Bang Om ons Frummel pijn te doen...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door scheetjuh, 1 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    hallo
    ik heb een vraagje, mischien wel een raar vraagje, maar ik ben bijna 36 weken zwanger, en natuurlijk voel ik dat de kleine al erg groot is, en minder plek heeft in me buik,. ik voel af en toe een harde plek en dat is dan een knie,tje ofzo.
    nu mijn vraag:
    als ik savonds op bed lig, en lig dan opme zei, dan begint de kleine te trappen ik heb het gevoel dat ie dan niet meer lekker ligt ofzo, maargoed op me rug liggen is niet fijn, krijg dan meteen een hele harde buik, dusja moet wel op me zei liggen, ik ben bang dat het kindje dan erg krap ligt of dat er een armpje ofzo gekneld zit.. ja moeilijk uit te leggen, hoop dat jullie me begrijpen? ik voel dan namelijk als ik op me zei lig de schoppen ook echt in me zei..

2. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Is het niet zo dat de babies sowieso wakker worden wanneer jij wil slapen?
    dat had ik namelijk wel, elke keer als ik dacht hmm lekker rust, werd ik aan alle kanten geschopt en geduwd..
    je moet maar denken als je al slaapt voel je ook niet altijd wat je babietje doet, toch?
    de natuur regeld dit soort dingen volgens mij kan je gewoon lekker op zij genieten van de schopjes en duwtjes;)

3. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees mee hierzo. Ik heb het nu al dat als ik op me zij lig de baby ineens gaat schoppen en rommelen.

Al denk ik dat het geen kwaad kan. Ik neem aan dat de baby goed verpakt zit. En ik denk maar zo: Zolang ik op mijn zij lekker lig en geen PIJN voel...is er niks aan de hand.
    Op me buik liggen doe ik al niet meer omdat het gewoon oncomfortabel is. Dus zodra op me zij liggen niet meer lekker is dan doe ik het ook niet. Tot die tijd lekker op me zij en baby lekker schoppen maar.

4. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    corrigeer me als ik het fout heb maar ik had begrepen dat op je rug slapen uit den boze is omdat je een ader afknelt en dat je juist zoveel mogelijk op je zij moet slapen omdat je dan je baby het meest ontlast.
    Al met al geloof ik toch wel dat de natuur de baby beschermt want anders zou er al menig kindje in de verdrukking zijn geraakt door zijn slapende moeder.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja, ik corrigeer. Je moet slapen op de manier waarop jij lekker kan slapen. Je knelt niets af als je op je rug ligt. Sommige vrouwen kunnen zelfs nog (gedeeltelijk) op hun buik slapen. Goed slapen (of een poging daartoe) is heel waardevol. De meeste vrouwen ervaren op hun rug of buik slapen als heel vervelend en doen het dus niet.

Veel kindjes gaan juist 'tekeer' als je naar bed gaat omdat jij dan tot rust komt. Door lopen en bewegen, wiegen veel kindjes in slaap maar als jij dan rustig bent... feest! Schopjes e.d. betekenen niet dat je kind niet goed ligt. Als jij last hebt van het geschop dan kun je natuurlijk anders gaan liggen. Zoals eerder gezegd: je kindje zit heel goed ingepakt!

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Idd, soms is het niet comfortabel om op je rug te liggen (dit voel je dan wel aan) omdat idd je vena cava wordt afgeduwd maar dit is niet altijd zo. Denk dat dit van de ligging van je kindje afhangt.
    Verder kan het totààl geen kwaad om op je zij of rug te liggen! Je kindje zit in een grote waterballon en er wordt dus geen armpje of beentje gekwetst omdat jij op je zij ligt. ;)
    Dus: slaap lekker!

7. blosh27

blosh27 Lid

6 aug 2008
    92
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi, ik kan me ook niet voorstellen dat je kindje in de verdrukking komt. Als je lekker ligt is het volgens mij goed. Ik heb ook dat mijn kindje dan soms gaat trappelen, maar volgens mij betekent dat juist dat ie wat ruimte heeft om te bewegen, dus een goed teken. We balen dat je er niet van kan slapen. Misschien moet je overdag een extra dutje doen, Succes! Liefs Blosh

8. Mecha

Mecha Niet meer actief

joh je mag zelfs op je buik slapen de kleine laat gewoon weten dat hij/zij er is dus gewoon doen wat je lekker vind .. waarschijnlijk als je op je rug ligt heeft de kleine meer bewegingsruimte en dus makkelijker om te schoppen
    ..edit.... ik wilde bijna heel erg zwanger gaan doen ... toch maar niet hihi

9. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    nou dan moest ons meisje ook helemaal plat gedruk zijn
    heb me hele zwangerschapt op me buik geslapen
    zelfs tijdens de weeen in het ziekenhuis (toen de ctg band af was) heb ik op me buik gelegen om de weeen op te vangen
    en als het beebje verplet zou worden zouden ze daar wel wat van zeggen in het ziekenhuis maar hun zeggen ook gewoon gaan liggen zo als je het zelf het fijnst vind

10. misa

misa Niet meer actief

Wat ik weet is dat je zo mag gaan liggen als je wilt: buik, rug, zij..! Het kan geen kwaad volgens mij!

Deel Deze Pagina