Wordt 2008 ons jaar?

Discussion in 'Zwanger worden' started by MissTamara, Jan 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissTamara

Jan 3, 2008
    7
    0
    0
    Sinds september 2007 zijn wij bezig met het 'proberen' te maken van een klein wondertje. Tot op heden is dit niet gelukt.

Ik denk dat het mogelijk komt door mijn onregelmatige cyclussen. Vanaf mei/juni07 gestopt met de Nuvaring en toen na 28,35,45,62 dagen menstruaties gehad. Op dit moment zit ik op dag 43 en had ik vorige week echt het gevoel dat ik ongesteld werd (maar niet dus).

Om mijn ovulatie op te kunnen sporen heb ik de afgelopen twee cyslussen ovulatietests gebruikt. Zonder resultaten. Ik kreeg de testen gewoon niet positief. Ik gok dat de ovulatie pas daarna kwam.

Nu net een tweede zwangerschapstest gedaan, want ja, je weet maar nooit. Maar weer niet zwanger.

Nu een nieuwe aanpak voor 2008. Geen ovulatietesten meer (dat kost een vermogen) en 'gewoon' regelmatig klussen. Las op het internet dat je de grootste kans maakt als je 2 á 3 keer per week klust je een grote(re) kans maakt om zwanger te raken. Maar ik denk makkelijker gezegd dan gedaan is met de wekelijkse hectiek van werk/studie/sociale contacten/moeheid enz.

Dus wie doet met me mee met het uitwisselen van ervaringen? En wordt 2008 misschien ons jaar?

2. Life in Pink

Life in Pink Niet meer actief

Hoi MissTamara,

Ook wij zijn al vanaf september 2007 bezig. Zelf heb ik geen onregelmatige cyclussen en heb ik al een aantal keren mijn ei gevonden. Maar ook hier nog geen zwangerschap. Dus of het echt aan de onregelmatige cyclussne ligt, dat is moeilijk te zeggen...maar het lijkt me idd wel veel moeilijker om te schatten wanneer je je ei kunt verwachten.

Misschien kun je eens kijken naar dingen die je cyclus kunnen verkorten, regelmatig kunt krijgen. Zo heb ik veel goede dingen over etos zwanger worden gehoord. Zelf ben ik hier ook mee begonnen en had ik deze maand al veel eerder mijn ei-sprong, en waarschijnlijk dus ook een kortere cyclus.

Geef de moed niet op en ik geloof zeker dat 2008 ook jullie jaar gaat worden!

En mocht je het niet vertrouwen, ook omdat je steeds geen eisprong vind, ga dan gewoon eens langs je HA om informatie in te winnen...wie weet kan hij iets voor jullie betekenen!

Succes ermee,

Groet Snoozie

3. wendy1983

wendy1983 VIP lid

Sep 27, 2007
    12,511
    0
    0
    Hoi meiden!

Ook wij zijn sinds sept 2007 bezig en ook bij ons is het nog niet gelukt! Natuurlijk balen we hier heel erg van, maar maken ons nog zeker geen zorgen. We zitten tenslotte pas in maand 4.

Zelf heb ik een heel stom voorgevoel dat het rond april moet gaan luken dat duurt nog even maar we klussen lekker verder!

Ik hoop ook dat 2008 ons jaar wordt!

Succes meiden ik duim voor jullie!

xxxx

4. Beep

Beep Bekend lid

Sep 26, 2007
    505
    1
    18
    Ik ben ook in september met de pil gestopt, en dus vanaf oktober "bezig". Tot nu toe zonder resultaat, maar we zitten nog maar in de derde ronde. Wel ben ik net als MissTamara onregelmatig ongesteld. Dit wist ik vantevoren al, want voordat ik met de pil begon had ik altijd hele lange en onregelmatige cyclussen van tussen de 6 en 9 weken (misschien zelfs nog wel langer, maar dat weet ik niet meer precies). Daarom ben ik gelijk toen ik stopte met de pil begonnen met het slikken van teunisbloemolie. Dat werkt prima: ik had nu een cyclus van 37 en 39 dagen. Een stuk korter dus. Daarnaast ben ik deze week ook met Etos Zwanger Worden begonnen. Dat schijnt ook goed te zijn voor een regelmatige menstruatie.

Het lijkt me leuk om hier met jullie mee te praten. Gaan jullie allemaal voor een 1e kindje?

Groetjes,
    Beep

5. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Hallo meiden!

Ook wij zijn vanaf september 2007 voor het echt gegaan. ;) Ik ben al jaren van de pil af en eigenlijk vanaf begin dit jaar hadden we zoiets van... als het komt dan komt het... maar het kwam niet. We waren er eigenlijk ook helemaal niet echt mee bezig... we deden maar wat, zeg maar.... Wist niet wanneer ik m'n vruchtbare dagen had etc. Toen ik in juni ineens overtijd was, kreeg ik echt de kriebels... Helaas werd ik gewoon ongesteld. Sinds die tijd ben ik me een beetje in gaan lezen en na de vakantie in augustus hadden we zoiets van... we gaan ervoor! Nu dus met behulp van ovulatietesten en gericht klussen... Ik hoop ook dat 2008 ons jaar wordt... :D

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Oh ja... we gaan voor ons eerste kindje.

7. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

Sep 20, 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    dames, dames, niet zo ongeduldig! Jullie zijn nog maar net bezig! Ookal begrijp ik helemaal dat jullie het erg graag willen..
    tip: hou op de website van fertilityfriend.com je cyclus bij, zo krijg je veel meer inzicht in je cyclus, zodat je wat "gerichter" kan klussen.
    Ik had bijv. op een heel ander moment mijn eisprong dan dat ik zelf dacht.
    Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, heel veel succes en ik hoop dat jullie allemaal snel zwanger zijn!

veel liefs

oh ja; mijn eerste cyclus na de pil duurde 59 dagen, ik ben toen op dag 47 met monnikspeper (heet het geloof ik) begonnen (homeopatische tabletjes) en werd dus toen wel ongesteld.. (ik weet niet of het geholpen heeft, maar baat het niet schaadt het niet..) :D

8. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

Nov 30, 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Hoi MissTamara,

Hier nog een lotgenote; sinds september 2006 inderdaad. En ik heb net als jij ontzettend onregelmatige cyclussen gehad, dat gaat nu (sinds een maand) pas wat beter. (denk ik in ieder geval :S)

Ik ben toen ik stopte 4 maanden compleet niet ongesteld geweest; wat had ik een buikpijn! En heb toen hormonen gekregen om het een beetje op gang te brengen. Heb al verschillende keren alle zwangerschapssymptomen gehad, maar het was gewoon ontpillen!

Ik ben sinds een paar maanden aan het temperaturen en dat helpt ook om inzicht te krijgen in je eigen lichaam. Maar wat ik toch wel heel bijzonder vind: Sinds vorige maand "begreep" ik mn lichaam veel beter! Ik "voelde" wanneer ik een eisprong had, ipv alle testen die ik er al doorheen heb gejast! En ik had gelijk; ik pakte mn laatste ovu-test en hij werd positief! En nu snap ik ook meteen waarom het al die keren niet is gelukt bij mij; ik heb hem "tijdens" mn menstruatie! Dat had mn gynéco al een keer gezegd, maar het leek me zo onwerkelijk, dacht gewoon geen ei te hebben! Dus dit is de eerste keer dat ik wist wanneer ik een eisprong had en vanaf nu voel ik dat 2008 misschien wel mijn jaar wordt.. Ik tel al die maanden ontpillen dan ook lekker niet meer mee en ik zie wel hoe het loopt en wanneer het komt! Maar het belangrijkste: probeer naar je lichaam te luisteren! En temperaturen helpt ook hoor, daar zag ik achteraf aan dat het inderdaad mijn ei was die sprong!

Succes en ik lees verder met je mee!

Dikke knuffel,
    Sofie

9. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

Nov 30, 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    En wat zie ik nu?

JULLIE ZIJN PAS VANAF SEPTEMBER 2007 BEZIG!

Meiden, lees mijn verhaaltje en bedenk dat je niet mag klagen aub....

Toch succes...

Sofie

10. wies31

wies31 Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    3,371
    1
    0
    roosendaal
    dit roep ik al elk jaar, hopelijk nu wel ons jaar! krijg er ene beetje een sik van :x
    voor velen van jullie zal het ook vast jullie jaar worden! ;)

11. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    :rolleyes: Ik kan hier niet goed tegen . waarom mogen zij niks klagen omdat ze "pas " een half jaar bezig zijn?
    Ik ben ook lang bezig geweest en via het ziekenhuis zwanger geworden..
    Waarom zou mijn verhaal voor andere betekenen dat ze na 5/6 maanden niks mogen zeggen.
    De wens is net zo groot.

Zorgen maken is een ander iets, maak je nog geen zorgen voor een jaar.

12. prima

prima Bekend lid

Jan 13, 2007
    549
    0
    0
    regio Utrecht
    Of je nu lang of kort bezig bent, ik hoop dat het voor iedereen in 2008 gaat lukken! Maar natuurlijk niet allemaal in dezelfde maand gaan bevallen als ik (weet nog niet wanneer dat gaat worden hoor) want dan wordt het zo druk bij de kraamzorg! ;) hahahaha Zet hem op meiden.

13. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    2,501
    2
    38
    Nou ja zeg... ik klaag toch ook helemaal niet? :rolleyes:

14. esther 7

esther 7 Bekend lid

Jan 18, 2007
    628
    0
    0
    nee hoor jij klaagt zeker niet.

wij zijn het zonder hulp van het ziekenhuis nu vanaf juni 2007 aan het proberen(zie onderschrift).wij weten allebei dat we maar een heel klein kansje hebben dat het op de normale manier kan gebeuren.
    toch wilden we het een kans geven.

we hebben van te voren afgesproken dat het met een maand of acht wel genoeg is geweest,dat is dus ongeveer nu.en dat we de huisarts maar eens gaan opzoeken.

ik hoop dat het voor iedereen een vruchtbaar 2008 mag worden of het nu lang of kort duurt.
    meiden succes!

liefs esther

15. MissTamara

Jan 3, 2008
    7
    0
    0
    Wat snel zoveel reacties! Ik vind het leuk om de verhalen en ervaringen van jullie te lezen. Heel wat dames in hetzelfde schuitje:) Ik heb ervoor gekozen om het niet in mijn omgeving te vertellen waar we mee bezig zijn nml. Dan is de verassing het grootst als het lukt!

Omdat we maar een paar maanden bezig zijn maak ik me (nog) geen zorgen over vruchtbaarheidsproblemen nog is dit een klaagbaak, maar het is leuk om ervaringen te delen en met andere vrouwen.

Snoozie: ik ga maandag gelijk etos zwanger (worden) kopen. Kan alleen maar voordeel hebben toch?
    Beep: teunisbloemolie lijkt me ook erg handig. Ik las dat het ook helpt tegen menstruatiepijn. Ik heb bijna altijd nu steken in mijn baarmoedersstreek bij mijn ongesteldheid en Naproxen mag ik niet meer gebruiken nu ik zwanger wilt worden op advies van de HA....

Beep: als het gaat lukken in de toekomst dan wordt dit ons eerste kindje. Kan er heel erg naar uitzien, maar probeer wel in mijn achterhoofd te houden dat het niet bij iedereen op de natuurlijke manier lukt.

Maar meiden! Ik hoop van harte dat het ons allemaal gaat lukken in 2008! en wat natasja zegt: de wens is voor ons allemaal hetzelfde...

Groetjes Tamara

16. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ook wij zitten ondertussen in ronde 13........maar we klussen gewoon lekker door :)

Veel succes allemaal....en hopen dat 2008 voor ons allemaal een goed en vruchtbaar jaar is :D

Groetjes Debby

17. Beep

Beep Bekend lid

Sep 26, 2007
    505
    1
    18
    Nou zeg, sommige reacties zijn wel een beetje kort door de bocht. We zijn helemaal niet ongeduldig. Ik besef me echt wel dat we nog maar kort bezig zijn, en maak me dus ook nog geen zorgen. Ik geloof ook niet dat iemand dat hier gezegd heeft. We willen gewoon graag allemaal zwanger worden, en of je nu lang of kort bezig ben, dat verlangen hebben we allemaal. We willen gewoon gezellig met elkaar kletsen over ons verlangen. Daar is dit forum toch voor?

De tip van temperaturen heb ik inderdaad een hoop voorbij zien komen. Ik zelf doe dit (nog?) niet, en ik gebruik ook (nog?) geen ovulatietesten. Ik ben bang dat het dan toch allemaal wat minder "spontaan" wordt. Het temperaturen op zich lijkt me inderdaad best nuttig, maar ik zie het nog niet zitten om iedere ochtend een termometer in m'n kont te stoppen, hihi :D MissTamara, ik las dat jij ook "gewoon" wat meer wil gaan klussen. Dan willen m'n vriend en ik ook gaan doen. Normaal gesproken klussen we 1 á 2 keer per week, maar nu willen we dat wat opvoeren. Helemaal omdat ik binnenkort toch wel een eisprong verwacht. Maar ja, net als jij zegt: makkelijker gezegd dan gedaan. 's avonds zijn we allebei meestal behoorlijk moe. Maar.....het is voor een goed doel ;) Maar het moet vooral niet als een verplichting aan gaan voelen vind ik.

Groetjes,
    Beep

18. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

Sep 20, 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    als je fertilityfriend.com gaat gebruiken, moet je ook temperaturen, alleen die site berekend dan ook nog eens de klusdagen met meeste raak kans!
    en het lijkt idd minder spontaan te worden, maar aan de andere kant; wanneer je je gaat richten op het bijhouden van je temperatuur/ cycluscurve, ben je ook min of meer afgeleid, omdat je je dan meer op het verloop van je cyclus gaat richten..

19. esther 7

esther 7 Bekend lid

Jan 18, 2007
    628
    0
    0
    ja dat vind ik dus ook je hebt wat om handen...

liefs esther

20. jootje24

jootje24 VIP lid

May 11, 2007
    6,053
    0
    0
    verzorgende IG
    Friesland
    2008 gaat zeker ons jaar worden!
    Vanaf maart 2007 zijn wij al bezig, en toen het eindelijk raak was, is het helaas uitgelopen op een miskraam.

Maar weet zeker dat het goed gaat komen en dat we allemaal het geluk mogen vinden!

Jootje

Share This Page