Mijn dochter wordt sinds dat ze nachtzindelijk is, met 2.5, maar sporadisch 's nachts wakker om te plassen. 2 maanden voor ze nachtzindelijk werd hadden we t ook geprobeerd , omdat ze vaak droge luiers had 's ochtends. Maar op dag 2 had ze in dr bed geplast en was er niet wakker van geworden. Echt zielig vind ik dat ook niet, want ze had er kennelijk niets van gemerkt Maar met 2.5 heb ik eens gezegd dat alle grote kindjes 's nachts droog zijn, ben jij ook een groot kindje? Ja, daar was ze op dat moment erg mee bezig . En dat werkte. Grappige was dat ze tussen de mislukte poging tot de geslaagde poging opeens weer heel vaak volle luiers had. Maar daarna dus nooit meer. Ongelukjes die ze nog gehad heeft, zijn op 1 hand te tellen..
onze zoon was laat zindelijk (ruim 3,5 jaar oud), maar wel meteen dag en nacht. Hij is inmiddels vier en heeft eigenlijk vanaf het begin geroepen dat hij moest plassen. We hebben hem 1 keer niet gehoord en toen werden we wakker van zijn gehuil, want hij had in zijn bed geplast. Hij komt 's nachts nooit zijn bed uit en soms 's morgens ook niet, dus roept dan dat hij moet plassen.
Ach, wat is laat en wat is vroeg? En volgens wie precies? Hier is jongste dochter nu overdag zindelijk, s'nachts nog niet. Zij is nu ook 3,5. Ondanks verwoede pogingen lukte het eerder niet. Het is een vreselijk eigenwijs mensje dus tja, dwingen gaat ook niet.
Onze oudste wordt 's nachts met regelmaat wakker om te plassen. De jongste niet, want die plast 's nachts gewoon niet. Direct als hij wakker wordt, gaat hij plassen.
ja dat is ook zo, wij hebben Dylan ook niet gedwongen en daarom was hij dus wat later dan andere kindjes, vandaar dat ik had gezegd dat hij laat zindelijk was, haha
En zo uit het niets kwam hij vannacht 2x uit bed om te gana plassen en was hij droog, zou het dan toch lukken
Hier tegelijk met het zindelijk zijn overdag, ook snachts. Op een ongelukje in de luier na. Hij maakte ons eigenlijk altijd wakker. Al snel helemaal droog en dus de uier uit. Nu maakt hij ons nog steeds wakker als hij moet plassen. Wij hebben een waterdichte molton van action.
Hier lukt het nog niet, terwijl hij al 4 is. Geprobeerd zonder luier, lukt hem dan heel soms, maa het gaat vaker mis dan goed. Hij word ook niet wakker van een nat bed trouwens. Nou ja dan nog maar een luier, ook al is hij 4,5.. ( het is een druk mannetje en verwerkt heeeel veel s nachts)
Bedankt voor al jullie reacties en tips! Ik heb een potje met een lampje naast haar bed gezet. En ik laat haar nu, als wij gaan slapen, nog even plassen. Het is 1x misgegaan (ze wilde per sé niet plassen toen wij naar bed ging) maar verder nu al 2 nachten op rij helemaal droog! Ik vind het erg leuk te lezen hoe jullie ermee omgaan. Bedankt
Meisje hier wordt niet wakker om te plassen, maar plast gewoon 's ochtends pas weer. Ze moet wel plassen voor ze in bed gaat. Overigens heeft ze haar luier nog om Ik twijfel nog over het afdoen...
Mijn oudste is 4 en die is nu in een paar weken tijd 's nachts drie keer uit zichzelf wakker geworden om naar de wc te gaan. Alle drie de keren rond 4 uur. Eerder slaapt ze nog te diep en wordt ze niet zelf wakker. Ze heeft nog altijd een luier aan.
Alsof het over mn zoon gaat! Hij is al paar maanden overdag zindelijk en voordat hij naar bed gaat moet hij plassen van mij. Ik zet hem nog wel even slapend op de wc vlordat ik naar bed ga en dan plast hij ook nog even. Ik zet hem erop omdat hij amser erg vroeg in de ochtend wakker wordt om te plassen en dan vervolgens niet meer te gaan slapen (niet zo fijn als dat om 5:30/6:00 is) Hij is wel altijd droog 's ochtends maar heeft dus nog wel een luierbroekje aan. Nu vanavond heb ik hem ook op de wc gezet maar voor het eerst werd hij echt wakker wakker en zei dat hij niet wilde plassen en niet kon plassen enz. Hij was beetje chagerijnig. Dus heb ik hem er maar afgehaald en terug in bed gedaan. Ben benieuwd morgenochtend