wie kan me helpen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door cinny, 29 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cinny

    cinny Lid

    17 aug 2005
    43
    0
    0
    hallo

    wij zijn reeds naar gyn. geweest omdat we al een jaar aan het
    proberen zijn zwanger te worden. nu gaan ze starten met een
    paar onderzoeken. het eerste onderzoek is het zaad van mijn
    man. dan gaan ze kijken of het zaad bij mij niet "beneden" blijft
    hangen. en als deze allemaal goed zijn, gaan ze in januari kijken
    of mijn eileiders niet verstopt zijn. :cry: en over dit onderzoek zou ik
    wat meer willen weten. doet het pijn? wat zijn de gevolgen? enz...
    de gyn. zegt van niet. maar zijn er hier nog die dit onderzoek hebben
    laten doen?

    groetjes
     
  2. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hey Cinny,

    Wij zitten ook in de molen maar omdat het bij ons echt aan hubbie ligt
    hebben wij verdere onderzoeken niet hoeven doen.
    Ik kan je er dus niet bij helpen.

    Op internet (bijv. freya) kun je een hoop vinden...
    Er bestaan heel veel sites met info.
    Succes en hou ons op de hoogte.

    Liefs
    Elmo
     
  3. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    hoe gaan ze het doen meis via contrast vloeistof of een laproscopie das een kijk operatie
    ik heb beide gehad en met kijk operatie kwamen ze er achter dat ik polipen in me eileiders had die verwijderd zijn toen een een mnd later was ik zwanger
    maar dit was 13 jaar geleden
    die foto maken is verschillend als je een erge gevoelige baarmoeder hebt ist geen pretje en doet het idd een beetje zeer
    bij mij dus
    ook verloor ik wat bloed
    er wordt een zuigbapje op je baarmoedermond gezet en das niet zo prettig gevoel
    maar wat ik zeg kan bij jou heel anders aanvoelen
    maar de pijn duurt maar even
    daarna beetje zeurderig gevoel net of je ongi moet worden
    maar achteraf valt het best allemaal mee
    ik wens je dan ook veel succes en laat even horen de uitslag uiterraard en hoe het ging

    xxx debbie
     
  4. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    let nie op mijn spelfouten hehe gaat weer lekker met me ;)
     
  5. BiancaB

    BiancaB Lid

    16 sep 2005
    23
    0
    0
    Huismoeder
    santpoort noord
    Hoi Cinny,

    Het onderzoek wat ze bij jouw gaan uitvoeren is een Hysterosalpingogram (HSG onderzoek) er word contrastvloeistof via de b.m.mond naar de baarmoeder en de beide eileiders gespoten om daar fotoos te kunnen maken. het gehele onderzoek duurt ongeveer 30 minuten. Van te voren krijg je 2 tabletten van Naproxen dit is een pijnstiller die je in dien te nemen (neem deze echt in die heb je nodig). Graag zou ik je willen zeggen dat het onderzoek pijnloos is maar dan sta ik je voor te liegen en op zo een antwoord zit je niet verlegen denk ik. 4 jaar geleden is dit onderzoek ook bij mij uitgevoerd omdat zwangerschap ook uitbleef bij mij. Tijdens het inspuiten van de contrastvloeistof in de linkereileider was het pijnlijk maar dragelijk maar bij de rechter eileider kreeg ik een enorme pijn en viel zwaar flauw. waardoor ze het onderzoek moesten staken. De uitslag was maar gedeeltelijk maar wat ze hadden was alles in orde maar tot de dag van vandaag blijf ik erbij dat in mijn rechtereileider een verstopping heeft gezeten dat ook volgens mijn gynaecoloog mogelijk kan zijn. De maand erop bleek ik eindelijk na zoveel jaren spontaan zwanger te zijn dus rara hoe kan dat. Een kennis van mij is ook gynaecoloog en hij vertelde mij dat ze in zijn ziekenhuis de HSG onderzoeken onder narcose uitvoeren omdat dat vaak het beste werkt en voor de patient het pretigste is. Ik wil je wel vertellen dat ik dit op deze manier heb ervaren, wie weet als jij geen verstopping of dergelijke heb dat de pijn dragelijk is en dat je het minder heftig ervaar maar het is niet pijnloos na het onderzoek kun je wat buikpijn hebben en een branderig gevoel of iets bloeden en je kunt die dag duizelig zijn dus ga niet alleen naar het ziekenhuis maar neem iemand mee die jouw kan steunen. Ik ben tot de dag van vandaag blij dat ik een HSG onderzoek heb gehad want ik was direct zwanger van mijn moppie en nu wij 2 maanden geleden besloten om het te proberen voor de tweede was het direct raak.

    Veel succes en onthoud als je daar ligt waarvoor je dit wil doen.

    gr. Biancab
     
  6. cinny

    cinny Lid

    17 aug 2005
    43
    0
    0
    hallo

    bedankt allemaal om me wat in te lichten nu weet ik wat me
    te wachten staat. ze gaan me namelijk volledig in slaap doen
    om die vloeistof in te spuiten. als ik de resultaten zo hoor ga
    ik het zeker laten doen, maar aan de andere kant hoop ik
    voor kerstmis zwanger te zijn. :) mooi kerstcadeau voor mijn
    ouders.

    groetjes
     

Deel Deze Pagina