Worden jullie op de juiste leeftijd geschat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Druif78, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bammetjebam

    Bammetjebam Niet meer actief

    Ik word ook altijd jonger geschat. Het meest belachelijke was toen ik 2 jaar geleden (27 jaar) een pakje sigaretten wilde kopen bij de AH en er toen om mijn legitimatie werd gevraagd door de caissiere. Ik vroeg of ze een grapje maakte, maar ze was bloedserieus.
     
  2. anamie

    anamie Lid

    20 apr 2009
    82
    0
    0
    Hoi,

    Ik ben 38 en werd vorige week nog 32 geschat.
    Vind ik helemaal niet erg.
     
  3. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Ik ben bijna 27 maar wordt vaak wel een jaar of 3-4 jonger geschat! Ach, vind het niet zo erg!! Al zijn die open monden als ze horen dat ik al een kindje heb wel grappig af en toe!:D
     
  4. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    572
    113
    Jonger, ik ben 28 en men schat me max 23.
    Moet me zelfs regelmatig identificeren als ik een fles wijn oid wil kopen..
     
  5. Juud

    Juud VIP lid

    21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Nou, de 2 schattingen hoeven zich niet te schamen hoor, en uit die twee blijkt dat ik nog altijd jonger word geschat....:D

    Ik ben 34 en word in juli 35!
     
  6. 'T lijkt erop dat de meesten jonger worden geschat.
    Ik word bijna altijd ouder geschat. Meestal een jaar of 3 ouder.
    Ik ben klein tot gemiddeld van lengte (166 cm), lengte hoeft niet zoveel te zeggen.. maar haarkleur maakt wel uit! Donkerder haar ziet er wat ouder uit bij mij. Maar ik ga mijn haar echt niet blonderen :p
    Was vroeger ook al, hoefde nooit legitimatie te laten zien. En toen ik nog een stuk jonger was hoefde je in de coffeeshop ook nooi legitimatie te laten zien, nou ik heb het er wel van genomen ;) vanaf mijn 14e ging het al makkelijk (en drank nog jonger)
     
  7. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Nee, mensen denken altijd dat ik veel jonger ben dan ik daadwerkelijk ben. Heb het afgelopen jaar zelfs 2x mijn ID moeten tonen bij het kopen van sigaretten voor mijn vriend. Die vrouw achter de kassa liep helemaal rood aan toen ze zag hoe oud ik ben haha!

    Ook op mijn werk krijg ik vaak de vraag in welk jaar ik van de opleiding zit. Op mijn eerste dag van dit nieuwe schooljaar hoorde ik de kinderen fluisteren, 'Oh, zij is nog jong!' En dat zijn kinderen van 7 jaar! ;) Vandaag vroeg een monteur aan mij, wie de leerkracht van mijn klas was... :) Aan het begin van dit jaar vroegen een aantal ouders, die ik nog niet kon, of ik wel al helemaal klaar was haha! Terwijl ik inmiddels toch alweer een tijdje voor de klas sta! ;)

    Ach, toen ik 16 was werd ik altijd veel ouder geschat, dus ik vind het wel grappig!
     
  8. skatjuh87

    skatjuh87 Niet meer actief

    ik word altijd ouder geschat. Ik kwam op mijn 13e al discotheken binnen en kon sigaretten kopen.

    Ik werk als gastouder en vaak ga ik met een kindje even naar de winkel ( is 2,5 ) en dan word ik mama genoemd door de mensen om me heen. Maar als ik ook zijn broer ( is 7 ) bij me heb krijg ik toch andere blikken hihi.

    Het is wel handig hoor, ik ben 23 en word wat ouder geschat en mijn man is 32 en word altijd jonger geschat. Zo denkt niemand dus dat we zoveel verschillen in leeftijd.

    Liefs
     
  9. Lara11

    Lara11 Niet meer actief

    Word ik op mijn eigen leeftijd geschat? Hell no!!:D Ik zou beledigd zijn!
     
  10. marjol

    marjol Fanatiek lid

    14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Ik ben 30 en in de afgelopen twee jaar heb ik al driemaal van die huis aan huis verkopers gehad die vroegen of mijn ouders ook thuis waren...
    Ik antwoord dan altijd dat ik dat niet weet en dat ik ze eventueel wel wil bellen om het te checken. Dan krijg je zo'n verwarde blik en dan krijg je: 'oh sorry'
     
  11. Sabrina25

    Sabrina25 Fanatiek lid

    1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Ik ben nu 26 en moet soms ook nog wel eens mijn legitimatie laten zien. Ik zeg dan kom op joh. Ben je blind ofzo.
     
  12. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    :D:D:D
    O die is erg zeg....
     
  13. Druif78

    Druif78 VIP lid

    11 feb 2008
    9.724
    0
    36
    Ik heb ook een heel jonge stem, zeker door de telefoon. Regelmatig vragen van die callcenter verkopers of een van mn ouders thuis zijn en als ik dan geen zin heb in verkooppraatjes zeg ik: "nee, maar misschien dan en dan wel..... "(tijdstip dat ik niet thuis ben) "o, dan bellen we dan wel terug!" Beterrrrr.... daaaaggg!!
     
  14. zogelukkig

    zogelukkig Niet meer actief

    Toen ik 31 was en ik een fles wijn bestelde in een restaurant in Washington, zeiden ze dat me dat een boete kon opleveren.
    Ik word altijd minstens 5 jaar jonger geschat. Nu ik 40+ ben, kan ik erom lachen!
     
  15. mamamuts

    mamamuts Niet meer actief

    Ik heb geen idee of mensen mij op de juiste leeftijd schatten...
    ik wordt volgende week 32, maar ga het ook maar niet vragen... dat wordt nu te pijnlijk als ze me ouder schatten. :D
    Toen ik een jaar of 14 was, schatte ze me wel ouder. En toen 25 was schatte ze meer weer jonger.

    Ik moet wel zeggen dat ik steeds vaker meiden zie van een jaar of 16, die er uit zien als 28. Bij de xfactor en dat soort pragramma's bijv. M'n man en ik verbazen ons er steeds weer over.
    of wij worden gewoon oud! :p
     
  16. Sterre82

    Sterre82 VIP lid

    23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb geen idee hoe oud/jong mensen me schatten.. Maar de kapster zei laatst wel 'ja je ziet er niet meer als 20 uit' .. en bedankt :(

    Als ik zeg dat dit de 2e wordt zie je ze ook zo kijken van 'he, de 2e' :$
     
  17. Roes

    Roes Fanatiek lid

    9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    ik word zo af en toe ook nog ongeveer 5 jr jonger geschat dan ik werkelijk ben...maar moet wel zeggen dat dit steeds minder vaak gebeurd hihihi.
    Binnen mijn werkveld zijn veel jonge stagiaires en zolang zij mij jonger schatte ben ik tevreden hahahhahhaa
     
  18. Ik word ouder geschat, en daar ben ik écht heel erg blij mee!

    Als je iemand via internet spreekt, en ze nog niet weten hoe je eruit ziet, is het voor hen een enorm 'ding' dat ik op m'n 17e zwanger was en op m'n 18e dus moeder werd. Als ik op straat loop zien ze niet dat ik 20 ben en met een ventje van (bijna) 2 loop, en dan word ik gewoon behandeld als alle vrouwen met kinderen, en niet meer als 'de tienermoeder' of iets in die richting, en dat vind ik zooo fijn! :D
     
  19. Marijke1982

    Marijke1982 Niet meer actief

    Ik word altijd jonger geschat. Ben bijna 29 en mensen staan echt verbaasd als ze dat horen. Ach ja, mijn moeder en oma zien er ook veel jonger uit dan dat ze echt zijn.
     
  20. Samama

    Samama Niet meer actief

    Ik word veelal ouder geschat omdat ik er ook wat ouder uitzie :D
    Ik ben 24 maar de meeste mensen schatten me 27/28.
     

Deel Deze Pagina