Smorgens tanden poetsen voor of na ontbijt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dani84, 8 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Poeten jullie tanden voor of na ontbijt

1. voor het ontbijt

2. Na het ontbijt

3. Doe ik niet

4. anders nl.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Waar ik benieuwd naar ben,
    poetsen jullie smorgens je tanden en hoe zit het met de kinderen??

doet je dit voor of na het ontbijt?
    heb nl eens gehoord dat het slecht voor je glazuur was als je dit vlak na t onbijt doet?

bijlage: Poll ;)

2. minon

minon Niet meer actief

Hier doen we het na het ontbijt. Vind het een beetje onzin om je tanden te poetsen en dan gelijk te eten. Voor mijn gevoel doe je het dan voor niets.

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier poetsen ze smorgens en savonds... smorgens voor het ontbijt.. (puur gemakzucht want scheelt weer gehaaste rit naar boven na ontbijt)

erna adviseren ze als jij iets zuurs bij het ontbijt gehad hebt.. dan half uur wachten.. dat heeft dan weer te maken met het zuur en aanval op je glazuur of zoiets..

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    anders. ik poets mn tanden meteen als ik uit bed kom ( 7 uur) dan help ik eerst de kinderen naar school en dan pas ontbijt ik zelf ( rond 9 uur)
    meestal poets ik ze daarna nog wel n keer als ik bv dan naar boven loop een keer.

5. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Na het ontbijt, behalve als ik iets zuurs eet bij het ontbijt, dan poets ik niet ;)

Voor het ontbijt zou dan misschien beter zijn, maar dan heb je zo'n tandpasta smaak bij het ontbijt, lijkt mij niet lekker.

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik voor het ontbijt (doordeweekse dag), mijn.dochter wik, nee eist dat zij ma het ontbijt tandenpoetst!

7. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Anders: zoontje na het ontbijt, ik ervoor...ik ontbijt ff later, moet eerst koffie :D

8. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik poets maar 1x per dag en dat is voor het slapengaan. Na het ontbijten spoel ik alleen ff met water de koffie weg en neem een kauwgom.

9. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Poets altijd voor mijn ontbijt. Ik eet yoghurt en heb daarna geen tijd om een half uur te wachten met tandenpoetsen.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik ontbijt niet, dus na de thee. Kinderen na het ontbijt, anders heeft het zo weinig nut voor mijn gevoel.

11. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Op werkdagen voor het ontbijt want dan ontbijt ik pas op kantoor. Op vrije dagen na het ontbijt.

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Erna. Opstaan, eten, aankleden, tanden poetsen weg.

We wonen gelijkvloers, dat scheelt, hoef je niet weer naar boven.

Vroeger thuis had ik een beker met tandpasta en borstel in de keuken staan.

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik poets mijn tanden wel even voor de smaak wanneer ik 's morgens uit mijn bed kom.
    De kinderen poetsen alleen voor het naar slapengaan.
    Vind het zo vies om direct na je eten te poetsen.
    Kinderen nog nooit gaatjes dus tot nu toe gaat het goed met 1x poetsen.Tandarts is altijd vol lof over hun gebit,8 en 10 jaar.

14. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Volgens mij is het zo:

Als je zuur eet (bij jus d'orange) moet je vóór tandenpoetsen. Niet erna want dan poets je het zuur je glazuur in.

Eet je geen zuur poets je erna.

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Brr.. Dan is je jus d'orange ook niet meer te drinken :D

16. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Nee das waar ;) maar je beschermt je tanden dan wel tegen het zure.

17. tuc

tuc Niet meer actief

Na vind ik toch het meest logische, s avonds poets je je tanden en gaat slapen en dan als je wakker wordt gelijk weer...en dan eten. Smaakt het ook nog eens allemaal smerig...nee dat lijkt mij nirt logisch.

18. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Na het ontbijt; Ik laat ze eerst nog spelen na het ontbijt en dan om 8u. tandenpoetsen en school klaar maken dus dan zit er meestal 10/15 min. tussen.

Als ik uit bed kom en een nare smaak in mijn mond heb poets ik dan ook eerst mijn tanden maar na het ontbijt alsnog.
    Ik heb beneden een special beker staan waar tandenborstels en tandpasta in staan, dus geen gesjouw naar boven.

19. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hier na het ontbijt.. oudste zit dan 'mama mijn tandjes zijn weer vies, ik moet ze even schoonmaken'

20. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

De kinderen na het ontbijt. Ik ontbijt eigenlijk haast nooit. En anders ontbijt ik later dus voor het ontbijt.

Deel Deze Pagina