind ik het wel prima ;)

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Worden jullie op je eigen leeftijd geschat?

Eh...nee.. al jaren niet.

Ben namelijk klein van stuk (1.55 m) en word altijd veel jonger geschat. Mensen kijken altijd verbaasd en vol ongeloof als ik mijn werkelijke leeftijd vertel.

Ik vind het nu niet erg meer, maar in de puberteit vond ik het een drama. Toen werd ik ook gepest met mijn lengte. Bovendien werd mij altijd in discotheken naar mijn legitimatiebewijs gevraagd, terwijl langere personen (die eigenlijk nog niet eens de disco binnen mochten!) gewoon door mochten lopen. Hoe kwetsend vond ik dat toen dat je beoordeeld werd op je lengte!

Jaren geleden riep een kindje (jaar of 5) in de HEMA ook eens vol verbazing uit: "kijk eens mama, wat een klein mevrouwtje!" Ik wist toen niet goed waar ik kijken moest, had het idee dat iedereen naar mij keek.

4. Niesje123

Niesje123 Actief lid

1 mrt 2011
    456
    0
    0
    Heej Ladies!

Ik ben nu 30, wilde laatst een fles drank halen voor mijn oom,
    vroeg ze mijn ID, ik zei dan moet ik even naar de auto, zei zo van: :(auto:(, daarop ik weer van ja en de kinderen zitten er ook nog in, haha..
    Die arme vrouw had het niet meer en bleef maar sorry zeggen en ik zo van: nee hoor, dat hoor je graag toch!! Haha, maar ik word dus ook altijd jonger geschat, en mijn dochter oogt ouder ( is 11 ) dus dat zorgt al helemaal voor rare blikken af en toe :p

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    toen ik 13 was leek ik 18 :) mocht overal naar binnen en voor alcohol en shag heb ik noot mijn legitimatie hoeven te laten zien. was met mijn 13 al 1.80 lang en zag er vrij volwassen uit.

nu ik 2 kids heb wordt ik rond de 20 geschat en wordt vaak raar aangekeken dat ik nu al met 2 kids loop. als ik dan zeg dat ik al 25 ben vallen ze bijna van de stoel :)

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hahaha, wat grappig die anekdotes! Kan me er wel eentje herinneren van vroeger: ik was zwemmen met mn zus en onder de 14 moest je een volwassen iemand bij je hebben. We waren 19 en 21 en ze vroegen mn zusje om een legitimatie :) Zij pissed!!!
    Met discotheken ed moest ik me ook vaak legitimeren ( 18+) terwijl ik dan al 21+ was...
    Denk zeker dat lengte ermee te maken heeft!

7. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    Toen ik 16 was werd ik altijd rond de 25 geschat...nu ben ik 27 moeder van 2 kinderen en nu wordt ik meestal net 20 geschat.
    Ach als ik straks 50 ben en ze denken dat ik 30 ben heb ik denk ik geen klagen.

8. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik wordt altijd ouder geschat..

echt al van kleins af aan... toen ik 4 was dachten mensen dat ik 6 was, 6 jaar dachten ze dat ik 8 was.. toen ik 8 was dachten ze dat ik 12 was... met 12 leek ik net 18... met 18 leek ik net 23.. nu ben ik 23 en schatten ze me rond 25/26..

als je heel klein bent is het echt niet leuk (voor mn ouders) want mensen dachten altijd dat ik 2 of meer jaar achterliep.. terwijl ik juist wat voor liep op mn leeftijd.. maarja dat krijg je als je er ouder uitziet dan dat je bent.. !!

heb ik nu met mn dochtertje ook.. ze is 1,5 en mensen denken dat ze 2.5 is.. krijg altijd opmerkingen van.. oh ze praat wel slecht he !! dan moet ik weer uitleggen dat ze pas 1.5 is.. meestal schamen de mensen zich !

9. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    oh dat heb ik ook devil, naja had dan maargoed ik wordt altijd 18 geschat..hooguit 20/21. maar hoor toch wel vaak 18! en ze denken dat mn zusje mn ZUS is...grrrr :D

10. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik wordt altijd jonger geschat krijg ook nooit sigaretten mee wat ik zelf echt onzin vind want vind mezelf er echt geen 15 uitzien maargoed als ze dat over 10 jaarn og zeggen :D ben nu trouwens 24 mensen kijken me ook wel eens raar aan als ik met de kinderwagen loop..

mijn man is 35 en ging een keer naar de weekend tandarts en toen bij het betalen vroeg hij of hij 18 was want dan hoefde hij niet contant te betalen:$:$:$
    hij ziet er jong uit maar zo jong:D

11. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

even wat anders hoor maar zie elke keer jouw avatar en dan denk ik elke keer wat een poepie doepie plaatje :D;)

nou sorry offtopic maar dacht zeg het nu eens :D

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ook altijd jonger!

Moest ook een keer sigaretten halen, hetzelfde als devilchase op een autoweg, maar ik zei dus gelijk dat ik met de auto was gekomen! Maar toch moest ik echt uit de auto mijn legitimatie halen hoor!

En toen Joris een maand of 2 was, wandelde ik naar mijn moeder, kreeg ik ook zo'n rotopmerking naar mijn hoofd; kijk dat kind met een kind, schandalig! Ik was 24 toen ik Joris kreeg!

En uitgaansgelegenheden? Moet ik me nog heel vaak legitimeren en dat met mijn bijna 28 jaar ;) Mensen staan ook altijd raar te kijken als ik ze vertel hoe oud ik ben!

13. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik word altijd ouder geschat..
    Waarom geen idee.

14. caroline16

caroline16 Niet meer actief

hier precies hetzelfde en ik vind het wel prima! ben alleen geen 22 maar 21 ;)

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik word meestal jonger geschat en soms een enkel keertje redelijk in de richting. Maakt me verder eigenlijk weinig uit :D.

16. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    meestal 2/3jaartjes ouder. Ben 21, heb kindje en ben zwanger van nr2, dus veel denken dat ik iets ouder ben dan in werkelijkheid. Maar het boeit me eigenlijk vrij weinig of ze nu denken of ik 20 of 25 ben:D zolang het maar niet meer word:D lijkt me in ieder geval wel fijner dan dat ze denken dat je 16ben ofzo en je je eigen telkens moet legitimeren (hoewel ik daar toch weinig last van heb aangezien we allebei niet roken, ik nooit alcohol drink en wim zelden)

17. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik word over een week 28 maar word altijd jonger geschat meestal tussen de 21 en 25 jaar...Snap het ook wel ben een klein dun blond poppetje...Dus is niet zo gek...(mijn vriend heeft een babyface en die word altijd ouder dan mij geschat en die is juist 2 jaar jonger!) Maar soms zo irritant toen wij voor het eerst bij de Gynacoloog kwamen om met een behandeling te gaan starten vond hij ons veelste jong pas toen hij verder keek en zag hoe oud we waren en dat we bijna 9 jaar samen zijn veranderde hij. Maar het heeft ook zn voordelen als ik straks 40 ben word ik hopelijk nog steeds jonger geschat hihi....

18. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    maar eigenlijk vind ik het niet zo raar dat ze langs de snelweg naar legitimatie vragen hoor! je kan toch ook met iemand meerijden?

19. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Altijd jonger de meeste mensen denken dat ik 26 ,27 ben. Ik wordt bijna 32.

20. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Ik word altijd jonger geschat. Ik ben 33 en ze schatten me 27 a 28 jaar. Mijn zusje is bijna 4 jaar jonger en word meestal ouder dan mij geschat. Vind ik altijd wel lullig voor haar. Ik denk ook dat het met postuur te maken heeft ik ben fijner en slanker gebouwd dan haar.
    Terwijl ze niet te dik is.

Deel Deze Pagina