Hoi Waar ik benieuwd naar ben, poetsen jullie smorgens je tanden en hoe zit het met de kinderen?? doet je dit voor of na het ontbijt? heb nl eens gehoord dat het slecht voor je glazuur was als je dit vlak na t onbijt doet? bijlage: Poll
Hier doen we het na het ontbijt. Vind het een beetje onzin om je tanden te poetsen en dan gelijk te eten. Voor mijn gevoel doe je het dan voor niets.
hier poetsen ze smorgens en savonds... smorgens voor het ontbijt.. (puur gemakzucht want scheelt weer gehaaste rit naar boven na ontbijt) erna adviseren ze als jij iets zuurs bij het ontbijt gehad hebt.. dan half uur wachten.. dat heeft dan weer te maken met het zuur en aanval op je glazuur of zoiets..
anders. ik poets mn tanden meteen als ik uit bed kom ( 7 uur) dan help ik eerst de kinderen naar school en dan pas ontbijt ik zelf ( rond 9 uur) meestal poets ik ze daarna nog wel n keer als ik bv dan naar boven loop een keer.
Na het ontbijt, behalve als ik iets zuurs eet bij het ontbijt, dan poets ik niet Voor het ontbijt zou dan misschien beter zijn, maar dan heb je zo'n tandpasta smaak bij het ontbijt, lijkt mij niet lekker.
Ik voor het ontbijt (doordeweekse dag), mijn.dochter wik, nee eist dat zij ma het ontbijt tandenpoetst!
Ik poets maar 1x per dag en dat is voor het slapengaan. Na het ontbijten spoel ik alleen ff met water de koffie weg en neem een kauwgom.
Poets altijd voor mijn ontbijt. Ik eet yoghurt en heb daarna geen tijd om een half uur te wachten met tandenpoetsen.
Ik ontbijt niet, dus na de thee. Kinderen na het ontbijt, anders heeft het zo weinig nut voor mijn gevoel.
Erna. Opstaan, eten, aankleden, tanden poetsen weg. We wonen gelijkvloers, dat scheelt, hoef je niet weer naar boven. Vroeger thuis had ik een beker met tandpasta en borstel in de keuken staan.
Ik poets mijn tanden wel even voor de smaak wanneer ik 's morgens uit mijn bed kom. De kinderen poetsen alleen voor het naar slapengaan. Vind het zo vies om direct na je eten te poetsen. Kinderen nog nooit gaatjes dus tot nu toe gaat het goed met 1x poetsen.Tandarts is altijd vol lof over hun gebit,8 en 10 jaar.
Volgens mij is het zo: Als je zuur eet (bij jus d'orange) moet je vóór tandenpoetsen. Niet erna want dan poets je het zuur je glazuur in. Eet je geen zuur poets je erna.
Na vind ik toch het meest logische, s avonds poets je je tanden en gaat slapen en dan als je wakker wordt gelijk weer...en dan eten. Smaakt het ook nog eens allemaal smerig...nee dat lijkt mij nirt logisch.
Na het ontbijt; Ik laat ze eerst nog spelen na het ontbijt en dan om 8u. tandenpoetsen en school klaar maken dus dan zit er meestal 10/15 min. tussen. Als ik uit bed kom en een nare smaak in mijn mond heb poets ik dan ook eerst mijn tanden maar na het ontbijt alsnog. Ik heb beneden een special beker staan waar tandenborstels en tandpasta in staan, dus geen gesjouw naar boven.
De kinderen na het ontbijt. Ik ontbijt eigenlijk haast nooit. En anders ontbijt ik later dus voor het ontbijt.