Onze dochter slaapt op zolder en word wakker van de regen. Helaas hebben Helaas hebben we daar in nederland nogal regelmatig last van ;-( Nu lees ik her en der de tip om velux rolluiken te installeren om het geluid te reduceren. Omdat dit een dure grap is, 862 euro per raam en we hebben er 2, zou ik graag horen of iemand hier ervaring mee heeft en of het het geluid inderdaad behoorlijk reduceert. (de isolerende en warmtewerende functie is ook mooi meegenomen maar geen hoofdzaak)
Bedoel je een velux rolgordijn? Die hebben wij namelijk ook en houden 100% licht tegen en zijn ook warmtwerend maar totaal geen geluidsreductie hoor. Ik heb bij een aantal andere ramen rolluiken (van die metalen oprolbare luiken die aan de buitenkant bevestigd zitten), deze zijn al helemaal niet geluidsreducerend. Sterker; als het regent maakt het een mega pokkeherrie.
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, onze zolderkamer is pas sinds een week in gebruik en wij hebben er nog niets voor, geen rolgordijn of geen rolluik maar ik kwam net dit tegen op een ander forum. Misschien dat je daar wat meer informatie in terug vindt. Velux en regengekletter: rolluik of geluidsdempende velux? | Bouwinfo
Grapig dat je er topic over opent...ik lag er vanacht wakker van en zat ook al te peinzen of er wat bestaat...vanichtend met manlief erover gehad en hij zei dat hij vrieger aan de buitenkant een zonwering had zitten die het minder erg maakte...raam omkiepen aan buitenkant bevestigen ...ik ga dr ook eens voor zoeken maar als jij hek eerder vind...
Klopt, deze hadden wij ook in ons vorige huis en het hielp echt! Fijn voor de zon, maar ook zeker voor de regen